انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

رپورتاژ - جرثقیل سیم بکسلی یکی از مهم‌ترین بالابرهایی است که کاربرد بسیار زیادی دارد. اجزای تشکیل‌دهنده این تجهیزات هر یک نقش بسیار مهمی در کارایی بهتر ایفا می‌کنند. وینچ سیم بکسلی و موتور گیربکس مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده جرثقیل بکسلی هستند. موتور گیربکس که با نام الکترو گیربکس هم شناخته می‌شود، جهت ایجاد گشتاوری بالا در سرعت کم مورداستفاده قرار می‌گیرد. وینچ‌های سیم بکسلی در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند، همچنین در شرایط کاری سخت قابل‌استفاده هستند.

وینچ سیم بکسلی

وینچ سیم بکسلی چیست؟

وینچ‌های سیم بکسلی تجهیزاتی هستند که برای بلندکردن و جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند. وینچ‌ها با استفاده از گیربکس، درام و سیم‌بکسل تولید می‌شوند. گیربکس یکی از مهم‌ترین بخش‌های وینچ‌ها است که در سایزها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. این بخش از وینچ برای انتقال گشتاور گیربکس استفاده می‌شود.

 به‌طورکلی گیربکس‌های وینچ دور خروجی را کم کرده و امکان بلندکردن بارها را فراهم می‌کنند. علاوه بر این درام که با نام دوک و قرقره هم شناخته می‌شود یکی از اجزای وینچ است که امکان حمل بار را در وزن‌های متفاوت فراهم می‌کند.

آشنایی با موتور گیربکس

موتور گیربکس پودم تجهیزاتی هستند که در جرثقیل برای کاربرد زیادی دارند که شامل داشتن پوسته چدنی باکیفیت، دوام ماندگاری بالا، قدرت زیاد و استحکام بالا می‌شود. موتور گیربکس با استفاده از چرخ‌دنده‌های فولادی سخت‌کاری شده تولید شده است. به همین جهت بازدهی بسیار بالا دارد. همچنین در حین کارکردن صدای بسیار کمی دارد. شفت خروجی این محصولات استحکام و مقاومت زیادی دارد؛ بنابراین تحمل بار سنگین را دارا است.

موتور گیربکس پودم

نکات انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی

برای انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی باید نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر هستند.

  • اولین نکته توجه به توان ورودی دستگاه است. توان و قدرت الکتروموتور که با اسب بخار یا کیلووات سنجیده می‌شود اهمیت بسیار بالایی در کارکرد این وسایل دارد.
  • دومین نکته برای انتخاب وینچ سیم بکسلی اندازه گشتاور خروجی دستگاه است. این محصولات باید قدرت و توان بالایی داشته باشند تا در زمان استفاده بهترین عملکرد را داشته باشند.
  • سومین نکته توجه به میزان دقیق دور چرخش شافت الکتروموتور و خروجی گیربکس در دقیقه است که با نام دور خروجی و دور ورودی شناخته می‌شود.

انواع مختلف وینچ را بشناسید

یکی از انواع مختلف وینچ با نام وینچ چهارکاره شناخته می‌شود. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است دارای چهار حرکت بالا و پایین و حرکت عرضی یعنی چپ و راست است. از این وسیله در جرثقیل‌های بازویی، دروازه‌ای و جرثقیل‌های سقفی استفاده می‌کنند. در واقع وینچ چهارکاره تا 16 تن ظرفیت دارد و دارای سیم‌بکسل‌هایی با ضریب اطمینان بالا است.

به‌طورکلی بالابرهایی که دارای اجزای باکیفیت هستند از گارانتی و خدمات‌پس‌ازفروش برخوردارند. این تجهیزات که برای جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند؛ مانند جرثقیل سیم بکسلی چهارکاره در شرایط مختلف توانایی کار دارد. علاوه بر این بازدهی و کارایی بالا و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه ازجمله ویژگی‌های بسیار مهم این تجهیزات است. بعضی از انواع جرثقیل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط کاری دشوار قابل‌استفاده هستند و از عمر طولانی و تعمیر و نگهداری آسان برخوردارند.

یکی دیگر از انواع وینچ، وینچ‌های دوکاره هستند که در جرثقیل‌های سقفی و دروازه‌ای دوپل استفاده می‌شوند. این وینچ‌ها حرکت بالا و پایین دارند و برعکس وینچ چهارکاره حرکت عرضی راست و چپ ندارند. در این وینچ‌ها از موتورهای دوسرعته استفاده می‌کنند. وینچ بلغاری مانند وینچ سیم بکسلی هم یکی دیگر از انواع وینچ‌ها به‌حساب می‌آید. این محصول به دو صورت تک سرعت و دو سرعت است.

وینچ بلغاری

نحوه عملکرد اجزای وینچ

دانستن این که اجزای وینچ بکسلی چگونه کار می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا با دانستن این موضوع می‌توانید در حین خرید عملکرد بهتری داشته باشید. سیم‌بکسل، درام و گیربکس اجزایی هستند که ساختار اصلی وینچ‌های سیم بکسلی را تشکیل می‌دهند. این سه جزء از وینچ‌های سیم بکسلی در کنار یکدیگر عملکرد بسیار خوبی دارند؛ بنابراین اگر یکی از این اجزاء خراب شود کارکرد دیگر اجزای تشکیل‌دهنده وینچ‌های سیم بکسلی را با مشکل مواجه می‌کند.

