آغاز تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو

آغاز تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو

 

رئیس و دو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظرات موافق و مخالف خود را درباره تحقیق و تفحص دوباره از ایران خودرو مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، هرچند مجلس از تحقیق و تفحص دوباره ایران خودرو خبر داده اما اعضای کمیسیون صنایع و معادن تصریح کردند که این موضوع هنوز به کمیسیون یادشده ارجاع نشده با این حال در میان اعضای کمیسیون نیز نظرات مختلفی درباره ضرورت داشتن یا نداشتن این امر وجود دارد.

در تحقیق و تفحص نباید به دنبال مچ‌گیری بود

رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن در این باره توضیح داد: در دوره دهم مجلس هم تحقیق و تفحص از عملکرد ایران خودرو صورت گرفت و نقاط ضعف این شرکت و ایرادات آن شناسایی و راه‌حل‌های مناسبی هم برای برون‌رفت از شرایط اتخاذ شد.

وی افزود: گزارش تحقیق و تفحص ایران خودرو در آخرین روزهای فعالیت مجلس دهم قرائت شد و ایراداتی که سبب شد این صنعت آنچنان که باید رضایت مصرف‌کننده را فراهم نکند مطرح شد، این گزارش حاصل هزاران ساعت کار کارشناسی بود که در اختیار خودروسازان قرار داده شد البته بررسی اینکه تا چه میزان به آنچه به آنها عرضه شد عمل کردند جای خود دارد.

علیزاده تصریح کرد: در تحقیق و تفحص نباید به دنبال مچ‌گیری بود بلکه باید نقاط ضعف شناسایی و برای حل آنها راهکار ارائه شود بنابراین اگر با این رویکرد صورت بگیرد خیلی هم خوب است.  

دلایل کافی برای تحقیق و تفحص وجود دارد  

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون نارضایتی عمومی که نسبت به کیفیت، قیمت و عرضه محصولات ایران خودرو وجود دارد را دلیل کافی برای ورود مجلس به موضوع تحقیق و تفحص اعلام کرد و گفت: موضوع عجیبی نیست، صنعت خودروی کشور و در زیرمجموعه آن ایران خودرو در شرایط زیاندهی قرار دارند، همچنین انحصاری بودن این شرکت و دستوری بودن قیمت محصولات آن دو موضوع عجیب است و انجام یک تحقیق و تفحص را می‌طلبد.

وی افزود: صنعت خودرو امروز نیاز به اعمال بسته‌‌ای از سیاست‌های نو دارد از جمله اینها سیاست‌های ضدانحصاری، فناوری‌مدار و مبتنی بر تقویت خدمات پس از فروش و پس از اینها خصوصی‌سازی صنعت است.

تحقیق و تفحص را نباید لوث کرد

بهنام رضوانی، دیگر نماینده عضو کمیسیون صنایع و معدن از مخالفت خود با تحقیق و تفحص گفت و اظهار کرد: تحقیق و تفحص را نباید لوث کرد و باید مستنداتی باشد که نیاز به تحقیق و تفحص را توجیه کند، ضمن اینکه تحقیق و تفحص نباید در اولویت باشد بلکه به عنوان گزینه نهایی مطرح می‌شود زیرا انجام آن نیاز به یک پروسه قانونی وقت‌گیر دارد.

وی تصریح کرد: در موضوع ایران خودرو مساله کشف نشده‌ای وجود ندارد که با این کار شناسایی شود، به نظر من امروز گره کور ایران خودرو قیمت‌گذاری محصولات آن است؛ ایران خودرو ادعا دارد که با قیمت‌های کنونی متضرر است اما وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به این ادعای ایران خودرو پاسخی نداده‌اند.

رضوانی تاکید کرد: تحقیق و تفحص زمانی ضرورت دارد که این گمان برده شود در مجموعه‌ای تخلفات گوناگون صورت گرفته است. آنچه امروز ضرورت دارد تعیین تکلیف قیمت محصولات ایران خودرو توسط سه مجموعه یادشده دولتی است. اکنون نمی‌توان تشخیص داد ادعای ایران خودرو درست است یا آنانی که قیمت‌های دستوری برای محصولات این شرکت تعیین می‌کنند.

