خاص ترین محصول نیسان وارد ایران شد

خاص ترین محصول نیسان وارد ایران شد

 

در روزهایی که صنعت خودروسازی جهان با سرعت به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کند، شرکت نیسان که یکی از پیشگامان قدیمی این حوزه به شمار می‌رود، با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است. کاهش فروش در بازارهای اصلی، رقابت سنگین چینی‌ها و مشکلات مالی باعث شده نیسان برای بازگشت به مدار موفقیت، برنامه‌ای جامع به نام «The Arc» را کلید بزند.

 

 بخشی از این برنامه، عرضه 30 مدل جدید هیبریدی و تمام‌برقی تا پایان سال 2027 میلادی است. یکی از اولین محصولاتی که در دل همین پروژه متولد شده، سدان میان‌سایز تمام‌برقی نیسان N7 است که با همکاری غول چینی دانگ‌فنگ (Dongfeng) و بر پایه پلتفرم اختصاصی Tianyan Architecture ساخته شده و به زودی به بازار ایران خواهد رسید.

نیسان N7 در واقع نسخه‌ای صادرات‌محور از مدل موفق «نیسان سنترا برقی»(یا به نام چینی آن Venucia D60 EV Plus) است که با نشان نیسان و برخی تغییرات ظاهری و فنی برای بازارهای خارج از چین آماده شده است. این خودرو در پنج تیپ 510Air، 510Pro، 510Max، 625Pro و 625Max در چین عرضه می‌شود و به احتمال زیاد ترکیبی از تیپ‌های Pro و Max را وارد کشور خواهد کرد.

طراحی نیسان N7

طراحی خارجی؛ ترکیبی از اصالت نیسان و زبان طراحی جدید
نیسان N7 در نگاه اول کاملاً «نیسانی» به نظر می‌رسد؛ همان حس قدرت و استحکام که در مدل‌هایی مثل آلتیما یا ماکسیما دیده بودیم، اما با زبانی مدرن‌تر و کاملاً هماهنگ با خودروهای برقی. جلوپنجره بسته و بزرگ با خطوط افقی کرومی، چراغ‌های باریک و کشیده V شکل با گرافیک LED تماماً جدید و سپر حجیم با ورودی‌های هوای کوچک، چهره‌ای تهاجمی و در عین حال شیک خلق کرده‌اند. طراحان با استفاده از فرم V شکل در چراغ‌ها و خطوط بدنه، امضای جدید خانواده خودروهای برقی نیسان را به نمایش گذاشته‌اند.

در نمای جانبی، خط شانه‌ای قوی که از گلگیر جلو شروع شده و تا چراغ‌های عقب امتداد می‌یابد، حس کشیدگی و حرکت را حتی در حالت ایستاده منتقل می‌کند. سقف شیب‌دار به سبک فست‌بک، ستون‌های مشکی براق و رینگ‌های 17 یا 18 اینچی دو رنگ، ظاهری جوان‌پسند و پویا به N7 داده‌اند. طول بدنه 4٫63 متر، عرض 1٫90 متر و فاصله محوری 2٫71 متر، فضای داخلی جاداری را نوید می‌دهد.

بخش عقب شاید جذاب‌ترین قسمت طراحی باشد؛ چراغ‌های به‌هم‌پیوسته باریک با گرافیک سه‌بعدی، اسپویلر کوچک انتهایی و دیفیوزر نقره‌ای رنگ در سپر، ترکیبی از ظرافت و اسپرت را به نمایش می‌گذارند. در مجموع، نیسان N7 در مقایسه با رقبای چینی هم‌قیمت، هویت ژاپنی قوی‌تری دارد و از نظر طراحی، یکی از زیباترین سدان‌های برقی وارداتی بازار ایران خواهد بود.