درام که جزو اصلی‌ترین قطعات بکار رفته در وینچ‌های سیم بکسلی است، وظیفه انتقال نیرو را انجام می‌دهد. در واقع بهتر است ساده‌تر بیان کنیم؛ درام‌ها به سیم‌بکسل و در ادامه به بار موردنظر یعنی باری که بالابرآن را جابه‌جا می‌کند، نیرو انتقال می‌دهند. این اجزای بالابر که کار انتقال نیرو را دارد برای جمع‌کردن سیم‌بکسل هم استفاده می‌شود.

درام‌ها قطر و طول مختلفی دارند و باتوجه‌به استانداردها تولید می‌شوند؛ به همین جهت از کیفیت و راندمان کاری بالایی برخوردار هستند. نیروی درام را وسیله‌ای به نام گیربکس تامین می‌کند. این وسیله که یک واسطه بین درام و موتور است، برای انتقال نیرو به درام نیرو را از موتور می‌گیرد و به درام انتقال می‌دهد.

جمع‌بندی

وینچ‌ها نوعی تجهیزات هستند که جهت بلندکردن اجسام سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات از سه جزء اصلی تشکیل شده‌اند که شامل گیربکس، درام و سیم‌بکسل هستند. از انواع وینچ‌ها در جرثقیل‌های سقفی، دروازه‌ای و بازویی استفاده می‌کنند. جهت انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ‌های سیم بکسلی باید به نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات شامل توجه به توان ورودی دستگاه، دور چرخش شافت الکتروموتور و دور خروجی گیربکس و گشتاور خروجی دستگاه است.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وینچ سیم بکسلی , وینچ بلغاری , موتور گیربکس پودم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپا بی لیاقت : الان که میخوای بری تو سایت وضعیت خودرو اصلا بالا نمیاره
مجید : الان فکر میکنید به جای cvt به شما gl بدن سود میکنید؟ فرق این دو ماشین بیش از ۲۰۰ تومنه....الان cvtتبدیل بخوره همه gl. میفروشند از ۹۰۰ تومن میرسه به ۸۰۰ تومن
ج ج : فاکتور نشدیم تکمیل وجه۱۶ اسفند سخا اخربهمن استان تهران
V1plus : سلام بله من کرجم ۱۵ تحویل گرفتم
سبیل : برای اخرین باربچهای شاهینGبیاییدتجمع کنیم.‌.منم میام فقط روزوادرس بفرستید...مااگه شاهین جی ال میخاستیم دوسال پیش سمندسورن میگرفتیم ..خداکنه خیرنبینید....والله شاهین جس هس نمیخان بدن..چطور روی پلاس واتومات سانروف دارن
کارزار اعتراض به تاخیر تحویل خودروهای ثبت نامی سایپا به بیش از یک سال : https://www.karzar.net/245818
شاهین پلاس۱ : بیش ازیکسال انتظار وبلاتکلیفی در سایپا خودرو شاهین پلاس فاکتور نمیشود ! بیش از یکسال پیش خودروی شاهین پلاس اتومات خودرادرسایپا ثبت نام کردم وهزینه ی ان را کامل پرداخت نمودم اما متاسفانه با گذشت این مدت طولانی نه تنها خودروی من فاکتور نشده بلکه هیچ وضعیت مشخصی برای تحویل ان اعلام نشده است با مراجعه به امور مشتریان سایپا پاسخ دریافت کردم که اوضاع خوب نیست این پاسخ نه تنها کمکی برای حل مشکل نمیکند بلکه نگرانی ها را افزایش میدهد ایا این رویه پاسخگویی به مشتریانی است که تمام تعهدات مالی خود را به موقع انجام داده اند؟انتظار داریم سایپا در اسرع وقت نسبت به فاکتور کردن خودرو های مشتریان و شفاف سازی وضعیت تحویل اقدام نماید. این متن و هر جا میتونید نشر بدید بلکه به خودشون بیان
شاهین پلاس۱ : اگر فاکتور داشتن ۴ نفر میومدن میگفتن فاکتور شدیم چرا کسی نمیاد بگه فاکتوری در کار نیست خدا کنه اوضاعش خوب شه
شاهین پلاس۱ : نمیزنن اقا روزی ۲۰ تا نمیزنن روزی ۵ تا میزنن
مرتضی : سلامت باشید انشالله برای شمام فردا تماس بگیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مردادازاراک : 207سقف فلزهیدرولیک رنگ سفیدواریزی27مردادتحویل25آبان دیروزفاکتورشد
قاسم 153450080تحویلی 31 تیر : سلام ماشین مال کدام شهر است
24 بهمن فوق العاده : نگفت تا کی فاکتور میشیم؟؟ میشه آدرسشو بدی من میخوام برم
حامد : دیروز کارت سوخت میخواستم شفارش بدم میگف شماره کارت سبز اشتباهه الان باز رفتم ثیت نام کنم میگه این پلاک روی ماشین شما نصب نشده
207 اتوماتیک پانوراما سقف شیشه مشکلی : 15541890
حامد : اقا حسنی که از مشهد بود یه سوال داداش؟شمادکارت سوختتو سفارش دادی داداش؟
صالح : سامانه سخا
سعید توسی : پس ماشین ما چی شد ؟
محمد : خدا رو شکر امروز 18 شهریور فاکتور شدم،تکمیل وجه 28 مهر،نقره ی مشکی بود که 12 روز پیش از طریق پنل سایپا به سفید مشکی تغییر دادم و 2 روز پیش هم تایید کردن،امروز صبح سه شنبه فاکتور شدم،انشالله قسمت همه،تجربه تلخی بود،خدا رو شکر داره تموم میشه،برای همه بهترین آرزوها را دارم.
اکبر : سلام بله دیروز فاکتور شد