خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

 

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۳ بود که آئودی کانسپت لمان کواترو را معرفی کرد یعنی خودرویی که حدود سه سال بعد به نسل اول R8 تبدیل شد. درحالی‌که کانسپت مذکور به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 توئین توربو مجهز بود، نسخهٔ تولیدی ابتدا با موتور ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی به بازار آمد و بعداً پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی گالاردو هم برای آن ارائه شد. برای انتقال نیروی موتورها گیربکس‌های دستی شیاردار و اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب بود.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

زمانی که نسل دوم سوپراسپرت آئودی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد، حالا R8 فقط با یک پیشرانهٔ V10 و گیربکس دوکلاچه ارائه می‌شد. حال آئودی با انتشار ویدئویی احساسی با عنوان «آخرین دور»، نسخه‌های مختلف R8 را نشان داده که در طول سال‌ها ارائه شده‌اند. نتیجه، ترکیبی عالی از نسخه‌های هیجان‌انگیز این سوپراسپرت آلمانی مثل نسخهٔ اولیه با گیربکس محبوب دستی است. یکی دیگر از خودروهای حاضر در این ویدئو، نسخه وحشی GT از نسل اول است که در کنار GT RWD مدل ۲۰۲۳ به‌عنوان آخرین نسخهٔ R8 دیده می‌شود.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

بااین‌حال، نسخه‌های کمتر شناخته‌شدهٔ R8 در این ویدئو حضور ندارند. یکی از این نسخه‌ها، E-Tron تمام الکتریکی است که نسخه‌ای تولید محدود با تعداد ساخت ۱۰۰ دستگاه با قیمت هرکدام حدود یک میلیون دلار بود. علاوه بر این، در طول تاریخ R8 مدلی حتی عجیب‌تر هم ساخته شده است که شاید هیچ‌کس به یاد نیاورد. این کانسپتی با نام R8 V12 TDI بود که در ژانویهٔ ۲۰۰۸ رونمایی شد و از پیشرانهٔ دیزلی استفاده می‌کرد! در سینهٔ این خودرو یک موتور ۶ لیتری V12 توربودیزل قرار گرفته بود که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

این نیرو که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کرد، خودرو را ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. هرچند R8 V12 TDI هیچ‌گاه تولید نشد اما پیشرانهٔ دیزلی دوازده سیلندر آن در شاسی‌بلند Q7 به بازار عرضه شد. اوایل سال جاری هم مدیر پروژهٔ سوخت‌های مصنوعی پورشه اعلام کرد که آئودی ایدهٔ ساخت R8 پایه با موتور پنج سیلندر را هم در نظر داشته است. این نسخه می‌توانست به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ RS3 مجهز شود که هرچند قدرت کمتری نسبت به موتور V10 دارد اما به لطف توربوشارژر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

 

سال آینده با خروج آخرین لامبورگینی هوراکان از خط تولید، پیشرانهٔ V10 به‌طور کامل در گروه فولکس‌واگن کنار گذاشته خواهد شد ولی بااین‌وجود، این یک خداحافظی موقت برای R8 خواهد بود زیرا به گفتهٔ «الیور هافمن» مسئول بخش توسعهٔ فنی آئودی، نسل سوم این سوپراسپرت هم ساخته می‌شود اما به‌احتمال‌زیاد پیشرانه‌های درون‌سوز را کنار خواهد گذاشت و به یک سوپراسپرت تمام الکتریکی روی پلت‌فرم SSP آیندهٔ گروه فولکس‌واگن تبدیل خواهد شد. این در حالی است که لامبورگینی قصد دارد جانشین هوراکان را با قوای محرکهٔ بنزینی هیبریدی تولید کند. بااین‌حال، متأسفانه R8 دیگر ارتباطی با لامبورگینی نخواهد داشت و مستقیماً تمام الکتریکی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع

 

 

 

 

