بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

بازبینی تویوتا هایلوکس SR5 در سال 2014 سبب بهبود این خودرو از نظر ایمنی، تجهیزات و مصرف سوخت شده است. هدف اصلی سازنده از این بازبینی ها، بالا بردن قابلیت‌های دوگانه آن و جلب توجه بیشتر خانواده‌ها بوده است. تجهیزات ایمنی جدید شامل سیستم کنترل پایداری و کشش استاندارد، کمربند ایمنی سه نقطه ای برای صندلی عقب و هشدار دهنده کمربند ایمنی برای سرنشین جلو می‌باشد. در کنار تجهیزات جدید ایمنی، تیپ SR5 این وانت مجهز به نمایشگر لمسی 6.1 اینچی، دوربین دید عقب و سیستم مسیریاب ماهواره‌ای نیز، شده است. نمایشگر لمسی از همان نوعی است که در بعضی از مدل های لکسوس به کار رفته و همین امر، سبب بهبود فضای داخل کابین نسبت به مدل های قبلی شده است. بلوتوث و سیستم پخش آنلاین، همچنین پورت های USB و اضافی برای سیستم صوتی، جزو تجهیزات استاندارد این وانت زیبا هستند. 

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

قرار داشتن کنترل های سیستم صوتی بر روی فرمان جدید، کار را برای راننده آسان کرده است؛ همچنین، صفحه نمایش جدید مجهز به قطب نما، اطلاعات مفیدی چون مصرف سوخت متوسط و لحظه ای، مسافت قابل طی کردن با سوخت موجود، و دمای بیرون کابین را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

داخل کابین این وانت ژاپنی بسیار عادی بوده و چیز خاصی در انتظار سرنشینان نیست. صندلی های جلو خیلی راحت نیستند و پشتی صندلی عقب تقریبا به حالت عمودی است. کمبود فضا برای نگهداری اشیا نسبت به رقبایش کاملا محسوس است، نگه دارنده های بطری و لیوان کوچک هستند و محلی برای نگهداری اشیایی مثل عینک و کیف پول وجود ندارد.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

در مدل 2014 هایلوکس، موتور تغییری نکرده و از همان موتور 4 سیلندر 3 لیتری توربو دیزل قبلی استفاده شده است. شایان ذکر است، قدرت این موتور 170 اسب بخار و گشتاور آن 343 نیوتن متر می‌باشد که آن را وارد میدان رقابت با مزدا BT با قدرت 197 اسب بخار یا نیسان Navara با 227 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور (در تیپ ST-X) می‌کند. با استفاده از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک که جایگزین گیربکس 4 سرعته قدیمی شده است، اشتهای هایلوکس برای مصرف سوخت کمتر شده و در سیکل ترکیبی به 8.7 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است که با گیربکس قبلی، معادل 9.6 لیتر در 100 کیلومتر بود. با این وجود، هایلوکس همچنان در پس رقبایی چون فولکس واگن آماروک با 8.3 لیتر قرار دارد. موتور قدرت خود را از دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ البته برخی مواقع موتور خشن کار می‌کند، مخصوصا در رانندگی های داخل شهر هنگام شتاب گیری، بسیار پر سر و صدا است. در سرعت های بالا، موتور آرامتر می‌شود، البته این به معنی سکوت و آرامش کابین نیست. گیربکس جدید 5 سرعته، دنده ها را به سرعت عوض می‌کند؛ اما در شتابگیری های آنی و سنگین، معکوس کردن دنده ها کمی با کندی انجام می‌شود. با این حال، نسبت به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک قبلی کارایی بیشتری دارد.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

هایلوکس، برخلاف رقبایش، همچنان از دسته دنده مجزا برای رانندگی در شرایط خارج جاده استفاده می‌کند؛ با این وجود، سواری آن در جاده نسبت به مدل قبلی تغییر چندانی نکرده است. در صورت خالی بودن قسمت بار هنگام حرکت، مخصوصا هنگام تغییر سطح جاده، سیستم تعلیق  بیش از حد ناآرام است. فرمان پذیری خودرو خوب است و سنگینی و پاسخ های فرمان به دستورهای راننده مناسب است، اگرچه در راه های ناهموار مقداری لرزش به فرمان منتقل می‌شود.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014
بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

فرقی نمی‌کند که شما چه مقدار بار زده باشید، چراکه رفتار خودرو در این حالت، کاملا متعادل و قابل کنترل است و سرحال تر نیز به نظر می‌رسد؛ گفتنی است، حداکثر وزن بار قابل حمل با این وانت، حدود 850 کیلوگرم است. طول قسمت بار، 1520 میلیمتر و عرض آن، 1515 میلیمتر است، که برای بسیاری از بارها کافی به نظر می‌رسد، اما به اندازه رهبر گروه یعنی فولکس واگن آماروک جادار نیست.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

ظرفیت یدک کشی آن نیز، حدود 2500 کیلوگرم است که باز هم در برابر رقیبی مانند ایسوزو D-Max با 3500 کیلوگرم، بسیار کم است. تویوتا برای وانت هایلوکس یک گارانتی سه ساله یا 100000 کیلومتری ارائه کرده است. تیپ SR5 هایلوکس، بر مبنای یک فرمول موفق توسط سازنده ژاپنی به روز شده است؛ اما همچنان در سطح کیفیت و عملکرد وانت بارهایی مانند فولکس واگن آماروک و فورد رنجر نیست و از نظر ظرفیت های کاری، مصرف سوخت و گشتاور نیز، در پس رقبای اصلی خود قرار می‌گیرد.

