پس از حواشی زیادی در مسابقهی اسپرینت گرندپری آذربایجان ۲۰۲۳ به سراغ روز یکشنبهی و مسابقهی اصلی میرویم. جایی که لکلرک رانندهی فراری با کسب پل پوزیشن مسابقه را در ردهی اول آغاز نمود.
پس از خاموش شدن ۵ چراغ لکلرک به خوبی استارت میزند آلونسو تلاش میکند از همیلتون سبقت بگیرد ولی نمیتواند لنس استرول دو رده به دست آورده و پشت سر همتیمی خود، آلونسو قرار دارد. جرج راسل هم دو رده به دست میآورد و از ردهی ۱۱ به ۹ رسیده است.
در همان ابتدا مکس تلاش میکند فاصلهی خود را با لکلرک کم کند.
دور سوم مسابقه و دی آر اس ها فعال میشود در همان ابتدا ورستپن تلاش میکند از لکلرک سبقت بگیرد ولی نمیتواند. اما رانندهی هلندی تیم ردبول در ابتدای دور چهارم با اولین دی آر اس به راحتی از لکلرک سبقت میگیرد و اول میشود.
پرز دیگر رانندهی ردبول نیز در حال کم کردن فاصلهی خود با لکلرک است. پرز هم از لکلرک سبقت میگیرد و دوم میشود.
دور ۸ و همیلتون در جایگاه ۵ در حال کم کردن فاصلهی خود با ساینز رانندهی فراری است. دور بعد آلونسو به پشت همیلتون رسیده است. ظاهراً لاستیکهای همیلتون رو به اتمام است. به همیلتون اعلام میشود که به پیت بیاید و با لاستیک هارد در ردهی ۱۳ به پیست بازگشت.
دور ۱۰ د وریس در پیچ ۶ از پیست خارج میشود و در همین حین ورستپن به پیت میرود و در ردهی ۷ پشت جرج راسل به پیست باز میگردد. پس از اتمام پیت استاپ ورستپن، سیفتی کار به پیست میآید. پرز به پیت میآید. لکلرک نیز به پیت میآید. آلونسو و راسل و استرول و ساینز هم به پیت میآیند. بدشانسی ورستپن!
دور ۱۳ سیفتی کار از پیست خارج میشود. در استارت دوباره استرول از راسل سبقت میگیرد و ششم میشود ورستپن از لکلرک و آلونسو از ساینز سبقت میگیرد و چهارم میشود. دور بعد همیلتون از راسل سبقت میگیرد و به ردهی هفتم میرسد.
دور ۱۷ استرول با دیوارهی پیست برخورد کوچکی میکند ولی به مسابقه ادامه میدهد.
دور ۲۰ استرول اشتباه میکند و در نتیجه همیلتون از وی سبقت میگیرد و ششم میشود. ورستپن نیز در حال کم کردن فاصلهی خود با پرز همتیمی خود در جایگاه اول است. راسل هم در حال کم کردن فاصله با استرول است.
دور ۲۳ و فاصلهی لکلرک در ردهی سوم با ورستپن در ردهی دوم به بیش از ده ثانیه رسیده است. همیلتون به فاصلهی دی آر اس ساینز در جایگاه پنجم رسیده است.
دور ۲۷ در پیچ ۱۵ هالکنبرگ با دیوارهی پیست برخورد کوچکی میکند ولی به مسابقه ادامه میدهد.
دور ۳۰ و فاصلهی ورستپن و پرز در حال افزایش هست ظاهراً ماشین ورستپن مشکلی دارد. لکلرک هم با تایرها مشکلی دارد و آلونسو در حال نزدیک شدن به رانندهی فراری است.
دور ۳۶ همیلتون باز هم به ساینز نزدیک شده است و در فاصلهی دی آر اس وی قرار دارد. خودرو ژو گوان یو نیز دچار مشکل شده است و مسابقه را ترک میکند.
دور ۴۱ همیلتون باز هم تلاش میکند از ساینز سبقت بگیرد ولی ساینز به خوبی دفاع میکند و همیلتون نمیتواند از وی بگذرد.
دور ۵۰ راسل به پیت میآید تا برای امتیاز فستس لپ تایرهای خود را عوض کند.
در پایان پرز که همیشه عملکرد خوبی در پیستهای خیابانی مانند باکو دارد پیروزی گرندپری آذربایجان را از آن خود میکند. همتیمی وی مکس ورستپن نیز دوم میشود. رانندهی فراری چارلز لکلرک آخرین ردهی سکو را به خود اختصاص میدهد.