کابین نیسان N7

 

کابین؛ ساده، جادار و نسبتاً باکیفیت
وقتی درهای نیسان N7 را باز می‌کنید، با فضایی روشن، مینیمال و کاملاً کاربردی روبه‌رو می‌شوید. داشبورد با خطوط افقی و نمایشگر 12٫3 اینچی شناور در مرکز، حس مدرنیته را منتقل می‌کند. پشت آمپر هم کاملاً دیجیتالی و 12٫3 اینچی است. کنسول میانی بلند و عریض با شارژر بی‌سیم، دو جالیوانی و دسته‌دنده کوچک کریستالی، حس لوکس نسبی ایجاد کرده است.

صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی و دوخت قرمز (در تیپ‌های Max) راحت و خوش‌فرم هستند و فضای پای ردیف عقب واقعاً قابل تحسین است؛ حتی برای سرنشینان 180 سانتی‌متری هم کاملاً کافی است. حجم صندوق عقب 560 لیتر اعلام شده که برای یک سدان خانوادگی عدد بسیار خوبی به شمار می‌رود.

کیفیت متریال در بخش‌های بالایی داشبورد و رودری‌ها نرم و قابل قبول است، اما در قسمت‌های پایین‌تر از پلاستیک خشک استفاده شده که کمی حس اقتصادی بودن را القا می‌کند؛ البته در رده قیمتی احتمالی زیر 2 میلیارد تومان، کاملاً قابل درک است.

مشخصات فنی و قوای محرکه نیسان N7 در دو نسخه اصلی به بازار ایران خواهد آمد:
1. نسخه 510 (باتری 58 کیلووات‌ساعتی)
• موتور الکتریکی 160 کیلووات (215 اسب‌بخار)
• گشتاور 305 نیوتن‌متر
• شتاب صفر تا 100 حدود 7٫8 ثانیه
• حداکثر سرعت 155 کیلومتر برساعت
• برد 510 کیلومتر
2. نسخه 625 (باتری 73 کیلووات‌ساعتی)
• موتور الکتریکی 200 کیلووات (268 اسب‌بخار)
• گشتاور 305 نیوتن‌متر
• شتاب صفر تا 100 حدود 6٫8 ثانیه
• برد 625 کیلومتر

هر دو نسخه دیفرانسیل جلو هستند و از شارژ سریع DC تا قدرت 85 کیلووات پشتیبانی می‌کنند؛ یعنی شارژ 30 تا 80 درصد در حدود 14 دقیقه. سیستم تعلیق نیز ترکیب آشنای مک‌فرسون در جلو و مولتی‌لینک در عقب است که سواری نرم و پایداری را تضمین می‌کند.

 

امکانات ایمنی و رفاهی
تیپ‌های بالایی نیسان N7 که احتمالاً وارد می‌شوند، لیست بلندبالایی از امکانات دارند:
• 6 کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده‌ای)
• ترمز اضطراری خودکار AEB
• کروز کنترل تطبیقی ACC
• سیستم نگهدارنده بین خطوط LKA
• هشدار نقطه کور و خروج از خط
• دوربین 360 درجه + شفاف‌سازی شاسی
• اتوپارک خودکار
• سقف پانورامیک
• صندلی راننده برقی + گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو
• سیستم صوتی حرفه‌ای با 8 بلندگو
• شارژر بی‌سیم 50 وات
• نورپردازی داخلی 64 رنگ
• درب صندوق برقی

منبع

عصر خودرو

برچسب : خودرو , وان کار , خاص ترین محصول نیسان , محصولات نیسان , واردات نیسان , نیسان سنترا برقی , نیسان N7






