بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

هیوندای سوناتا زمانی تصمیم گرفته وارد بازار استرالیا بشود که بسیاری از خودروهای متوسط دیگر هم در تلاش برای ورود به این بازار هستند و تویوتا کمری هم به حکمرانی‌اش بر این حوزه از خودروها ادامه می‌دهد. ولی چرا کمپانی هیوندای تصمیم گرفته نسل هفتم سوناتا را به استرالیا ببرد؟ واقعاً سوال به جایی است، به خصوص این که تیپ های سدان و استیشن هیوندای i40، از قبل نقشی مهم در این حوزه بازی می‌کرده‌اند و عرضه سوناتا ممکن است فروش آن ها را پایین بیاورد. هیوندای سوناتای جدید از نظر اندازه و پایداری بسیار بهتر از اجدادش است.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

راستش را بخواهید، کمپانی هیوندای فقط اجازه می‌دهد این خودرو فقط در پیست فوق محرمانه این شرکت که در شهر نامیانگ کره جنوبی واقع است، مورد تست قرار بگیرد، به همین خاطر نمی‌توان گفت سوناتا نسبت به i40 چه تغییراتی کرده است. بدون شک می‌توان گفت نمایندگی هیوندای در استرالیا تصمیم گرفته به جای این که i40 را حفظ کند، روی سوناتا مانور بدهد، چون i40 از نظر پویایی سابقه زیاد درخشانی ندارد. یک مساله دیگر هم وجود دارد، آن هم چیزی نیست جز این که ساختار اسم سوناتا جهانی تر است و بیشتر شبیه نام خودروهایی است که در آمریکای شمالی تولید می‌شوند، در حالی که وقتی نام خودرو با حرف i شروع بشود، مثل i30 و i40 بیشتر شبیه خودروهای اروپایی است، به همین خاطر سوناتا سعی می‌کند i45 نباشد. برخلاف مدل قبلی که کمپانی هیوندای عادت داشت زبان طراحی "ساختار سیال" توأم با تهور و شلوغی را با آن به نمایش بگذارد، سوناتای جدید شکل و ترکیبی منسجم‌تر دارد و طراحی محافظه‌کارانه‌اش نشانه دهنده این است که "ساختار سیال 2.0" متولد شده است. این زبان طراحی جدید بزودی در هیوندای جنسیس سدان هم دیده خواهد شد.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

نیروی پیشران سوناتا را یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری تأمین می‌کند که قادر است 185 اسب بخار نیرو و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری هم برای این سدان وجود دارد که مجهز به توربوشارژر است که 245 اسب بخار نیرو و 325 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اوایل سال آینده که این سدان وارد بازار استرالیا می‌شود، نمایندگی کمپانی هیوندای قصد دارد هر دوی این موتورها را وارد و به مشتریان عرضه کند. کابین داخلی آن از نظر رفاه و راحتی به استانداردهای مزدا 6 نزدیک شده است، ولی هنوز از نظر کیفیت مواد پلاستیکی از رقیب ژاپنی‌اش عقب می‌ماند؛ البته استفاده  از سیستم تفریحات و سرگرمی جدید بسیار آسان است.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015 بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

این سیستم مجهز به یک نمایشگر 8 اینچی با وضوح بالاست که تعامل خوبی بین انسان و ماشین برقرار می‌کند. کمپانی هیوندای مدعی است که فضای کابین داخلی سوناتای جدید 3004.4 لیتر است که از فضای کابین تویوتا کمری (29081 لیتر)، هوندا آکورد (2922.2 لیتر)، نیسان آلتیما (2885.4 لیتر)، فولکس پاسات (2888.3 لیتر) و هولدن مالیبو (2831.6 لیتر) خیلی بیشتر است. چه در جلو و چه در عقب فضای سر و پای زیادی وجود دارد و چهار سرنشین بزرگسال به راحتی در آن جا می‌شوند. وقتی پشت فرمان بنشینید، فرمان‌پذیری هیوندای سوناتا درست همان چیزی است که از یک سدان در این حوزه انتظار دارید. راستش، مشهور بود که نسل های قبلی آن فرمان گیجی دارند ولی تستی که روی مدل جدید انجام گرفت، چنین چیزی را نشان نداد. این کار بدون شک به بهبود سیستم تعلیق کمک کرده است، از طرفی کمک فنرهای بازنگری شده جلو هم نسبت به قبل 17 درصد قرص و محکم‌تر هستند.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

سواری و کیفیت بالای هندلینگ از چند عامل ناشی می‌شوند که از همه مهم‌تر استفاده گسترده از فولاد مقاوم است. 50 درصد از کل ساختار هیوندای سوناتا مدل 2015 را فولاد مقاوم تشکیل می‌دهد (یعنی کل ساختار پلت فرم). این کار نه تنها ایمنی هنگام تصادف را بسیار بالا می‌برد، بلکه مقاومت خودرو در برابر جمع شوندگی را 41 درصد و در برابر خم شدگی را 35 درصد افزایش می‌دهد. این سدان از نظر فنی بیشتر از قبل می‌تواند با رقیب سرسختش یعنی مزدا 6 رقابت کند. البته فرمان هنوز سبک است ولی انتخاب حالت های مختلف رانندگی می‌تواند خصوصیات آن را تغییر دهد. مدل اسپرت و مجهز به توربوشارژر هم جدی گرفته شده‌ است. این مدل مجهز به یک سیستم تعلیق متفاوت است و دیسک ترمزهای جلو هم بزرگتر شده‌اند و اندازه آن ها به 12.6 اینچ می‌رسد.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

