مک‌لارن ۷۵۰S رسما معرفی شد

 

مک‌لارن ۷۵۰S رسما معرفی شد

 
هنگامی‌که مک‌لارن ۷۲۰S در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد، غوغایی در دنیای سوپراسپرت‌ها به راه انداخت و بنابراین جانشین آن یعنی ۷۵۰S وظیفهٔ بسیار سنگینی بر عهده دارد. البته ظاهر این خودرو بسیار آشنا به نظر می‌رسد زیرا تغییرات کمی را نسبت به سلف خود تجربه کرده است اما زیر این پوسته اصلاحات زیادی صورت گرفته تا سبک‌ترین و قوی‌ترین سوپراسپرت تولید سری مک‌لارن متولد شود. این ماشین از همان ابتدا در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر به بازار عرضه خواهد شد.
 
 
هرچند ۷۵۰S از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و مونوکوک فیبر کربنی ۷۲۰S استفاده می‌کند اما این قسمت‌ها تغییراتی داشته‌اند. از پیشرانه شروع می‌کنیم که با افزایش بوست توربوها و استفاده از پیستون‌های سبک‌تر ۷۶۵LT حالا ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیروی بیشتر، ۷۵۰S ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۷.۲ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد. یکی دیگر از تغییرات موتور سوپرکار جدید مک‌لارن نیز تجهیز به سیستم اگزوز سبک‌تر است.
 
 
از سوی دیگر، مک‌لارن برای کاهش وزن ۷۵۰S نیز بسیار تلاش کرده و ادعا می‌کند این خودرو با نسبت قدرت به وزن ۵۷۹ کیلوگرم بر هر تن، در کلاس خود بهترین است. برای دستیابی به این مهم، به‌صورت استاندارد از صندلی‌های فیبر کربنی استفاده شده که ۱۷.۵ کیلوگرم سبک‌تر از صندلی‌های ۷۲۰S هستند. رینگ‌های فوق سبک‌وزن نیز ۱۳.۸ کیلوگرم دیگر در وزن صرفه‌جویی کرده‌اند درحالی‌که حتی شیشهٔ جلو و صفحه آمپر هم سبک‌تر شده‌اند. درنتیجه، وزن خشک ۷۵۰S به ۱۲۸۱ کیلوگرم کاهش پیدا کرده که با مایعات به ۱۳۸۹ کیلوگرم می‌رسد. این اعداد در نسخهٔ اسپایدر هم به ترتیب ۱۳۲۶ و ۱۴۳۸ کیلوگرم هستند.
 
 
هرچند ۷۵۰S در بیرون بسیار شبیه ۷۲۰S به نظر می‌رسد اما در آیرودینامیک آن تغییراتی صورت گرفته است. یکی از این تغییرات استفاده از بال عقب فعال جدید بزرگ‌تر است که داون‌فورس را در سرعت‌های بالا افزایش می‌دهد و از سیستم DRS مشابه فرمول یک بهره می‌برد تا در هنگام شتاب گیری درگ را کاهش دهد. روی درها نیز کانال‌هایی تعبیه شده که خنک‌کنندگی پیشرانه کمک می‌کنند و در جلو هم اسپلیتر بزرگ‌تری به چشم میخورد. البته این اسپلیتر به‌گونه‌ای طراحی شده که به اوورهنگ خودرو اضافه نکند.
 
 
کابین ۷۵۰S با آلکانترا پوشیده شده اما امکان سفارش چرم ناپا هم وجود دارد. اپل کارپلی به‌صورت استاندارد و بهبود گرافیک و حساسیت لمسی نمایشگر مرکزی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی سوپراسپرت جدید بریتانیایی‌ها هستند. همچنین سیستم مک‌لارن کنترل لانچر نیز امکان ذخیره کردن تنظیمات موردنظر راننده برای آیرودینامیک، پیشرانه، هندلینگ و گیربکس را فراهم می‌کند. برای ۷۵۰S ترمزهای ارتقاءیافته با تکنولوژی خنک‌کننده الهام گرفته از فرمول یک و لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R هم قابل سفارش هستند.
 
 
به گفتهٔ رئیس مک‌لارن آمریکا، ظرفیت تولید ۷۵۰S تا سال آینده فروخته شده است. قیمت این سوپراسپرت جدید در آمریکا از ۳۲۴ هزار دلار برای نسخهٔ کوپه و ۳۴۵ هزار دلار برای نسخهٔ اسپایدر آغاز می‌شود.
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مک‌لارن ۷۵۰S






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد