انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

رپورتاژ - جرثقیل سیم بکسلی یکی از مهم‌ترین بالابرهایی است که کاربرد بسیار زیادی دارد. اجزای تشکیل‌دهنده این تجهیزات هر یک نقش بسیار مهمی در کارایی بهتر ایفا می‌کنند. وینچ سیم بکسلی و موتور گیربکس مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده جرثقیل بکسلی هستند. موتور گیربکس که با نام الکترو گیربکس هم شناخته می‌شود، جهت ایجاد گشتاوری بالا در سرعت کم مورداستفاده قرار می‌گیرد. وینچ‌های سیم بکسلی در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند، همچنین در شرایط کاری سخت قابل‌استفاده هستند.

وینچ سیم بکسلی

وینچ سیم بکسلی چیست؟

وینچ‌های سیم بکسلی تجهیزاتی هستند که برای بلندکردن و جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند. وینچ‌ها با استفاده از گیربکس، درام و سیم‌بکسل تولید می‌شوند. گیربکس یکی از مهم‌ترین بخش‌های وینچ‌ها است که در سایزها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. این بخش از وینچ برای انتقال گشتاور گیربکس استفاده می‌شود.

 به‌طورکلی گیربکس‌های وینچ دور خروجی را کم کرده و امکان بلندکردن بارها را فراهم می‌کنند. علاوه بر این درام که با نام دوک و قرقره هم شناخته می‌شود یکی از اجزای وینچ است که امکان حمل بار را در وزن‌های متفاوت فراهم می‌کند.

آشنایی با موتور گیربکس

موتور گیربکس پودم تجهیزاتی هستند که در جرثقیل برای کاربرد زیادی دارند که شامل داشتن پوسته چدنی باکیفیت، دوام ماندگاری بالا، قدرت زیاد و استحکام بالا می‌شود. موتور گیربکس با استفاده از چرخ‌دنده‌های فولادی سخت‌کاری شده تولید شده است. به همین جهت بازدهی بسیار بالا دارد. همچنین در حین کارکردن صدای بسیار کمی دارد. شفت خروجی این محصولات استحکام و مقاومت زیادی دارد؛ بنابراین تحمل بار سنگین را دارا است.

موتور گیربکس پودم

نکات انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی

برای انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی باید نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر هستند.

  • اولین نکته توجه به توان ورودی دستگاه است. توان و قدرت الکتروموتور که با اسب بخار یا کیلووات سنجیده می‌شود اهمیت بسیار بالایی در کارکرد این وسایل دارد.
  • دومین نکته برای انتخاب وینچ سیم بکسلی اندازه گشتاور خروجی دستگاه است. این محصولات باید قدرت و توان بالایی داشته باشند تا در زمان استفاده بهترین عملکرد را داشته باشند.
  • سومین نکته توجه به میزان دقیق دور چرخش شافت الکتروموتور و خروجی گیربکس در دقیقه است که با نام دور خروجی و دور ورودی شناخته می‌شود.

انواع مختلف وینچ را بشناسید

یکی از انواع مختلف وینچ با نام وینچ چهارکاره شناخته می‌شود. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است دارای چهار حرکت بالا و پایین و حرکت عرضی یعنی چپ و راست است. از این وسیله در جرثقیل‌های بازویی، دروازه‌ای و جرثقیل‌های سقفی استفاده می‌کنند. در واقع وینچ چهارکاره تا 16 تن ظرفیت دارد و دارای سیم‌بکسل‌هایی با ضریب اطمینان بالا است.

به‌طورکلی بالابرهایی که دارای اجزای باکیفیت هستند از گارانتی و خدمات‌پس‌ازفروش برخوردارند. این تجهیزات که برای جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند؛ مانند جرثقیل سیم بکسلی چهارکاره در شرایط مختلف توانایی کار دارد. علاوه بر این بازدهی و کارایی بالا و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه ازجمله ویژگی‌های بسیار مهم این تجهیزات است. بعضی از انواع جرثقیل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط کاری دشوار قابل‌استفاده هستند و از عمر طولانی و تعمیر و نگهداری آسان برخوردارند.

یکی دیگر از انواع وینچ، وینچ‌های دوکاره هستند که در جرثقیل‌های سقفی و دروازه‌ای دوپل استفاده می‌شوند. این وینچ‌ها حرکت بالا و پایین دارند و برعکس وینچ چهارکاره حرکت عرضی راست و چپ ندارند. در این وینچ‌ها از موتورهای دوسرعته استفاده می‌کنند. وینچ بلغاری مانند وینچ سیم بکسلی هم یکی دیگر از انواع وینچ‌ها به‌حساب می‌آید. این محصول به دو صورت تک سرعت و دو سرعت است.

وینچ بلغاری

نحوه عملکرد اجزای وینچ

دانستن این که اجزای وینچ بکسلی چگونه کار می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا با دانستن این موضوع می‌توانید در حین خرید عملکرد بهتری داشته باشید. سیم‌بکسل، درام و گیربکس اجزایی هستند که ساختار اصلی وینچ‌های سیم بکسلی را تشکیل می‌دهند. این سه جزء از وینچ‌های سیم بکسلی در کنار یکدیگر عملکرد بسیار خوبی دارند؛ بنابراین اگر یکی از این اجزاء خراب شود کارکرد دیگر اجزای تشکیل‌دهنده وینچ‌های سیم بکسلی را با مشکل مواجه می‌کند.

درام که جزو اصلی‌ترین قطعات بکار رفته در وینچ‌های سیم بکسلی است، وظیفه انتقال نیرو را انجام می‌دهد. در واقع بهتر است ساده‌تر بیان کنیم؛ درام‌ها به سیم‌بکسل و در ادامه به بار موردنظر یعنی باری که بالابرآن را جابه‌جا می‌کند، نیرو انتقال می‌دهند. این اجزای بالابر که کار انتقال نیرو را دارد برای جمع‌کردن سیم‌بکسل هم استفاده می‌شود.

درام‌ها قطر و طول مختلفی دارند و باتوجه‌به استانداردها تولید می‌شوند؛ به همین جهت از کیفیت و راندمان کاری بالایی برخوردار هستند. نیروی درام را وسیله‌ای به نام گیربکس تامین می‌کند. این وسیله که یک واسطه بین درام و موتور است، برای انتقال نیرو به درام نیرو را از موتور می‌گیرد و به درام انتقال می‌دهد.

جمع‌بندی

وینچ‌ها نوعی تجهیزات هستند که جهت بلندکردن اجسام سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات از سه جزء اصلی تشکیل شده‌اند که شامل گیربکس، درام و سیم‌بکسل هستند. از انواع وینچ‌ها در جرثقیل‌های سقفی، دروازه‌ای و بازویی استفاده می‌کنند. جهت انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ‌های سیم بکسلی باید به نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات شامل توجه به توان ورودی دستگاه، دور چرخش شافت الکتروموتور و دور خروجی گیربکس و گشتاور خروجی دستگاه است.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وینچ سیم بکسلی , وینچ بلغاری , موتور گیربکس پودم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد