رقیب لکسوس NX در ایران

 

رقیب لکسوس NX در ایران

 

دی‌اس ۷ کراس‌بک از جمله خودروهایی بود که در بدترین زمان ممکن وارد ایران شد.این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران در سال ۹۷ رونمایی شد و در همان سال هم برای واردات آن اقدام شد، اما متاسفانه در همان زمان با تحریم‌های چندجانبه مواجه شد و نتوانست در بازار ایران حضور پرقدرتی داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین ، پرچمدار خودروهای دی‌اس در همان ابتدا از افتخارات زیادی برخوردار بود. افتخاراتی مثل جایزه زیباترین طراحی سال در بخش کابین از فستیوال اتومبیل اینترنشنال و همچنین تبدیل شدن به خودروی شخصی رئیس جمهور فرانسه و... .

سبک طراحی DS ۷ کراس‌بک متفاوت از سایر محصولات دی‌اس به نظر می‌رسید.چراغ‌های مستطیلی شکل با جزئیات بسیار زیاد در داخل آنها به همراه دیلایت خمیده و چند تکه در پایین سپر و جلوپنجره بزرگ به همراه کروم‌کاری اطراف آن، از جذابیت‌های نمای جلویی محسوب می‌شدند.

در کنار لنز اصلی چراغ، ۳ لنز دیگر قرار داشت که به هنگام ترک و یا سوار شدن، به جهت بدرقه، این ۳ لنز به شکلی هماهنگ در کنار هم می‌چرخیدند و از خود نوری مایل به بنفش ساطع می‌کردند که یکی از جذاب‌ترین نکات این خودرو محسوب می‌شد.

در نمای پشتی شاهد چراغ‌های باریک با گرافیک ظریف و لوزی شکل بودیم.این دو چراغ به وسیله یک نوار کرومی به هم متصل می‌شدند.در دیفیوزر خودرو دو اگزوز عمودی شکل حضور داشتند که سبک خاص خودش را داشت.

رقیب مستقیم این خودرو، لکسوس NX بود که هر دو خودرو از لحاظ طراحی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و انتخاب یکی از آنها کاملا سلیقه‌ای بود.

اما برگ برنده در طراحی کابین، در دستان DS ۷ کراس‌بک بود!طراحی کابین خودرو دست کمی از کاکپیت یک هواپیما نداشت و در بین خودروهای این سگمنت، فوق‌العاده خاص به نظر می‌رسید.

فرمان D کات و زیبا در کنار نمایشگرهای بزرگ و سبک خاص دکمه‌ها و اهرم خلبانی و الکترونیکی تعویض دنده و همچنین ساعت آنالوگ ساخت B.R.M که با روشن شدن خودرو ۱۸۰ درجه می‌چرخد(!)، از جذاب‌ترین امکانات در کابین بودند.

دی‌اس ۷ کراس‌بک تقریبا از تمام رقبای خود آپشن بیشتری داشت.چراغ های جلو زنون با امکان تغییر جهت، مه شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک ، سیستم صوتی FOCAL با ۱۴ اسپیکر، دوربین DS PILOT با تشخیص علامت‌های جاده، درب صندوق عقب برقی، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی و... از دیگر امکانات این خودرو هستند.

اما اگر از همه برتری‌های این خودرو بگذریم، به تنها نقطه ضعف این خودرو یعنی پیشرانه آن می‌رسیم؛جایی که بیشتر خودروهای فرانسوی زمین‌گیر می‌شوند!

پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی توربوشارژ و ۴ سیلندری که در این خودرو حضور داشت، دقیقا مشابه پژو ۲۰۰۸ بود که آن سال‌ها در ایران‌خودرو مونتاژ می‌شد.این پیشرانه ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد که از پیشرانه ۲۳۵ اسب‌بخاری لکسوس NX ضعیف‌تر بود.

گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه در این خودرو وظیفه انتقال قدرت را برعهده داشت.شتاب صفر تا صد DS ۷ کراس‌بک ۸.۳ ثانیه اعلام شده بود.

از این خودرو ۲ تیپ اپرا و ریولی وارد ایران شد که تنها تفاوتشان در نوع دوخت کابین آنها بود.تیپ ریولی از چرم طبیعی نسکافه‌ای بهره می‌برد اما در تیپ اپرا از چرم طبیعی ناپا به همراه چوب و با طرح‌های لوزی شکل مخصوص دی‌اس استفاده شده بود.

متاسفانه تیپ پرفورمنس لاین این خودرو به ایران نرسید.به دلیل عرضه محدود دی‌اس ۷ کراس‌بک، تعداد کمی از این خودرو در بازار حضور دارد که باعث می‌شود بازار دست دوم نامطلوبی داشته باشد.به احتمال بسیار زیاد، شروع قیمت برای مدل‌های کم‌کارکرد تیپ پایه ریولی از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون باشد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لکسوس NX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده : سلام یه هفته نهایتا10روز
پانا 30 مهر : دوستان 30 مهر کسی فاکتور شده پانا رینگ پلاس.اونایی که شدن سبز بزنن
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید