آرین‌موتور به‌دنبال شانس مجدد با واردات میتسوبیشی اکلیپس کراس

آرین‌موتور به‌دنبال شانس مجدد با واردات میتسوبیشی اکلیپس کراس

 

آرین موتور ازجمله شرکت‌های شناخته‌شده در بازار خودرو ایران است. این شرکت طی دهه 1390، محصولات متنوعی از برند میتسوبیشی را در کشورمان عرضه کرد. آرین‌موتور پس از توسعه کسب‌وکار خود تصمیم گرفت میتسوبیشی اکلیپس کراس را در ایران مونتاژ کند اما به‌دلیل بازگشت تحریم‌ها، در این کار موفق نبود. درنهایت لاماری ایما به نخستین محصول مونتاژی آرین‌موتور تبدیل شد اما این شرکت همچنان به میتسوبیشی اکلیپس کراس علاقه دارد. اکنون آرین‌موتور تصمیم گرفته کراس‌اوور میتسوبیشی را به‌صورت وارداتی در بازار ایران عرضه کند.

آرین‌موتور در نمایشگاه خودرو مشهد 1403، از میتسوبیشی اکلیپس کراس به‌عنوان یکی از محصولات جدید و وارداتی خود رونمایی کرد. این کراس‌اوور بزرگ‌تر از میتسوبیشی ASX و کوچک‌تر از میتسوبیشی اوتلندر است. آرین‌موتور تصمیم دارد این خودرو را در قالب تیپ فول‌آپشن به بازار ایران عرضه کند تا اکلیپس کراس رقبای چینی خود را به چالش بکشد.

مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس

قدرت اکلیپس کراس را پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر چهارسیلندر تأمین می‌کند. این پیشرانه حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را در این خودرو برعهده دارد. البته این گیربکس برای ایجاد جذابیت بیشتر هنگام رانندگی، قابلیت تولید 8 دنده به‌صورت مصنوعی را دارد.

مقایسه ابعاد میتسوبیشی اکلیپس کراس و اوتلندر

مصرف سوخت ترکیبی اکلیپس کراس 7 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفرتاصد این کراس‌اوور کوچک ژاپنی نیز 9.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتربرساعت است. صندوق باری با حجم 331 لیتر و رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی دیگر مشخصه‌های فنی این خودرو هستند. سیستم تعلیق میتسوبیشی اکلیپس کراس در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب مولتی‌لینک است.

امکانات و آپشن‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم، اکلیپس کراس در قالب تیپ فول‌آپشن به بازار ایران خواهد آمد. امکانات این خودرو به شرح زیر هستند:

تجهیزات ایمنی: سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو و رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، 7 کیسه هوا و سیستم UMS (جلوگیری از حرکت خودرو به‌صورت ناخواسته).

تجهیزات رفاهی: سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، سانروف و سقف پانوراما، سیستم صوتی راک‌فورد فاسگیت با 9 بلندگو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، هدآپ دیسپلی، گرمکن‌ صندلی‌های جلو و عقب و پدل شیفترهای پشت فرمان.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

قیمت اکلیپس کراس در امارات متحده عربی حدود 81 هزار درهم معادل یک‌میلیارد و 368 میلیون تومان است و می‌توان تخمین زد قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در بازار ایران، بین 2 الی 2.5 میلیارد تومان تعیین شود. این خودرو رقیبی برای تیگو 7 پرو، کی‌ام‌سی SR5 و لاماری ایما محسوب می‌شود. پس از عرضه این خودرو به بازار، شاهد رقابت این کراس‌اوورها برای دستیابی به برتری مطلق خواهیم بود.

 

منبع

دیجیاتو

 

 

برچسب : خودرو , آرین موتور , دنبال , واردات , واردات مجدد , میتسوبیشی , واردات میتسوبیشی , اکلیسپس کراس , اوتلندر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
علی مدبر : از خودم گفتم یکم بخندیم
رسول : توبیجاکردی الکی حرف درنیار
رز زرد : مبارکه داداش امیر...ان شاءالله به سلامتی و دل خوشی ازش استفاده کنی🌼
حمید : اینا خبرهاراعلی مدبرازکجاد درمیاری حرف مفت میزنی نان دونه 15هزارتومن میخوری لااقل حرف الکی نزن ازخدابترس خیییییلی کثیفی بخدا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم
میلاد : کوئیک rs
ایمان : آقا ایران خودرو برای 3 گواهی لسقاط چقد از واریزی مرحله دوم کسر. میکنه
اطلس : واقعا شما چرا اصرار داری بگی که مدیران دارند زحمت میکشند؟ میگن چیزی که عیان است چه حاجت بیان است، واقعا حال و روز ما رو یا نمیدونی یا از عوامل خود سایپا هستی و اومدی اینجا داری چرت و پرت میگی، همه ما الان یک سری آدم مضطرب، افسرده، عصبی و روانی شدیم که داریم چوب اعتماد به همین مدیریت نماها رو میخوری.
مهندس سایپا : سلام شما وقتی میگین ثروت اندوزی یعنی از هیچ چی خبر ندارین. حقوق مدیران خودروسازهای داخلی حدود سیصد میلیون تومنه. دقیقشم خواستین درمیارم بهتون میگم.
اطلس : واقعا به نظرتون اگر مدیران زحمت می کشیدند اوضاع ما الان این طوری بود؟ اونا یک درصد هم مردم براشون مهم نیستند و فقط به فکر ثروت اندوزی خودشون هستند تمام.
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : یه هفته تا 10روز ماشین تحویلت میشه. بعد از فاکتور....
ممد : کی فاکتور شده بودی!؟