ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

 

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

 

داچیا بیگستر یکی از سه محصول جدید داچیا است که درعین تأکید مجدد بر تعهد این شرکت به دسترسی‌پذیری، تلاش جاه‌طلبانه‌ای برای تقویت جایگاه داچیا در بخش C بازار کراس اوورها را آغاز خواهد کرد. این مدل درواقع نسخه اقتصادی و ارزان‌قیمت بر پلتفرم شناخته‌شده نیسان ایکس تریل (نسل جدید رونیز) محسوب می‌شود؛ خودرویی که گزینه‌ای رؤیایی برای واردات به ایران به‌نظر می‌رسد.

حضور در این بخش از بازار (که درحال‌حاضر تنها شاسی‌بلند داچیا داستر در آن به فروش می‌رسد) به برند رومانیایی کمک خواهد کرد تا رشد سریع خود در اروپا را ادامه دهد. این به داچیا اجازه می‌دهد تا با رقبای هم‌رده (مثل اشکودا و سوزوکی) که با محصولات بیشتری بازارهای گسترده‌تری را هدف قرار می‌دهند، رقابت کند.

داچیا بیگستر

داچیا بیگستر رقیبی برای امثال پژو ۵۰۰۸ و اشکودا کودیاک محسوب می‌شود. در زمان عرضه در اوایل سال ۲۰۲۵، بزرگ‌ترین و گران‌ترین مدل در سبد محصولات داچیا خواهد بود، اما همچنان همان ارزش خرید بالای مشابه با داچیا داستر، داچیا ساندرو هاچ‌بک و داچیا جاگر MPV را ارائه خواهد داد؛ نکته‌ای که سران داچیا از آن به‌عنوان یکی از ارکان اصلی جذابیت این برند یاد می‌کنند.

داچیا بیگستر، نسخه اقتصادی نیسان ایکس تریل

داچیا بیگستر بر پایه همان پلتفرم CMF برادران خود، یعنی نیسان ایکس تریل و رنو آسترال ساخته خواهد شد. این خودرو با تمرکز روی مقرون‌به‌صرفه بودن مهندسی شده است.

«خاویر مارتینت»، رئیس بخش بازاریابی و فروش این برند، گفته است: «ما می‌دانیم که قیمت برای مشتریان مهم است؛ بنابراین قیمت‌گذاری نمی‌تواند تنها نتیجه انتخاب‌های فنی ما باشد.»

داچیا ساندرو و داچیا داستر در بین مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های بازار خود قرار می‌گیرند. داچیا بیگستر نیز با قیمت کمتر نسبت به رقبای مطرح، به‌دنبال کسب سهم قابل‌توجهی از بازار خواهد بود.

خودروساز رومانیایی پیش از این اعلام کرده بود که قیمت این شاسی‌بلند با آنچه مشتریان از بخش پایین‌تر بازار انتظار دارند، همخوانی بیشتری خواهد داشت و فقط کمی بیشتر از داستر خواهد بود که سال آینده وارد نسل سوم خود خواهد شد.

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

«دنیس لو ووت»، مدیرعامل داچیا، در پاسخ به این سؤال که این کار چگونه امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: «دستورالعمل ما کاملاً واضح است؛ ما خودروهای ضروری می‌سازیم. ما خودروهایی با محتوای زاید صفر طراحی می‌کنیم. جایی که نیازی به صفحه‌نمایش نباشد، آن را حذف می‌کنیم. همچنین جایی که نیازی به سیستم‌های کمک‌راننده نباشد، از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.»

این فرمولی است که داچیا پیش از این در آخرین مدل‌های خود به‌کار برده است. این شرکت در سال ۲۰۲۲ افزایش فروش جهانی ۶.۸ درصدی را با فروش ۵۷۳،۸۰۰ واحد تجربه کرد که آن را به سومین برند پرفروش برای مشتریان خصوصی در اروپا تبدیل نمود.

چگونه تولید بیگستر مقرون‌به‌صرفه تمام می‌شود؟

کاهش قطعات نصب‌‌شده روی داچیا بیگستر در پایین نگه‌داشتن قیمت آن مؤثر خواهد بود. اما این استفاده از سخت‌افزار موجود گروه رنو است که داچیا را قادر می‌سازد تا هزینه‌های توسعه را کاهش دهد. درنتیجه داچیا می‌تواند قیمت نهایی خودرو را به حداقل برساند.

داچیا بیگستر در راستای تأکید این برند روی سادگی، با آپشن‌های محدودی در دسترس خواهد بود؛ اما انتظار می‌رود که مانند محصولات نیسان و رنو با پیشرانه درون‌سوز و برقی عرضه شود.

مورد دوم به‌احتمال‌زیاد برگرفته از سیستم تمام هیبریدی رنو E-Tech خواهد بود که در داچیا جاگر هیبریدی اولین محصول برقی برند رومانیایی مورد استفاده قرار گرفته بود. سیستم تمام چرخ محرک نیز بدون شک ارائه خواهد شد.

لو ووت قبل از تأیید این موضوع که داچیا پس از داچیا بیگستر دو مدل جدید را معرفی خواهد کرد، گفت: «ما از دارایی‌های موجود در گروه بهره می‌بریم. ما خوشحالیم که در این زمینه نیازی به سرمایه‌گذاری نداریم.»

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

به‌احتمال‌زیاد یکی از این محصولات جدید یک استیشن واگن بر پایه ساندرو خواهد بود. این خودرو جانشین لوگان MCV بازنشسته و رقیب اشکودا اکتاویا استیت می‌شود؛ درحالی‌که عرضه یک خودروی پایین‌رده مشابه با نیسان جوک، حضور داچیا در بخش بسیار رقابتی کراس‌اوور کامپکت را تقویت خواهد کرد.

درحالی‌که داچیا به‌دنبال گسترش چشمگیر دامنه محصولات خود است، بازگشت به بازار پرسود خودروهای تجاری سبک در برنامه‌های دنیس لو ووت جایی ندارد. چون شرکت والد آن‌ها، یعنی رنو محصولات زیادی در این بخش از بازار عرضه می‌کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نیسان ایکس تریل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد