مقایسه اکستریم vx با لندکروز؛ کدام شاسی بلند ارزش خرید دارد؟

 

مقایسه اکستریم vx با لندکروز

رپورتاژ در مقایسه اکستریم vx با لندکروز، تویوتا لندکروز گران‌تر است، موتور قوی‌تری دارد و برای آفرود طراحی شده است. در مقابل، اکستریم VX قیمت پایین‌تر و امکانات دیجیتال‌تری دارد و گزینه‌ای مناسب برای رانندگی شهری و سفرهای خانوادگی محسوب می‌شود. لندکروزر با پیشرانه V6، برای مسیرهای سخت و استفاده حرفه‌ای انتخابی مناسب است، درحالی‌که VX با موتور توربوشارژ گزینه‌ای اقتصادی‌تر با آپشن‌های کامل محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی مقایسه اکستریم vx با تویوتا لندکروز از نظر طراحی، مشخصات فنی، کابین، امکانات، قیمت و ارزش خرید می‌پردازیم.

مقایسه اکستریم vx با لندکروز از نظر مشخصات فنی و توان موتور

اکستریم VX از یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند و تمرکز آن بر رانندگی نرم و مصرف سوخت است. در مقابل، لندکروز یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تویین‌توربو دارد که توان خروجی و گشتاور بالاتری تولید می‌کند و با سیستم چهارچرخ متحرک دائم، برای عبور از مسیرهای سخت و شرایط آفرود طراحی شده است. در جدول زیر به‌طورکامل به مقایسه اکستریم vx با لندکروز از نظر مشخصات فنی می‌پردازیم.

مشخصات

اکستریم VX

تویوتا لندکروزر

موتور

۲.۰ لیتری توربو، ۴ سیلندر

۳.۵ لیتری V6 تویین‌توربو

قدرت موتور

۲۶۱ اسب‌بخار

۴۰۹ اسب‌بخار

گشتاور

۴۰۰ نیوتن‌متر

۶۵۰ نیوتن‌متر

گیربکس

۷ سرعته دو کلاچه (DCT)

۱۰ سرعته اتوماتیک

سیستم انتقال قدرت

دیفرانسیل جلو یا AWD (بسته به تیپ)

چهارچرخ متحرک دائم

شتاب صفر تا ۱۰۰

حدود ۸.۵ ثانیه

حدود ۶.۷ ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

کمتر از ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

حدود ۱۲–۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

 

اگر اولویت شما مصرف سوخت منطقی و رانندگی در مسیرهای آسفالت است، خرید اکستریم vx انتخابی منطقی به‌شمار می‌رود؛ اما برای شرایطی که نیاز به قدرت بالا، کشش مداوم و قابلیت آفرود واقعی دارید، لندکروز با اختلاف گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

بررسی طراحی ظاهری و مقایسه ابعاد اکستریم vx با لندکروز

اکستریم VX طول ۴۹۶۳ میلی‌متر، عرض ۱۹۴۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۹۵ میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن ۲۹۰۰ میلی‌متر است. ساختار بدنه این ماشین به‌صورت مونوکوک طراحی شده است و بسته به نسخه، از دیفرانسیل جلو یا سیستم چهارچرخ محرک استفاده می‌کند. در مقابل، تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ طول ۴۹۸۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۸۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۹۲۵ میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور در آن، ۲۸۵۰ میلی‌متر است.

در مقایسه اکستریم vx با لندکروز 2024، اکستریم VX با ابعاد کوچک‌تر، ارتفاع کمتر و بدنه مونوکوک برای سواری شهری و پایداری در سرعت بالا طراحی شده است، درحالی‌که لندکروزر با ابعاد بزرگ‌تر، ارتفاع بیشتر و شاسی نردبانی برای استحکام و عملکرد آفرود گزینه‌ای مناسب به‌شمار می‌رود.

