برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو

برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو

 

معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونی های بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آن‌ها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تاثیرگذار در گروه صنعتی ایران خودرو شده است.

سهراب برفروشان با اشاره به اجرای گام سوم طرح تحول کیفیت در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در سال جاری راهبردهای گام سوم طرح تحول کیفیت در بستر سیاست‌ها و رویکردهای تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود در سطح گروه صنعتی ایران خودرو، با تمرکز بر خواست مشتری در شاخص‌های کیفی ترسیم شده است.

وی افزود: بر این اساس، بهبود و ارتقای تصویر ذهنی مشتریان و جامعه از شرکت ایران خودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات (مراجعات حداقلی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش به‌واسطه عیوب کیفی)، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در خدمات پس از فروش و خدمات امدادی، تامین و تولید محصولات جدید و فعلی مطابق با استانداردها و الزامات قانونی، تجهیز شرکت ایران خودرو به دانش فنی و مهارت‌های نوین کیفی صنعت خودرو از طریق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و شرکت های تخصصی (خودروهای برقی، هیبرید و...) و نیز به کارگیری اقدامات پیش‌دستانه جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌ها به عنوان اهداف این خودروساز در دستور کار قرار گرفت. 

معاون کیفیت ایران خودرو بیان کرد: در همین راستا، در سال جاری اجرای ۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات، در قالب ۳۵ برنامه بهبود کیفیت محصولی و ۱۳۰ برنامه بهبود کیفیت زیرساختی تعریف و عملیاتی شده است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود، ضمن استمرار بهبود نتایج شاخص‌های کیفی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، با توجه به تمرکز برنامه‌های بهبود کیفی سال ۱۴۰۳ بر زنجیره تامین هم‌چون برنامه‌های بهبود سطح کیفیت ۲۶ قطعه منتخب در شبکه تامین با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله دوم ارتقا و تثبیت سیستم‌های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقا و توسعه فرآیند نظارت کیفی بر قطعات تامینی، ایجاد منبع برای قطعات منتخب دارای تک منبع تامین تحت ریسک کیفی و نیز ایجاد بانک دانشی هم‌گرا و متمرکز در طراحی و تامین و ارتقای کیفی قطعات، بهبودهای چشم‌گیری در زمینه کیفیت محصولات ایجاد شود.

برفروشان اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، شاخص‌های کلیدی کیفیت تامین نظیر میزان قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش در سه ماهه اول مالکیت (C100)، PPM برگشتی از خطوط تولید، سهم قطعات در آدیت‌های داخلی و اثربخشی سیستم حل مساله در حوزه تامین، دست‌کم به میزان ۴۰ درصد بهبود خواهند یافت. 

وی در ادامه، با بیان این‌که برنامه‌های کیفی در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: گام اول طرح تحول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ با تعریف و اجرای ۲۷۹ برنامه بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد. بررسی نتایج شاخص های کیفی قبل و بعد از تحویل که عموما توسط شخص ثالث اندازه‌گیری می‌شوند و ارزشیابی پیشرفت برنامه های تدوین شده، حاکی از اثربخشی ۹۱ درصدی اجرای برنامه‌ها و تاثیر ۲۴درصدی در شاخص‌های کلان کیفی بوده است.

معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که این خودروساز در سال ۱۴۰۲، گام دوم طرح تحول کیفیت را با هدف کلان ایجاد هویت ممتاز کیفی و تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه، از طریق تعریف و اجرای ۱۹۰برنامه در راستای تحقق ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات اجرا کرد، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ برنامه با تمرکز بر بهبود کیفیت زیرساخت‌های کیفی گروه عملیاتی شد. هم چنین با توجه به میزان سهم کیفیت قطعات در کیفیت محصول نهایی و لزوم ارتقای عملکرد سازندگان و تضمین کیفیت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، طرح‌ریزی و اجرای بیش از ۴۰ برنامه بهبود محصولی با هدف ارتقا و ایجاد یکپارچگی در ساختار کیفیت گروه صورت گرفت.

