تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

حدود یک دهه قبل که مرسدس بنز با معرفی اولین کوپه 4 درب مدرن یعنی CLS همه را بهت زده کرد، کسی فکر نمی‌کرد که موفقیت این کلاس به حدی بالا باشد که کمتر از ده سال بعد، کمپانی سازنده دست به تولید برادر کوچکتر آن یعنی CLA بزند. ظاهرا موفقیت های برادر کوچکتر بیشتر هم خواهد بود، که دلیل اصلی این امر، می‌تواند محدوده قیمت آن باشد. با توجه به اینکه CLA بر مبنای پلت فرم MFA مرسدس بنز شکل گرفته است، بنابراین بسیاری از قسمت های فنی و مکانیکی CLA با کلاس‌های A ، B و GLA مشترک است. همچنین موتورها، فاصله محور‌ها و بسیاری از قسمت های داخل کابین آن نیز، با کلاس های ذکر شده یکسان می‌باشد. در مجموع می‌توان گفت که CLA از نظر عملکرد، طراحی داخلی، و حتی تجربه رانندگی یک CLS است. گفتنی است، خودرویی که مورد آزمون قرار گرفت، مجهز به گیربکس 7G-DTC و پکیج اسپرت AMG، که شامل سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر می‌شود، بود.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

بنا به دلایلی، مرسدس بنز CLA 200 CDI تنها عضو از پلت فرم MFA است که از موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژ دیزلی استفاده می‌کند. در حالی که سه کلاس دیگر، از موتور 2.1 لیتری، که قدرت و گشتاور یکسانی با موتور 1.8 لیتری دارد ولی از مصرف سوخت مناسب تر و استاندارد آلایندگی یورو 6 سود می‌برد، استفاده می‌کنند. با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر، با توجه به وزن 1485 کیلوگرمی CLA 220 CDI، نمی‌توانید آن را خیلی پرقدرت بدانید، اما نرمتر و آرام تر از چیزی است که شما تصور می‌کنید. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، CLA 200 CDI به 9.3 ثانیه زمان نیاز دارد که اگرچه خیلی کند نیست، اما با در نظر گرفتن کیت بدنه اسپرت AMG به همراه رینگ های 18 اینچی و لاستیک های دیواره کوتاه، انتظارات شما را برآورده نمی‌کند. در ترافیک شهری در صورتی که سیستم Start/Stop را فعال کنید، مصرف سوختتان بیش از 6 لیتر نخواهد بود. در بزرگراه ها نیز، در صورتی که رفتار مناسبی با پدال گاز داشته باشید و از سرعت مجاز عبور نکنید، مصرف سوخت در حد 4 لیتر در 100 کیلومتر باقی خواهد ماند؛اما اگر هوس یک رانندگی اسپرت به سرتان زد، باید انتظار مصرفی بالاتر از 6 لیتر را داشته باشید. در مجموع می‌توان گفت، مصرف سوخت مناسب این آلمانی زیبا، برای طرفداران محیط زیست بسیار خوشایند خواهد بود.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