بررسی طراحی ظاهری و مقایسه ابعاد اکستریم vx با لندکروز

مقایسه تویوتا لندکروز با اکستریم vx از نظر امکانات کابین

اکستریم VX در نسخه‌های ۵ یا ۷ نفره عرضه و کابین آن شامل نمایشگر لمسی ۱۴.۶ اینچی، پنل دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، تریم چرم، تهویه سه‌منطقه‌ای و شارژر بی‌سیم می‌شود. صندلی جلو برقی و سانروف پانوراما در برخی از تیپ‌های اکستریم V وجود دارند. ظرفیت صندوق عقب از ۵۷۰ لیتر آغاز می‌شود و با خواباندن صندلی‌ها به حدود ۲۴۰۰ لیتر می‌رسد.

لندکروزر نیز در آرایش ۵ یا ۷ نفره تولید می‌شود و دارای نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو، تهویه چندمنطقه‌ای و صندلی‌های گرم‌شونده و سرد شونده است. فضای بار این ماشین بین ۱۱۳۱ تا ۲۰۰۰ لیتر بسته به آرایش صندلی‌ها تغییر می‌کند.

بررسی تفاوت در امکانات و تجهیزات اکستریم vx با لندکروز

اکستریم VX در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به تجهیزات مدرن‌تری مجهز است که شامل نمایشگر عریض ۱۴.۶ اینچی، پنل دیجیتال پشت فرمان، سیستم تهویه سه‌منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم، دوربین ۳۶۰ درجه، HUD، کروز کنترل تطبیقی و مجموعه کامل سیستم‌های کمکی راننده (ADAS) می‌شود.

در مقابل، تویوتا لندکروزر بیشتر تمرکز خود را بر دوام و کارایی در شرایط سخت گذاشته است و از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی حرفه‌ای JBL و تهویه چندمنطقه‌ای بهره می‌برد؛ اما در برخی از نسخه‌ها امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ یا سامانه‌های پیشرفته کمک‌راننده به‌صورت کامل وجود ندارد. در نسخه‌های میانی، اکستریم VX آپشن‌های بیشتری دارد؛ اما در نسخه لندکروز فول، امکانات بیشتری نسبت به اکستریم VX به کار رفته است‌.

بررسی تفاوت در امکانات و تجهیزات اکستریم vx با لندکروز

قیمت؛ اکستریم VX نسبت به تویوتا لندکروز اقتصادی‌تر است

در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۴، قیمت اکستریم VX حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و قیمت لندکروزر سری ۳۰۰ بسته به تیپ بین ۶ تا ۸ میلیارد تومان اعلام شده است. با‌توجه‌به اختلاف قیمتی قابل‌توجه، اکستریم VX برای افرادی که به‌دنبال خودرویی با امکانات کامل، طراحی مدرن و مصرف منطقی هستند، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

از طرفی، لندکروز بیشتر برای آفرود سنگین، یدک‌کشی طراحی شده است و قیمت بالای آن بیشتر به دوام، قابلیت‌های فنی و برند تویوتا مربوط می‌شود. اگر بودجه نقدی کافی ندارید، از طرح‌های فروش ماشین اقساطی استفاده کنید و بدون نیاز به ضامن، با تحویل فوری و اقساط بلند مدت، انواع خودروهای وارداتی را خریداری کنید.

خرید اقساطی انواع ماشین‌های وارداتی در سپند خودرو

اکستریم VX و لندکروز هر دو در کلاس شاسی‌بلند قرار دارند؛ اما برای نیازهای متفاوت طراحی شده‌اند. VX مناسب کسانی است که امکانات مدرن، مصرف سوخت اقتصادی و قیمت پایین‌تری می‌خواهند، در حالی‌که لندکرو با قیمت بالاتر و برای استفاده‌های آفرود سنگین ساخته شده است. اگر بیشتر در شهر و جاده رانندگی می‌کنید، اکستریم انتخاب مناسب‌تری است؛ اما برای مسیرهای سخت و پرچالش، لندکروز گزینه منطقی‌تری خواهد بود.

در مجموعه سپند خودرو شما می‌توانید انواع ماشین‌های وارداتی را به صورت اقساطی، با شرایط بازپرداخت منعطف، بدون ضامن و با تحویل فوری خریداری کنید. پیش از خرید از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان سپند خودرو استفاده و برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سپند خودرو مراجعه کنید.