برچسب : خودرو , آئودی , R8 , خداحافظی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
gl : دوستان تکمیل وجه ۲۱ خردادم. نمیدونید تا چند خرداد فاکتور شده؟
تارا v4 شیراز : همه تارا دستی هست چرا. متقاضی اتومات کمه؟
مهدی : والا ایرانخودرو خیلی نامرده . من رزروه فروش فوری ۳۰ روزه بودم پیام داده بخاطر تکمیل ظرفیت فروش ۳۰ روزه برای ما ۹۰ روزه اومد تکمیل وجه کردیم حالا خودش فروش فوری گذاشته خب نامرد برای ماهم تحویل ۳۰ روزه میزدی ما باید ۹۰ روز صبر کنیم اونکه تو این طرح ۳۰ روزه برنده بشه از ما زودتر تحویل بگیره
شاهین g پذیرش ۱۷اذر مشهد : سلام شما کی پول ریختید و فروش فوق‌العاده بودین یا پیش فردی ۲مرحله ای ممنون میشم جواب بدین
شاهین جی : به نظرتون شاهین جی تولید میشه یا آخر سر مجبورمون میکنن که تبدیل بزنیم ؟ ما ۱ ساله صبر کردیم آخر بگن تبدیل نامردیه
شاهین اتومات ۱۴۰۳ : من مهر ۱۴۰۲ مبلغ ۲۹۰ ت پرداخت کردم بستگی داره که پرداختی اول چه موقعی انجام داده باشی .بستگی به سود مشارکت داره .
محسن : سلسله مراتب؟ بیشین بینیم باو، خداروشکر که صاحب کارخونه نیستی، یه ماشین ثبت نام کردی، اختیاردار این سایت و کارخونه که نشدی!
تارا تیتانیوم v1 فوری : تیتانیوم ۳ مهر کسی دیگه غیر از داراب هس فاکتور شده بشه
X5 فروردین ۱۴۰۴ : سلام من ۲۵ فروردین ثبت نام کردم ۸ شهریور دعوتنامه و واریز کردم هنوز نه شاسی شده نه بیمه شما شماره قراردادتون چنده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : کسی پول تاخیر رو گرفته؟
چک : اقا خداوکیل کم بگین باید 40تومن بدیم .داداش تو وقتی فاکتور شدی نمیگیرن زامیاد وقتی باهات قرارادادبسته تمام پول وهزینه ها رو ازت میگیره حتی پول کرایه هم.شما وقتی بری حضوری ماشینت رو تحویل بگیری اون کرایه ماشین رو که ازت گرفتن برات واریز میکنن یعنی برگشتش میدن .چرا شماره شبا ازت میگیرن برای اینجور وقتها .بس خواهاش نگین باید 40تومن برای برگه اوراق بدیم .پولت زیاده برو بگو من میخوام پول اضافی بدم اون چیزه دیگس
مینا مچ پا : سلام عزیزا چه خبر از دعوت نامه دوگانه شهریور؟
پناه : سلام کسی میدونه تاثیر مصوبه شورای رقابت که داخل فاکتور اومده چیه؟
مسلم : وقتی تکمیل وجه کردیم به هیچ گونه سایپا یا زامیاد حق ندارد ازمون پول اضافی بگیره بلکه زامیاد موظف هست دیرکرد و ضرر پولمون رو هم بده اینجا الکی نیاید بگین چهل میلیون
علی تحویل31مردادپانا : چه طوری بگو ماهم یاد بگیریم
الپ ار تونغا : کسی که میاد با نام بقیه مینویسه خا. خ. رش سواری میده بی ام دبلیشو با هر دست اندازش خودش میپره روش
31 مرداد : چرااا؟ چقدر گذاشتی روش ؟
بهمن مضر : پرسیدم ، گفتند ده روز کاری
نیلوفر : سلام 40روز بود تاریخ آماده صدور فاکتور رو تاریخ22/5بود وعوض نشده بود امروز تعقیر کرده