پکیج AMG فقط نمای خارجی را تحت تاثیر قرار نداده، بلکه سیستم تعلیق اسپرت را نیز، به خودرو افزوده است. سیستم تعلیق AMG عملکرد بسیار مناسبی دارد؛ تا حدی که گاهی اوقات فراموش می‌کنید که در حال رانندگی با یک خودروی دیفرانسیل جلو هستید. اگرچه ممکن است برخی افراد از کم شدن راحتی خودرو به دلیل فنربندی اسپرت آن، مخصوصا در مسیرهای نا‌هموار شاکی باشند، ولی در کل CLA کیفیت سواری یک مرسدس بنز را تا حد زیادی حفظ کرده است؛ اما هرجا که لازم باشد، همانند یک هاچ بک اسپرت به زمین چنگ می‌زند و با تعادل بالا پیچ ها را رد می‌کند. گیربکس 7 سرعته مجهز به کلاچ دوگانه این خودرو همانند گیربکس قبلی مرسدس بنز، یعنی 7G-Tronic و گیربکس 8 سرعته 8HP ساخت ZF، تعویض های نرمی را به نمایش می‌گذارد. نقطه ضعف این گیربکس، وقتی که در حالت اسپرت یا دستی قرار دارد، عدم هماهنگی آن با رفتار راننده با پدال گاز است که بیشتر، از ضعف نرم افزار هماهنگ کننده گیربکس و موتور دیزلی ناشی می‌شود.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، طراحی داخلی CLA با سه کلاس دیگر مرسدس بنز مشترک است. لیست تجهیزات استاندارد و سفارشی بسیار بلند می‌باشد و خودروی تحت آزمون مجهز به همه آنها نبود. اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، ظاهر ارزان قیمت سیستم اطلاعات و سرگرمی و قسمت پایینی کنسول میانی است که ازجنس  پلاستیک سخت می‌باشد. در صورتی که سیستم Command Online را سفارش دهید، ظاهر سیستم اطلاعات و سرگرمی چشم نوازتر خواهد شد. میدان دید محدود CLA از دیگر موارد مهمی است که وقتی داخل آن می‌نشینید، توجه شما را جلب خواهد کرد، چون خیلی بیشتر از پورشه 911 نیست! نتیجه آن نقاط کور بیشتر در هنگام رانندگی است. فضای سر برای سرنشینان عقب فقط برای افراد با قد کمتر از 175 سانتیمتر مناسب است که دلیل آن شیب ستون عقب این خودرو می‌باشد. صندوق بار به حجم 470 لیتر برای خودرویی در این کلاس و ابعاد کاملا مناسب است و توانایی جا دادن وسایل 4 سرنشین را دارد، این مقدار تقریبا معادل حجم صندوق بار کلاس C است. تنها مشکل موجود، ورودی صندوق بار است که به دلیل طراحی عقب خودرو کوچک می‌باشد.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

بعد از سه روز رانندگی با CLA می‌توان گفت که علی رغم نقاط ضعف موجود، به راحتی شما را مجذوب خود خواهد کرد؛ چرا که هنگام رانندگی با این سدان آلمانی با مواردی مواجه می‌شوید که فراتر از انتظار شما است که بارزترین آن، لذت رانندگی است. در صورت وجود سیستم تعلیق اسپرت AMG، با تمام وجود جاده را لمس می‌کنید؛ با اینکه فرمان آن برقی است، اما احساس سبکی بیش از حد که مخصوص این فرمان ها است را، ندارد. اگر از لحاظ میزان فضای داخلی نیز، انتظار یک کوپه دو درب را دارید، آن وقت است که CLA را خودرویی کاربردی خواهید یافت. اگر در داخل خودرو از پلاستیک نرم استفاده می‌شد و یا هنگام بستن درب های زیبای بدون فریم  آن، صدای مخصوص بسته شدن درب مرسدس بنز شنیده می‌شد، مطمئنا رضایت بیشتری از CLA داشتیم؛ اما اگر کمی اهل چشم پوشی باشید و با توجه به اینکه ایرادات وارده به CLA 220 CDI ایرادات اساسی نیستند، می‌توان گفت مرسدس CLA یکی از دوست داشتنی ترین و لذت بخش ترین خودروهایی است که تحت آزمایش قرار گرفته است. 


منبع

AutoEvolution

برچسب : CLA , GLA , CLS , مرسدس بنز , پورشه 911






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

ساواش
0

به نظر من تو این دوره زمونه هیچ ماشینی به درد ما انسان های حوس باز نمیخوره یا اینکه هم اگه بدرد بخوره جزء ماشین هایی میشه که پلاک ملی نمیشن و فقط ما باید تو کف بمونیم تا سفید تر بشیم .
من به این نظر رسیدن که ما انسان ها ماشین های خودمونو فقط به خاطر پز و ادعا عوض میکنیم در صورتی که هم ضرر بیشتر و تو چشم افتادن مردم .مردم که چشم دیدن ما انسان ها با ماشین های با کلاس رو ندارن والا.من تصمیم گرفتم از این به بعد به جای بردن ماشین های لوکس به جاده و خیابون اشتباه محضه من تصمیم گرفتم با خط یازده استفاده کامل رو ببرم یعنی با پای پیاده.ساواش از بندرعباس
22:19  1395/01/15
گزارش
پاسخ دادن
امیـــد
11

اگر در داخل خودرو از پلاستیک نرم استفاده می‌شد و یا هنگام بستن درب های زیبای بدون فریم آن، صدای مخصوص بسته شدن درب مرسدس بنز شنیده می‌شد، مطمئنا رضایت بیشتری از CLA داشتیم؛ اما اگر کمی اهل چشم پوشی باشید!