بررسی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014

با این وجود، هایلوکس یکی از پرفروش ترین وانت بارهای بازار است و ظاهرا این وضعیت به این زودی ها تغییر نخواهد کرد؛ مخصوصا با تغییراتی که در ایمنی و مصرف سوخت آن صورت گرفته است، همچنان یکی از محبوب ترین انتخاب های دوست داران وانت های چند منظوره خواهد بود.

مشخصات فنی تویوتا هایلوکس SR5 دو کابین 2014 

تعداد سیلندر
حجم موتور (لیتر) 3
قدرت موتور (اسب بخار) 170
گشتاور (نیوتن متر) 343
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 8.7
گنجایش بار (کیلوگرم) 850
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) 2500

منبع

CarAdvice

برچسب : هایلوکس , Navara , آماروک , تویوتا , نیسان , لکسوس , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: .::Behrooz::.
9

سایت دیگه ای نمی تونید مطلب بزارید ؟
این سایت استرالیایی همش ماشین های فرمون سمت راست رو گذاشته انگار ...
اینتریور ماشین ، با فرمون سمت چپ بیشتر قابل درکه برای ما ...
23:29  1393/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Ali khan
15

با سلام
مدیریت محترم وان کار لطفا تویوتا هایلوکس تایلندی گازوییلی 2500را هم اضافه کنید.
20:02  1393/02/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال : اتفاقا ماشین خوبیه دیگه از ماشین ایرانی انتظار بنز و سانتافه داشتی؟اگه آشغال بود انقد طرفدار نداشت الان شاهین بدون سانروف قیمتش ۱/۳۰۰ اگه آشغال بود قیمتش اینجور بالا نبود یکم منطقی باش لطفا
شاهین : دیگه امسال خبری از پیامک نیس موند برای سال بعد . کل شاهین ها چه جی چه جی ال تو تاخیرن
علی تهرانی : سلام داداش من از یکی رفقام پرسیدم تو مرکز گفت شما اصلا به تحویل ۱۴۰۴ فکر نکنید راحت با این اوضاع قطعات موتور که ندارند گرونم هم شده نمیخرند کسری بودجه هم دارند کسی ثبت نام نمیکنه پول دستشون بیاد اواسط سال بعد تحویل بدن
معصومی : من ۲۷اردیبهشت تکمیل وجه کردم اما هیچ خبری نیست ماشین من شاهین پلاس هستش
X5sefid : با سلام خدمت دوستان طبق اخبار مطمئن هیچ افزایش قیمت در کار نیست نگران نباشید برای کنترل قیمت دلار هم قرار شده یک ارز پاشی شدید در هفته آینده داشته باشیم قاجاریه دلار بازار آزاد رو بیارن زیر ۱۲۰ همچنین کرمان موتور از دلار ۷۳ هزار تومانی دولتی داره استفاده میکنه پس اصلا قیمتها رو نباید افزایش بده اگر هم کسی دلار یا طلا داره بفروشی که به شدت میریزه قیمتها
معصومی : سلام من ۲۷اردیبهشت تکمیل وجه کردم و تا به امروز خبری نیست ماشین من هم شاهین پلاس هستش
مهدی پلاس 14اردیبهشت : سلام دوستان از اردیبهشت امروز کسی فاکتور شده
X5 اقساطی تیر لرستان : منم دقیقا ۲۵ آبان شاسی شد و ۱۲ آذر پلاک و ۱۶ آذر ارسال مدارک ولی هنوز تحویل ندادن فکر کنم شما چون کرمان هستین سریع بهتون تحویل دادن
علی ابراهیم : سلام من نمیتونم کارو در بیارم با این کرمان موتور . ما آبمون باهم تو یک جوب نمیره بهتره برم یه فکری بردارم
محمد : دوستان بنظرتون ما که تحویل مرداد هستیم و تبدیل نزدیم کی پیامک واریز دوم میاد واسمون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهرام : سلام رفقای عزیز. دعوتنامه کوییک اس تحویل هفته چهارم دی ماه 1404 کی میاد دوستان الان آذرهم داره تموم میشه ولی ماه های قبل خیلی زودتر اومده بود رفقای.اگه اطلاعی دارین ممنون میشم راهنمایی کنید
منتظر پلاک : امروز جا نمونین از ثبت نام نیسان. 700میلیون سود. داره بجننبید
ساینا : باید جلوی دفتر رییس قوه قضاییه تجمع کنیم
مسلم : سلام وقتی ماشین فاکتور بشه شماره شاسی میاد راهنمایی کنید
حاتمی : سلام دوستان ماشین چه موقعه شماره شاسیش میاد
مسلم : سلام تحویل چه موقه هستی
دوگانه دی : دروود گویا فقط برا تحویل دی اومده
207 پانا رینگ 30 دی : ماشین من تحویل نمایندگی بیک خراسانی چهارراه گاراژدارها هست شما کدوم نمایندگی هستی؟
207 پانا رینگ 30 دی : سلام داداش من شرایط شمارو دارم از 23 آذر خروج خورده هنوز خبری نیست حتی هیچ مدارکی نیامده برام پیگیری هم روز پنجشنبه کردم جواب درستی نداد شرکت گفت صبر کن
سورن دوگانه 20 بهمن : سلام من 20 بهمن هستم هنوز فاکتور نشدم 😑😑