نخستین ملاقات با پژو 408X شرکت ایران خودرو

نخستین ملاقات با پژو 408X شرکت ایران خودرو

 

عصرخودرو: 4 سال پس از خروج آخرین پژو از خطوط تولید ایران خودرو و حدود 8 سال بعد از آخرین عرضه یک پژو وارداتی یعنی 508 بار دیگر پژو به ایران خودرو باز گشته است. ایران خودرو با آغاز تست درایو رسمی مدل ۴۰۸X با حضور رسانه های خودرویی رسما بازگشت پژو به ایران خودرو و ایران را اعلام کرد.

 

 پژو 408X یک کراس اوور با طراحی میانه رو بین کلاس های فست بک، سدان و هاچ بک است که در تعاریف جهانی به عنوان یک کراس اوور شناخته می شود اما در نخستین مواجهه بیشتر آن را به عنوان یک خودرو فست بک می توان تعریف کرد.

پژو 408X که توسط ایکاپ برای ورود به ایران در گام نخستین برنامه ریزی شده قرار است طی حدود یک سال به خطوط تولید ایران خودرو بپیوندد و احتمالا از اواخر سال 1404 یا سال 1405 شاهد تولید آن مانند پژو 2008 و در همان خط تولید در ایران خودرو خواهیم بود. همچنین 408X تا زمان اماده شدن خطوط تولید قرار است به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شود. این خودرو احتمالا از حدود تیرماه به جمع وارداتی ها خواهد پیوست و با شر ایط نرخ ارز کنونی و شرایط کنونی واردات قیمتی حدود 2.7 تا 3 میلیارد تومان خواهد داشت.

پژو 408X شرکت ایران خودرو

پژو 408X بر پایه پلتفرم EMP2 گروه PSA طراحی شده است. پژو 308 نیز روی همین پلتفرم طراحی شده است. پژو 408X در تعاریف جهانی یک کراس‌اوور است اما در واقعیت و در ملاقات از نزدیک یک خودرو سیال بین کلاس های فست بک، هاچ بک و سدان است که از هویت طراحی جدید پژو بهره می برد.

پژو 408 ایکس وارداتی ایران خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه حداکثر توان 175 اسب بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر را تولید می کند که از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT آیسین ژاپن به محور جلو منتقل می شود. سیستم تعلیق جلوی این خودرو مستقل مک فرسون و در بخش عقب تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم است.همچنین مصرف سوخت بهینه و ترکیبی این خودروی وارداتی 6.35 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده است. در این خودرو امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، فرمان کمکی برقی، پدل شیفتر، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه استارت استاپ اتوماتیک، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، محدودکننده سرعت، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، رانندگی خودکار بین خطوط، ترمز اضطراری، نور بالای اتوماتیک، رادار تابلوخوان، سنسور نور و باران، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دو کاناله، تریم داخلی چرم، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، کار لایف، دوربین 360 درجه، سیستم صوتی آئودیوفیل، شش کیسه هوا و… وجود دارد.

پژو 408X شرکت ایران خودرو

نخستین تجربه رانندگی با پژو 408X نشان دهنده هویتی جدید از این برند نام آشنا برای بازار ایران است. طراحی خودرو نسبت به هر آنچه از پژو در ذهن داشتیم متحول شده است و نشان پژو نیز جلوه ای تازه به خودرو گرفته است. عایق بندی و کیفیت متریال داخل کابین به طرز محسوسی نسبت به خودرویی مانند 2008 بهبود یافته و پیشرانه خودرو نیز جان تازه ای به هویت پژو بخشیده است. این پیشرانه با یک گیربکس 8 سرعته ساخت آیسین همراهی می شود که نشان از هماهنگی و دقت بیش از محصولات پیشین دارد. در نخستین تجربه ملاقات با این خودرو و رانندگی کوتاه با آن عملکرد اقلب قبول قوای محرکه در مواجهه با وزن حدود 1.5 تا 2 تنی خودرو قابل توجه بود و در نخستین شتابگیری عدد 9.5 ثانیه با حضور سه سرنشین در داخل کابین توسط تیم خودروامروز ثبت شد. عایق بندی خوب کابین، طراحی 3D کلیت داشبورد با نمایشگر های متعدد و امکانات قابل قبول از جمله مزیت هایی است که در ترکیب با برند نام آشنای پژو برای بازار ایران خودرو را در صدر نگاه مخاطبان و مشتریان قرار می دهد اما سوال اینجاست که آیا در رقابت وارداتی هایی از برند تویوتا، مزدا و ... پژو نیز می تواند در این سطح رقابتی بدرخشد؟

 

پژو 408X شرکت ایران خودرو

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , پژو 408 , پژو 408x , خودرو جدید ایران خودرو , ایران خودرو , پژو جدید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
علی مدبر : از خودم گفتم یکم بخندیم
رسول : توبیجاکردی الکی حرف درنیار
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم
میلاد : کوئیک rs
ایمان : آقا ایران خودرو برای 3 گواهی لسقاط چقد از واریزی مرحله دوم کسر. میکنه
اطلس : واقعا شما چرا اصرار داری بگی که مدیران دارند زحمت میکشند؟ میگن چیزی که عیان است چه حاجت بیان است، واقعا حال و روز ما رو یا نمیدونی یا از عوامل خود سایپا هستی و اومدی اینجا داری چرت و پرت میگی، همه ما الان یک سری آدم مضطرب، افسرده، عصبی و روانی شدیم که داریم چوب اعتماد به همین مدیریت نماها رو میخوری.