وی با اشاره به اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بهبود سطح کیفیت ۳۴ قطعه منتخب شبکه با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله نخست استقرار سیستم های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، یکپارچه‌سازی فرآیندهای کیفی حوزه تامین در گروه صنعتی ایران خودرو، اصلاح مشخصات و ویژگی های طراحی و تست‌پلن مواد و قطعات تحت ریسک و نیز کنترل ویژه فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شماره گذاری خودرو و الزامات قانونیCOP، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

 برفروشان، بهبودهای قابل ملاحظه در شاخص‌های کلان کیفی نظیر کیفیت اولیه محصول (CSI)، ارزشیابی خودروی صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100) ، ایرادات اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی (IQS)، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، سلامت خودرو در زمان تحویل و خودروهای متوقع شبکه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

 

منبع

ایران جیب

برچسب : خودرو , برنامه , ارتقا , بهبود , کیفیت , محصولات , ایرانخودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 : سلام این مابه تفاوت برای چی هست؟
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : سلام کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج
تارا v4 : سلام این مابه تفاوت برای چی هست؟
ب امید خدا : کاشکی میشود فیلم برداریبکنین برین ب شخص اول مملکت بگید این چه مملکتی درست کردی پولو با دست خودمان دادیم بعد از ۸ماه باید بریم با عصبانیت حق خود بگیری خدا یا خودت هر جوری سلاه می‌دونی درست بکن من خودم ۲۰۰کیلو متر رفتم نمایندگی
ب امید خدا : کاشکی میشود فیلم برداریبکنین برین ب شخص اول مملکت بگید این چه مملکتی درست کردی پولو با دست خودمان دادیم بعد از ۸ماه باید بریم با عصبانیت حق خود بگیری خدا یا خودت هر جوری سلاه می‌دونی درست بکن من خودم ۲۰۰کیلو متر رفتم نمایندگی
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : اعتراض جمعی روز شنبه یازدهم ساعت یازده جلو در شرکت شرکت کنیم اگه حقمونو میخایم
مرتضی : سلام، تارا اتومات پیش فروش، تحویل شهریور، برای کسی فاکتور شده؟
محمد لاماری مشکی : سلام پویا شما دعوتنامه براتون صادر شده؟؟بی زحمت تاریخ تحویلتون رو هم بگید
شاهین اتومات cvt : بله مثل اینکه تا 11 اسفند فاکتور شده. عزیزانی که cvt هستن اگر فاکتور شدن لطفا اطلاع رسانی کنن. مشتریان شاهین خیلی اذیت شدن. خیلی مظلوم هستن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
29 مرداد : دوستان فرسوده سقف فلز زیر این پست اعلام حضور کنن ببینیم چند نفریم.لطفا تک مرحله ای یا دومرحله ای بودنتون هم اعلام کنید.موعد تحویل و واریز هاتون رو هم بفرمایید.
اطلس جی اسفند1403 : به اطلاع می رساند، بسیاری از خریداران خودروی سایپا اطلس با تاخیرهای طولانی و غیرقابل قبول در زمان تحویل خودروی خود مواجه شده اند. این تاخیرها موجب نارضایتی شدید مشتریان و ایجاد مشکلات متعدد برای آن ها شده است. از مسئولین مربوطه تقاضا داریم نسبت به رفع این مشکل و تسریع در تحویل خودروها اقدام عاجل نمایند
3 تیر فروش فوری مادران : سلام تحویلی سوم تیر ماه کسی فاکتور شده ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
3تیر : فک کنم کلا 3تیر ازتاریخ ایران خودرو حذف شده قبلا 13ام نحس بود انگار الان 3وم نحس شده
مریوزاده : برادر میشه جزییات دیگه رو هم بگی پیشفروش بودی یا 30روزه؟
فارس : سلام نیسان دیزل خشک کجا ثبت نام کنم کسی میدونه؟
بهمن : لطفا اگر کسی درخصوص مجوز پلاک نیسان های دوگانه خبر دقیق وتازه ای داره بگه من 20 خرداد ثبت نام کردم پذیرش هم شدم هیچ خبری از تحویل ماشین نیست
فوری 13 تیر : 207 مشکی کسی داره ؟ یا همه سفیدن اصلا 207 مشکی فاکتور میشه ؟
رانا 31 تیرماه پیش فروش : سلام ما هم منتظر تبدیل هستیم اگر خدا قسمت کنه 😬
اطلس آذر : چراغ تحویلت ازکی تالا روشن شده