توضیحات ایران خودرو پیرامون افزایش قیمت محصولات

توضیحات ایران خودرو پیرامون افزایش قیمت محصولات

ايران‌خودرو به سوالات پرتكرار مشتريان درخصوص افزایش قيمت محصولات خود پاسخ داد.

مهم‌ترين محور سوالات و پاسخ‌هاي ارايه شده از سوي ايران‌خودرو به اين شرح است:

1- چرا و طبق چه مجوزی قیمت محصولات ایران‌خودرو اصلاح شده است؟

با توجه به افزايش قيمت نهاده‌هاي توليد متناسب با تورم و افزايش نرخ دلار، تغيير قيمت‌هاي فروش محصولات امري اجتناب‌ناپذير براي تداوم توليد و عرضه توليد است. طبق بند 3-1 ماده 3 مصوبه 633 شوراي رقابت (دستورالعمل تنظيم بازار خودروي سواري مصوب دي‌ماه سال گذشته) و ضوابط هيات تعيين و تثبيت قيمت‌ها، مقرر شده به‌روزرساني قيمت‌هاي فروش محصولات براساس دوره‌هاي مالي حسابرسي شده و براساس بهاي تمام شده توليد محصول صورت پذيرد و بر همين اساس اصلاح قيمت‌ها البته با فاصله زماني بيش از يك سال اجرا شده است.

2- آيا افزايش قيمت شامل كساني كه تكميل وجه كرده‌اند و در صف انتظار صدور فاكتور هستند نيز مي‌شود؟

خير، افرادي كه نسبت به واريز مابه التفاوت (در تعهدات پيش فروش) و يا تكميل وجه (تعهدات فوري و يا فوق العاده) اقدام كرده‌ و در انتظار صدور فاكتور هستند، مشمول افزايش قيمت نمي‌شوند.

3- آيا افزايش قيمت شامل افرادي كه موعد تحويل خودروشان گذشته، اما هنوز دعوت‌نامه ارسال نشده است، مي‌شود؟

خير، مبناي قيمت‌گذاري در روش پيش‌فروش موعد تحويل قرارداد است. در قراردادهايي كه موعد تحويل آن‌ها در قرارداد قبل از ابلاغ قيمت‌هاي جديد بوده، بر اساس ماده چهار آيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان مبنا همان قيمت‌هاي قبل خواهد بود، اما قراردادهايي كه موعد تحويل آن‌ها بعد از ابلاغ قيمت باشد، مشمول قيمت‌هاي جديد خواهند بود. لازم به ذكر است، بر اساس مصوبه 473 شوراي رقابت، وديعه پرداختي مشتريان مشمول قيمت‌هاي جديد نمي‌شود و معادل درصد پرداختي از قيمت خودرو در زمان ثبت نام بر اساس قيمت زمان واريز وجه محاسبه خواهد شد.

4- آيا افزايش قيمت شامل افرادي كه فراخوان براي آن‌ها ارسال شده، اما امكان واريز وجه در آن مقطع را نداشته‌اند، مي‌شود؟

بله، با توجه به عدم واريز وجه و انعقاد قرارداد، مطابق مفاد مرحله سوم اطلاعيه شماره يك سامانه يكپارچه، قيمت فروش بر مبناي قيمت زمان انعقاد قرارداد و واريز وجه لحاظ خواهد شد.

 

5- فراخوان براي تعدادي از مشتريان ارسال شده، اما چون با خودرو درخواستي در سامانه يكپارچه مغاير بوده استقبال نشده و به همين دليل واريز انجام نشده است. آيا افزايش قيمت شامل اين افراد مي‌شود؟

مطابق تبصره چهار اطلاعيه عرضه سامانه يكپارچه، ثبت‌نام در فهرست نوبت‌دهي، هيچ‌گونه تعهدي براي خودروساز ايجاد نكرده و تعهد پس از فراخوان واريز وجه و انعقاد قرارداد براي خودروساز ايجاد مي‌شود، لذا مبناي قيمت در زمان انعقاد قرارداد خواهد بود.

6-آيا افزايش قيمت شامل افرادي كه در قرعه‌كشي مهرماه ايران‌خودرو به صورت برنده اصلي و رزرو اعلام شده‌اند هم مي‌شود؟ (با توجه به اين‌كه اعلام نفرات پيش از افزايش قيمت است.)