برچسب : خودرو , رپورتاژ , مقایسه اکستریم با لندگروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زمستان ۰۳ : پیش فروش تحویل مرداد تبدیل جی با جی ال برای کسی پیامک اومده ؟
سعید شهریور : دوستان بنظرتوندبه ما افزایش میخوره با وجودداینکه شهریور گذشت اخه گفتم ملاک زمان تکمیل وجه راهنمایی کنید ممنون
شاهین : سلام و درود خدمت همه دوستان ۲۱ خرداد تبدیل زدم و تکمیل وجه کردم و به صورت پیش فروش و قرار بود هفته چهارم تیر تحویل بدن ولی هنوز خبری نیست
شاهین : تا ۲۰ خرداد تبدیل زدند کسایی که به صورت پیش فروش بودند همه تحویل گرفتند ولی ۲۱ خرداد هنوز فاکتور نشده
شاهین : سلام تبدیل ۲۱ خرداد زدم پیش فروش ولی خبری نیست
شاهین : اینایی که میگن تبدیل بزنید منتظرن تعداد کمتر بشه زودتر نوبت خوشون‌بشه
تبدیل نزنید : تبدیل زدن یعنی این که زیر بار این شرکت خراب شد بری مطمن باشین مجبورن بدن مخصوصا الان که دادستانی ورود کرد
سایپا دزد و نادرست : درد بلای مدیران ایران‌خودرو هزار برابر بخوره تو سر مدیران سایپا داداشم اسفند پیش فروش ۲۰۷ پانا ثبت نام کرد ۳۰۰ پرداخت کرد شهریور تکمیل وجه کرد امروز ماشینو تحویل گرفت ۳ روزم زودتر بهش دادن همش منو مسخره می‌کنه بخاطر سایپا بی شرف خاک عالم تو سر سایپا نابود بشین انشاالله
سرباز : کجان اونا که دوساعته فاکتور میشدم پس چرا منم آذریم یکم تبدیل زدم هنوز فاکتور نشده یکم دو ساعت فاکتور شدند مشکوکه بنظرم.
سیدرضا : سلام دوستان من تحویل 12اذربودم تبدیل زدم شاهین جی نمی دهند تبدیل بزنید همین بدون سانروف ازدست ندهید،مبلغ 112 تومن سودتاخیرومبلغ 22 تومن سانروف محاسبه کردن ، اوضاع ازاین بدترخواهدشد ،خوددانید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آرتان : مبارکه دوست عزیز شماره پذیرشت چنده برای من پذیرش 25 بهمن 12181560
تحویل 31شهریور : اره من هم مثل تو شایدتحویل دادن
سیامک : نگران نباش این برای منم که 20 اسفند تکمیل وجه کردم اومده تو سیستم به طور خودکار برای همه فرستاده من و شما بقیه کسانی که تو اسفند تکمیل وجه کردیم لب مرزی برای فاکتور شدن هستیم و اصلا به این پیام ها توجهی نکن
تحویل 31شهریور : دوستان تحویل شهریورکسی فاکتورشده
تحویل شهریور : تادی ماه منتظرتحویل باشید
جواد : من الان فاکتور شدم پذیرش24بهمن فوق العاده
تحویل شهریور : مال من هم به روزشده هنوزتااخرمهرشایدبدشایدنده
علی دوگانه : اگه منظورت قسمت بالای سایت هست برا منم زده فاکتور شده ولی بالاتر از توضیحات شماره گذاری نوشته تخصیص شده شرکت خودش میدونه چیکار کرده
علی بی پلاک : اصلا قرار نیست حرف اضافه دادن بزنیم ما همه گیر پلاکیم پول دادیم چکا رو هم دادیم منتظر پلاکیم اگ بخایم اضافه بدیم باید دیر کرد هم بگیریم وگرنه اگ فاکتور شده و دیر کرد نمیدن پس اضافه هم نگیرن دیگه پس لطفااگ بخاطر ما دلت میسوزه فقط حرف پلاک بزن
نادون gxl : پرداخت 21 خرداد هنوز فاکتور نشده! الان چه کنیم؟ ای فلک تا کی کلک؟