گفتنی است، موتور توربوی 2 لیتری با دور موتور بالا نیروی قابل ملاحظه‌ای تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می‌شود (شاید بتوان گفت رویکرد کمپانی هیوندای این است که به گیربکس های هشت سرعته دست پیدا کند). اگر دو نوع موتور را با هم مقایسه کنیم، می‌بینیم موتور 2.4 لیتری کمی تعلل دارد و دیر روی دور می‌افتد. وظیفه تأمین ایمنی هم بر عهده هفت کیسه هوا گذاشته شده است (دو کیسه در جلو، دو کیسه در طرفین، کیسه پرده‌ای سرتاسری در طرفین و کیسه هوای زانوی راننده). سیستم های پیشگیری از تصادف، هشدار عبور از خط، تشخیص نقاط کور و دوربین دید عقب نیز روی این خودرو نصب شده‌اند. روی هم رفته، دید کلی نسبت به هیوندای سوناتا مدل 2015 بسیار مثبت است. البته از نظر زیبایی ظاهری به پای کیا اپتیما نمی‌رسد، ولی از نظر کیفیت مواد مصرف شده در کابین داخلی و پویایی، سوناتا یک نسل جلوتر است. ممکن است سوناتا با رقیب سرسختی چون تویوتا کمری ارتقاء یافته روبرو باشد، ولی بدون شک با استقبال دوستداران خودروهای سدان مواجه خواهد شد.


منبع

CarAdvice

برچسب : سوناتا , هیوندای , تویوتا کمری , کیا اپتیما , i30 , i40






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

علی بی ترمز
0

با سلام و عرض خدا قوت. بررسی ها, مقایسات, توضیحات فنی و عکسهای ارایه شده در سایت 1car.ir بسیار خوب, رسا و قانع کننده میباشند. با آرزوی بالندگی بیشتر مطالب در آینده . رضا لرکی { 95/9/15 }
01:30  1395/09/16
گزارش
پاسخ دادن
محمود
3

امیدوارم آشغالسازان داخلی یادبگیرن مثل هیوندا وکیا یه طراح خوب بیارن ماشینهایی مثل سوناتا واپتیما طراحی کنه بجای فورغونهایی مثل تیبا و وانت پراید
21:03  1393/09/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: M_AJ
5

نسل 2015 از 2014 ارزانتر هست
در ایران خودتون مشاهده خواهید کرد که چند میلیون از نسل 2014 پیشی خواهد گرفت
14:08  1393/04/27
گزارش
پاسخ دادن
mb1909
12

نسل قبلی کمی زیباتر بود اما وقار اینو بیشتر میپسندم.
19:28  1393/04/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین ۲۵ اسفند : سخا هم مهمه من ۱۶ اسفند سخا بوده و واریزیم ۷ صبح در ۲۵ اسفند بوده
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : سلام تکمیل وجه ۲۵ اسفند ساعت ۱۰ صبح سخا ۲۶ اسفند فاکتور نشدم
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
ب امید خدا : لعنت ب دزدان تاریخ ایرانی .....۸ماه تمام لعنت خدا بر مدیر سایپا خجالت بکشید پوست شماها مثل گرازه میخواهید آقازاده‌ها برن کشور خارج با پول ملت بیچاره ننگ بر شمها
علی واریز 26اسفند : خدا لعنتون کنه خسته شدم انقدر چک کردم تاریخ اولین واریزی 31 مرداد 1403 اخر این ماه میشه یکسال
شهین جی : سلام شما فاکتور شدین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس دی : فاکتوری ها اعلام کنند تا چندم اسفند تمام می شوند؟
جانسون : قبلا6ماه بود الان احتمالا12یا14ماهه شده مونده به درامدشیرکت
هفته اخر اذر : سلام ببخشید از چه سایتی نگاه می کنید
پیام ح : رضا پشی فروش این سوالی که تو کردی سایپا هم روی جوابش قفل فعلن با صابون گلنار مشغول شو هنوز صبوری واست سم ظرفیت نداری اصلا
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : من زدم رفتم تو پیچش هم ولی ندیدم پستی از فاکتور ماشین بذاره
اطلس اذر : سلام عرض شد دوستانی که خودرو تحویل گرفتن ازشون سوالی داشتم من چراغ تحویل خودروم روشن شده چه مدت زمان میبره تحویل بدن دیروز روشن شد
دنا پلاس بورسی : اول مشکی انتخاب کردم حدودا دو ماه پیش تغیر رنگ دادم به سفید ولی فاکتور نشده منظورش از قراردادهای اردیبهشت یعنی چی
کوثر : سلام خوبین منم تحویل 7تیر بوده ولی اصلا خبری نیس نمیدونم کجا برم ب کی شکایت کنم
رضا پیش فروش : چرا فشاری میشی🤣، سوال پرسیدم اگر اطلاع داری مثل انسان جواب بده ، اگر نداری همون صبوری کن😂
جلیل : کسی هست از 22 پلاگ شده باشه 23 اماده تحویل بوده باشه و هنوز رو صدور اسناد بچرخه؟