هههههه!!! صدای مخصوص بسته شدن درب؟؟!! تیبا صفر از نمایندگی تحویل گرفتم در عقبشو باز کردم دیگه بسته نشد جالب اینه که نمایندگی زیر بارنرفتو خودم بردم تعمیرگاه با چکش!!ماشین صفرو رگلاژ کرد!
01:08  1393/03/05
گزارش
پاسخ دادن
ممدرضا
4

عجب :D
ایشالا بهترشو میگیری ! فقط از من به شما نصیحت ، تا ماشین صفره بفروش بره باش یه 405 یا پرشیا بگیر !
17:50  1394/06/05

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراV4تحویل30روزه : ممنون دوست عزیز بابت پاسخ دادید
شاهین پلاس : با خیال راحت تا ۶ ماه دیگه پیگیری نکن 😂
محمد : سلام واریزی اولم. دی ماه بوده کسی میدونه واریزی دومم کی. هست تاریخ تحویل زده بود آبان ماه
تارا اتومات v4 lx : تاریخ واریزی شما یک هفته بعد بوده انشالله که تا شش روز دیگر به شما هم تحویل خواهد شد. در این سری جدید ثبت نام خرداد ماه، شاید بدلیل افزایش شدید قیمت v4 به یک میلیارد صد میلیون تومان تحویل زودتر انجام میشود
شاهین : سلام من هم ۸ ماه تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست واقعا خیلی اذیت شدیم کاشکی بفکر مشکلات ما هم بودن
حسین : سلام امروز زنگ زدم گفت داره 12 فاکتور میشه!!!! حرفی از 13 نزد من خودم واریزی 13 ام پذیرش 14
حسینی : سلام ۱۲اذر تکمیل وجه ۱۳ اذر پذیرش سخا ۱۸ هیچ خبری نیست
شاهین : سلام منم آذر ۱۴۰۳ تکمیل وجه کردم هیچ کسی جواب گو نیست از مشکلات مردم که خبر ندارن بفکر هم نیستن
مهدی : واریز اولیه مهر 402 تحویل هفته آخر اسفند 403 تکمیل وجه 19اسفند در انتظار فاکتور
عباسی : من که ماشینم رو صفر فروختم چون دوسش نداشتم و دنا پلاس اتومات رو گرفتم خیلی هم راضیم تا ابد ماشین های سایپا ب درد نخورن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کاک هیدی : من دوم تیر واریز کردم همون روزم سخاروبردم ، فاکتور نشدم ، واریز اولیه م سوم دیماه بوده
مسعود : سلام من تجربشو داشتم روز آخر پرداخت کنی شاید ی یک ماهی دیرتحویل بدن
رانا7تیر : نه هنوز فاکتور نشدم
حسن پیش پانا فولاد مرداد : کی میگه دو ماه زودتر گیرت میاد؟؟ یک ماه فرقشه. رینگ فولادی رو ماه بعدش فاکتور میکنن. همین الان ببین تا چند تیر فاکتور شده.
دنا تیر 6 دنده : یعنی برات تبدیل قالباق به رینگ اومده
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : به گمانم درست باشه آخه از خوشحالی حتی نتونسته کلمات رو درست ادا کنه ، زبونش بند اومده : من فورش فوالعاده 7 بهمن فاکتور شدم 😂😂😂
بهمن : حرص نخور خود پوفییوز سایپا اینقدر دقیق گفته که ما اینجا اعلان میکنیم تویی که عرضه فش دادن به سایپا نداری زر هم خودت میزنی با مردم اینجا چکار داری
معین : تبدیل به تک سوز واریزی 4 تیر سخا 7 تیر هنوز فاکتور نشده، احتمالا همون بعد 11 تیر فاکتور بشی ، منم 15 تیر تبدیل زدم
کوییک جی ایکس مرداد : کسی نمیدونه کی پیامک میفرستن ..اینجور تحویل ماشین خم هی دیرتر میشه
کوییک جی ایکس مرداد : دوستان ک تکمیل وجه کردید چقدر دادین