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا سفید فرسود۲۷ آبان : فرسوده چرت ترین طرح فروشه
X5 03/03 . مشهد : علی رغم اینکه می دونم پاسخ این سوالت رو خودت بهتر از همه می دونی علی ایحال ، به جناب گوگل مراجعه کنید تا دقیقتر موضوع رو براتون تشریح کند ؛ بعد از گرفتن پاسخ ؛ حتما و حتما در خصوص ذهن بیمار خود به یه روانپزشک مراجعه داشته باشید . بدرود ...
حمید : شهریور97 یه تیبا صندوق دار ب بدبختی نوشتم قرار بود اذر 97 تحویل بدن بعدش دعوت نامه نیومد تا بهمن 97 گفتن 3 ماهه بعدش تا مرداد 98 تحویل ندادن ...بعد مدتی درست شد طبق موعد تحویل میدادن...من دیگ خبر نداشتم تا سهند تکمیل وج کردم الان بعد چنسال اومدم تو سایت میبینم همون اش و همون کاسه🥲تف
ناشناس : یکی از همسایمون شاهین جی ال سقف فلزی داره آشغال ترین ماشین حیف به اون پولی که دادم بدرد نمیخوره من فردا میرم نمایندگی که ثبت نام کردم پولمو با سودش از حلقو.م سایپا حرام خور میگیرم حتی به شکایت کشیده بشه حیف به اون پولی که بابت شاهین سی وی تی دوسال به خاطر اون الاف شدم حالا هم سه ماه هم به خاطر تبدیل به شاهین جی الSBR و ESC با ترمز GL نه از فاکتور نه از تحویل تکلیف خودمو روشن میکنم فردا
بهروز : علی مدبر خدا لعنتت کنه من به خاطر راهنمایی های توآشغال تبدیل زدم والان رفتم تو صف جی ال هزارمرنبه خدا لعنتت کنه هم تو هم خاندانوو
شاهین اردیبهشت : ما باید حقمون از این شرکت بگیریم اونایی که تبدیل زدن از حقشون گذشتن ولی ما نمیگذریم
حمید57 : دعوتنامه شهریور ماه واسه کسی اومده؟
شجاع : بخدا اگه دوباره جنگ بیوفته من مستقیم خودم تمام سوله های سایپا رو آتش میزنم به خاطر این همه بیشرفیشون
اردیبهشت : سلام منم دقیق مثل شما بودم ولی تبدیل زدم الان ۳ ماهه سوارم یه سانروف ارزش این همه انتظار نداره
Sr3 : سلام دوستان من هفته پیش بیمه شدم الان ۷ روز شد هنوز پلاک نکردن ، هم سخا هم املاک اسکان درسته ، خلافی هم ندارم ، نمایندگی زنگ زد گفت چهارشنبه برگشت از پلاک خورد ….. موردی داره پروندم یا پلاک میشه اخر ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اقا به جز 31 شهریور : اصلا نگران نباشید ، دوهفته هم که گفتم مربوط به بخش حمل و پر شدن ماشین بر هست در پناه حق ،
علیرضا از شیراز : کاظم کاکو تحویل 30 روزه یا 90 روزه بودی؟
علی : تحویل 90روزه بودی ش پذیرشت چنده.. پلاک بشه بعد برات میفرستن
اقا به جز 31 شهریور : به جز 31 شهریور بقیه حداکثر 2 هفته تاخیر دارد پس نگران نباشید من در نمایندگی کار میکنم ، خاط جمع باشید ، وانت ها میزون میزون تحویل میشه بقیه ماشین ها بیشتر تاخیر دارد
سورن بنزینی 90روزه : سلام من فوق العاده تحویل23دی هستم ،فاکتور نشدم چطوری 25م فاکتور شده
گیلان کوئیک اس : 15شهریورفاکتورشدمنم3مهرتکمیل وجه
ماهان دنا 6 دنده رینگ : سلام دوستان دنا 6 دنده رینگ تحویل30 دی واریزی اول30 تیر و واریز مرحله دوم 9 آبان هنوز فاکتور نشدم طرح عادی هستم. چطور بعضی دوستان فاکتور شدن اونایی که فاکتور شدن میشه اعلام حضور کنن؟؟
حسین : اره ثبت نام کن سود خالص فقط. بخور حال کن عجله کن. ثبت نام کن.
گل محمدی : فاکتور نشدیم چرا ؟
کاظم پور از شیراز : شیرازی ها اعلام کنن ببینیم چند نفریم 8 تا هستیم که زود برامون بفرستن