شرکت مرسدس بنز بیش از دو دهه است که با پرداخت پاداش، از زحمات کارکنان خود تقدیر میکند. سال قبل این خودروساز بزرگ آلمانی 6 هزار یورو بهعنوان «نماد قدردانی» به حدود صد هزار نفر از پرسنل خود پرداخت کرد. با توجه به افزایش سود کمپانی در سال 2022، اشتوتگارتیها امسال دستودلبازتر شدهاند و به هر یک از کارمندان خود 7300 یورو پاداش پرداخت خواهند کرد. این رقم معادل چیزی در حدود 350 میلیون تومان میشود.
طرح پرداخت پاداش مرسدس بنز از سال 1997 اجرا میشود. آنطور که این شرکت اعلام کرده است، تقریباً 93 هزار نفر از پرسنل واجد شرایط دریافت پاداش سال 2022 هستند. با هماهنگیهایی موجود بین اتحادیه کارگری و مدیران مرسدس بنز، این پاداش با حقوق ماه آوریل به حساب افراد مشمول واریز خواهد شد. این پاداش قابلتوجه درحالی پرداخت میشود که بیشترین میزان حقوق برابر با 6465 یورو است.
از ابتدای سال مالی 2023، سیستم جدیدی برای محاسبه پاداش پرداختی به کارکنان مرسدس بنز ایجاد خواهد شد. مرسدس میگوید این استراتژی با سیستم مدیریت کنونی همسوتر خواهد بود.
مرسدس بنز و سرمایهگذاری 47 میلیارد دلاری روی برقیسازی خودروها
شاید بدانید مرسدس بنز با سرعت بالایی درحال برقیسازی سبد محصولات خود است. این کمپانی پیشگام چندی قبل تصمیم گرفت تا پایان دهه کنونی، 47 میلیارد دلار سرمایه برای تحقق هدف مذکور اختصاص دهد. براساس استراتژی جدید، این شرکت در نظر دارد تا سال 2030، «در بازارهایی که امکان آن وجود دارد»، به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود.
مرسدس بنز محصولات برقی خود را بر مبنای پلتفرمهای مخصوص راهی بازار خواهد کرد. این کمپانی، پلتفرم MMA را برای خودروهای کامپکت و پلتفرم MB.EA را برای خودروهای سایز متوسط و بزرگ توسعه میدهد. پلتفرم AMG.EA نیز به مدلهای اسپرت و قدرتمند اختصاص دارد و خودروهای مینیون و تجاری روی پلتفرم VAN.EA تولید خواهند شد.
علاوهبراین، باید گفت مرسدس 8 کارخانه ساخت باتری احداث خواهد کرد تا مشکلی از بابت تأمین باتری پیش نیاید. این کمپانی تا سال 2026 بودجه توسعه موتورهای درونسوز را تا 80 درصد کاهش خواهد داد که آن هم طبیعتاً تاثیر مستقیمی روی نیروی کار خواهد گذاشت. پیشبینی میشود با سیاست جدید مرسدس بنز، تنوع مدلهای کامپکت کاهش پیدا کند و تولید A کلاس هاچبک و سدان خاتمه یابد. حذف مینیون B کلاس دیگر اتفاقی است که کارشناسان احتمال آن را میدهند.
گفتنی است مرسدس بنز فروش نیمی از محصولات با پیشرانه هیبریدی و برقی تا سال 2025 را دنبال میکند؛ هدفی که درصورت تحقق، 5 سال زودتر از برنامهریزیهای اولیه خواهد بود.