خودروهایی که پایان سال 1403 را نخواهند دید

خودروهایی که پایان سال 1403 را نخواهند دید

 

خانواده تیبا در سال 1403 با بازار خودرو خداحافظی می‌کند تا کوییک معمولی با رینگ فولادی عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار را تصاحب کند.

بررسی قیمت بازاری خودرو‌ها در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد خانواده تیبا و کوییک معمولی با رینگ فولادی رقابت جذابی را در انتهای جدول قیمتی بازار خودرو تجربه کردند.

تیبا صندوقدار در پایان هفته اول مهر ۱۴۰۲ با قیمت حدود ۳۲۰ میلیون تومان از بازار قابل خریداری بود. این محصول خودروسازی سایپا در هفته پایانی سال گذشته قیمتش تا حوالی ۳۹۰ میلیون تومان بالا آمد تا شاهد رشد قیمت حدود ۲۲ درصدی قیمت این خودرو طی ۶ ماهه دوم سال گذشته باشیم.

این عضو خانواده تیبا در بازه زمانی مهر تا اسفند پارسال حول و حوش ۷۰ میلیون تومان افزایش قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد.

دیگر عضو خانواده تیبا یعنی تیبا ۲ (بدون صندوق عقب) نیز رشدی حدود ۲۰ درصدی رادر بازه زمانی یاد شده به خود دید.

این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) در پایان اولین هفته از پاییز ۱۴۰۲ با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار خودرو عرضه شد. خریداران در هفته منتهی به ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ برای در اختیار گرفتن این خودرو پیش از رفتن به بازار باید حساب خود را نزدیک به ۳۹۵ میلیون تومان شارژ می‌کردند.

بررسی قیمت تیبا ۲ نشان می‌دهد قیمت بازاری آن در فاصله زمانی مهر تا اسفند ۱۴۰۲ حدود ۶۵ میلیون تومان افزایش یافت.

کوییک معمولی با رینگ فولادی دیگر خودرویی از سبد محصولاتی خودروسازی سایپا است که در در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در کف بازار خودرو حاضر بود. قیمت بازاری این خودرو طی بازه زمانی یاد شده رشد حدود ۶۰ میلیون تومانی را تجربه کرد. خریداران در پایان هفته منتهی به ۶ مهر پارسال می‌توانستند با پرداختی حول و حوش ۳۲۵ میلیون تومان کوییک معمولی با رینگ فولادی را از بازار خریداری کنند. فروشندگان در پایان آخرین هفته سال گذشته تنها حاضر بودند با دریافت نزدیک به ۳۸۵ میلیون تومانی کوییک معمولی با رینگ فولادی را به متقاضیان تحویل دهند.

مطالعه روند قیمتی این محصول خودروسازی سایپا در بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت کوییک معمولی با رینگ فولادی به زبان درصد حدود ۱۸.۵ درصد رشد را به خود دیده است؛ بنابراین در میان سه خودرویی که مثلث کف بازار خودرو را تشکیل می‌دهند تیبا صندوقدار، تیبا ۲ و کوییک معمولی با رینگ فولادی به ترتیب بیشترین رشد قیمت را در بازه زمانی پایان اولین هفته از پاییز تا آخرین هفته از زمستان ۱۴۰۲ به نام خود ثبت کردند.

دو عضو خانواده تیبا در نیمه دوم پارسال در دو مقطع مختلف قیمتشان قله ۴۰۰ میلیون تومانی را فتح کرد، اما نتوانستند حضور خود را در کانال ۴۰۰ میلیون تومانی تداوم بخشند و به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی سقوط کردند. با توجه به این اتفاق پیش بینی می‌شود کف قیمت خودرو در سال جاری وارد کانال ۴۰۰ میلیون تومانی شده و خود را در این کانال قیمتی تثبیت کند. این اتفاق خبر خوبی برای متقاضیانی که کف هرم تقاضا را در بازار خودرو تشکیل می‌دهند، نخواهد بود.

خانواده تیبا در سال ۱۴۰۱ تولیدش توسط خودروسازی سایپا متوقف شد. اما دو عضو این خانواده خودوریی به رغم خداحافظی با سبد محصولاتی سایپا همچنان در بازار حضور دارند. پیش بینی می‌شود مدل صفر خانواده تیبا پایان سال جاری را نبیند و متقاضیان همانند پژو ۲۰۶ تیپ دو باید خود را مهیای خداحافظی با تیبا صندوقدار و تیبا ۲ کنند.