وی یادآور شد: تحقیق و تفحص در مجلس دهم هم انجام شد وقتی در آن زمان نتیجه نداد، پس تکرار آن چه لزومی دارد؟

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , آغاز , تحقیق , تفحص , ایران خودرو , مجلس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جک جی 4 مشکی : من دیروز با مدیر نمایندگی صحبت کردم متوجه شدم رنگ مشکی گویا دیرتر تحویل میشه.شانس منم مشکی زدم. برای جک جی 4 هم گفت که دوتا نمونه ثبت نام خرداد غیر از رنگ مشکی شاسی شده بود دیروز. گفتم اینم بگم شاید به درد کسی خورد.
شاهین : سلام خواهش می کنیم افرادی در تهران زندگی می کنند به شرکت سایپا مراجعه کنند بگوئید تکلیف مردم روشن کنند شاهین‌دنده ای می دهند پیام دهند اگر اتومات می دهند و یا اگر می خواهند قیمت اضافه کنند چکار می خواهند به سر مردم بدهند چرا یک‌تصمیمی برای مردم نمی گیرند به خدا خسته شدیم غلط کردیم تو این طرح شرکت‌کردیم از پارسال خودمان‌حیران کردیم
شاهین خسته : محسن جان حلالت باشه حقوقی که میگیری.
x5 اسفند : 20 اسفند با چه مکافاتی ثبت نام کردیم -تحویل 22 مرداد بود -هنوز خبری نیست -دیروز مدارک رو پست تحویل داد-اما شنیدم مشکل با راهور داشتن و ظاهرا حل شده و ماشینا داره ارسال میشه
علی 5X : دیگه آدم نمیدونه باید چه خاکی به سرش بزنه با این همه بی قانونی و بی عدالتی تو مملکت
رضا : برات پیام تعویض به کوییک اومده بود؟
علی 5X : ثبت‌نام اردیبهشت ماه هنوز روی آیتم تکمیل وجه مونده با هزار بدبختی با کرمان موتور تماس گرفتم گفتن تا آخر این ماه اردیبهشت ماه ها شاشی میشن راست و دروغش با خودشون
رحیمی : رضا جان مبارکت باشه چرخش ب خوبی بچرخه ب ما هم دعا کن زود فاکتور بشیم بی ماشینی خیلی سخته
حمیدرضا : در اینکه سوال کردم ۲۰۲۴ هست تحویل میدن و هنوز تو بندر خودروها تو کار ترخیص
مسعود : سلام ببخشیددوستان ایاکارت سوخت خودش میادیابایدثبت نام کنیم وسندکمپانی چندروزطول می‌کشه تابیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید : سلام کسی میدونه بعد از فاکتور شدن چند روز طول میکشه پلاک بیاد ؟
احمد : دستی بزن خودتو راحت کن . قیمت دستی 870 میلیون و اتومات 1 میلیار هنوز صد هم کمتر واریز می کنید بخاطر 70 میلیون
کوروش کبیر ❤️ : من پیشنهاد میکنم حتما کارشناس ببرین نمایندگی همه چیز رو چک کنن الحمدلله ماشین من بدون ایراد و حتی رنگ شدگی کار خونه هم نداشت بسیار نرم و عالی هم بود ماشین قبلیم پارس بود واقعا تفاوت احساس میشه
جواب بی وفای پنج تیر پرونه : مشکل روحی روانی داره فک می‌کنه اگه صحبت نکنه بهش میگن لالی .آدم خیلی خوبه قبل اینکه حرفی بزنه بهش فکر کنه
جواب بی وفای پنج تیر پرونه : مشکل روحی روانی داره فک می‌کنه اگه صحبت نکنه بهش میگن لالی .آدم خیلی خوبه قبل اینکه حرفی بزنه بهش فکر کنه
حامد : یک ماه تو تاخیریم فاکتور بشیم حالا باید یک ماه بشینم پلاک بشیم و بفرستن دوستان میدوننشاسی RDF تولید کدوم شهره
کوروش کبیر ❤️ : سلام اسکندر جان 33 میلیون داداش
توحید ارومیه : اره بخدا.خدا وکیلی نگاه کن با کیا شدیم 80میلیون
ساینا sssss : سلام مبلغ 159600000
مسعود : اقا کیوان ب گمونم حدس من درسته و اینا میخوان همون مبلغ جریمه دیر کرد قبلی را بدن و فقط سایت میز خدمت را بهم ریختن برای فرصت خریدن. وگرنه اگر میخواستن جریمه دیر کرد کامل بدن احتیاج نبود دو قسمتش کنن