تمامي برندگان اصلي قرعه‌كشي طرح عادي از مهرماه فراخوان شده‌اند و بر اساس بند سه تذكرات مهم اطلاعيه شماره يك سامانه ثبت در خواست خريد خودرو، عدم واريز وجه هر مرحله در مدت تعيين شده به منزله انصراف تلقي مي‌شود. ضمنا با توجه به تكميل ظرفيت عرضه توسط منتخبان اصلي، امكان فراخوان منتخبان رزرو نيز وجود نداشته است.

7- آيا اولويت‌هاي بهار، تابستان و پاييز 1403 سامانه يكپارچه كه در فراخوان‌هاي ارسالي خودرويي جز خودرو مورد تقاضا و يا شرايط پيش‌فروش خودرو ثبت‌نامي پيشنهاد شده و متقاضي از پذيرش آن امتناع كرده نيز شامل افزايش قيمت مي‌شود؟

مطابق تبصره چهار اطلاعيه عرضه سامانه يكپارچه، ثبت نام در فهرست نوبت‌دهي‌، هيچ‌گونه تعهدي براي خودروساز ايجاد نكرده و تعهد پس از فراخوان واريز وجه و انعقاد قرارداد براي خودروساز ايجاد مي‌شود. لذا مبناي قيمت بر اساس زمان انعقاد قرارداد خواهد بود.

8-وضعيت ثبت‌نام‌كنندگان طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده سامانه ثبت درخواست خودرو چگونه است؟

متقاضياني كه مشخصات آنان تاكنون از سوي ستاد ستاد نوسازي ناوگان و اسقاط خودروهاي فرسوده به مراكز اسقاط اعلام نشده تا براي ايجاد قرارداد و واريز وجه براي ايران خودرو ارسال شود، مشمول افزايش قيمت خواهند بود.

 

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , توضیحات ایران خودرو , پاسخ ایران خودرو , جواب ایران خودرو , افزایش قیمت , افزایش قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ناشناس : اقا مرتض سلام مبارک باشه منم‌تحویل گرفتم ی سوال؟؟ کی خسارت دیر کرد پرداخت میکنند؟ آیا اصلا خسارت دیر کرد میدهند؟ من از نمایندگی پرسیدم گفت به ما چیزی نمیگویند فقط بعد از چند وقت می‌ریزند به حساب خودتان
شاهبازی : شاهین CVT تا چه تاریخی فاکتور شده؟
محسن سعیدی : سلام ماهم نگرفتیم ولی میدونم اصفهان نمایندگی خلیل زاده خیابان چمران 5 شهریور تحویل داده به یه سریا .اتفاقا اقساطی اردیبهشت بودن.با پارتی بازی
ایگل : سلام دوستان وقتتون بخیر کسی است که خودرو ایگل ثبت نامی برج ۲ تحویل گرفته باشه
سایپا بیشرف : بیشرف سایپا
آرمان : سلام دوستان من پلاک بدنه ماشین که زیر کاپوت هست رو گم کردم چطور باید بگیرمش
جلال : سایپا بدقول ترین ،آشغالترین ودزدترین خودروساز
آرمان : سلام و درود ببخشید کسی می‌دونه پلاک بدنه که زیر کاپوت نصب میشه رو من گم کردم چطور باید بگیرمش مرسی
شاهین +++ : همه باهیم بنویسین #سایپا‍-‍بیشرف
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس جان : خو مشکی رو دیرتر میدن یعنی شانسی فاکتور میکنن پس
هادی : سلام من 10روز فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشده نمیدونین کی پلاک میشه
محمد : واقعا ؟؟؟؟!!!!
مهسا : من که تکمیل وجه 9اسفندم هنوز تحویل نگرفتم
دنا 5 دنده فولادی 20 مرداد : قبل از اینکه تبدیل بزنم قرارداد های دهه دوم مرداد در حال فاکتور بود ...الان ک تبدیل زدم شده قرارداد های دهه سوم مرداد..چرا من که 20 مرداد بودم فاکتور نشدم
کوییک ار تیپ اس : سلام چراغ تحویل روشن شده امروز ،26خرداد تکمیل وجه کردم 13شهریور فاکتور شده.وضعیت زده تحویل شده ؟به نظرتون چندروزه میاد.12ساعت فاصله هست تا شهرما
مصطفی : روز بعد فاکتور باید پلاک بشی
حامد : چه خوب اهل کدوم شهری داداش
مهدی : تا زمان فاکتور داداش !!!به محض اینکه فاکتور میشی روزی تو قطع میکنن
ساینا فوق العاده : سلام من دیروز فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشده جلوش زده صفر دوستانی که اطلاعات دارند لطفا راهنمایی کنن تو ماکزیمم ترین حالت ممکن چند روزه پلاک میشیم؟؟