بررسی قیمت بازاری خودرو نشان می‌دهد بعد از خداحافظی با دو عضو خانواده تیبا، کوییک معمولی با رینگ فولادی می‌تواند عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار را به خود اختصاص دهد.

البته فراموش نکنیم تولید این محصول نیز در خطوط تولید سایپا متوقف شد و مدیران نارنجی‌های جاده مخصوص با ایجاد تغییراتی در خانواده کوییک، اعضای این خانواده را با استاندارد‌های جدید و همچنین آپشن‌های مختلف روانه بازار خودرو خواهند کرد.

با توجه با اینکه تولید کوییک معمولی با رینگ فولادی در سال گذشته در دستورکار سایپایی‌ها قرار داشت به نظر می‌رسد مدل صفر این خودرو حداقل تا پایان سال جاری در بازار در دسترس متقاضیان قرار داشته باشد.

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , خانواده , تیبا , کوییک , بازار , خداحافظی , توقف , تولید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : سفید مشکی های قبل عید همه فاکتور شدن، برای شما چون تیتانیومه هنوز مونده ، عجله داری برو سفید یا مشکی کن، فوری فاکتور میشه
شاهین G : سلام دوستان واسه هفته چهارم شهریور پیام تبدیل اومد؟؟؟
سهند۰۰ : وا کلا تا ۷ اردیبهشت وقت بود برای تکمیل وجه شماچجوری ۳۰اردیبهشت تکمیل وجه کردی پس
تارا v4 : دوستان کسی تارا v4 داشته که فراخوان زده باشن تعویض بشه میخام بدونم چقدر زمان برده از موقعی که خودرو رو پس دادن تا موقعی که مجدد تحویل گرفتن؟
تارا وی4 فروش فوق العاده : َسلام تاخیر داره شما حداکثر بین 3.5 ال 4 ماه باتاخیر در نظر بگیرد زودتر ار موعودکه اصلن نمیدن همه با تاخیر دیگه خیلی جهاد کنن سر موقع بدن وگر نه 1هفته تاخیر دیگه طبیعیه
علی تاراv1p : سلام من طرح عادی ثبت نام کردم شاید طرح های دیگه یه مقدار عقب تر از طرح عادی هستن
علی تاراv1p : سلام من طرح عادی بودم شاید طرح های دیگه مثل مادران و فرسوده یه خورده عقبترن
V1plus : دوستانی ک قبلا تارا دستی تحویل گرفتن مشکل استارت نخوردن را مواجه شدن و مشکل از کجاست
مهدی : من تکمیل وحه 17 بهمن و تحوبل 29 اسفندم خبری نیست رنگ تیتانیوم Sbr و کارت طلایی و همه جی انحام سده واریز شده.
اشکان شاهین جی مهرماه : سلام . وقت بخیر ، بنده تحویل هفته چهارم مهرماه هستم هنوز هیچ خبری نیست منتظر پیامکم. 09038805860
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حامد : خوبه اجمد اقا الحمدالله
ساینا : پیش فروش موعد تحویل هفته چهارم شهریور پذیرش 6 اسفند پارسال .تکمیل وجه 20 تیر کسی فاکتور شده؟
اطلس : ما از تحویل هم بی خبیربم چه برسه به تأخیر
فوق العاده 23 بهمن : 90 روز کاری نیست کلا 90 روز حساب میشه هیچی نمیدونی اطلاعات الکی نده
مجتبی : داداش اگه قیمتا اینجوری بشه مردم خلو چل تشریف دارن ،از کارخونه بگیرن ، از بازار میگیرن با قیمت پایین تر همون لحظم تحویل میگیرن
فوق العاده 23 بهمن : بله به ما هم باید اردیبهشت ماشین میدادن هنوز ندادن شهریور هم تمام شد
علی نایب : مال همه پلاک میشه تحویل میشه خیالتون راحتتتتت هر ماشینی که فاکتور شده پلاک میشه که بین 30تا50 روز زمان میبره من کارم اینه خیالتون راحت باشه
علی : مال من 40روز بعد فاکتور شدن پلاک شد همه پلاک میشن نگران نباش
علی : تخصیص شده زده باشه یعنی فاکتور شده بعدم پلاک میشه ولی مال پلاک شدن زمان میبره بین 30تا50روز
علی : ماشین فاکتور بشه یعنی ماشینت اماده هست فقط پلاک بشه تحویل میدن مال پلاکم زملن بره ولی پلاک میشه چون 500 تا باید بشه بعد میفرستن مال پلاک