چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

رپورتاژ- آموزش حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها یکی از دوره‌های آموزشی پرطرفدار و محبوب است. شرکت در این کلاس‌ها برای آن‌هایی که تمایل دارند در یک حرفه و یا کسب و کار پر درآمد و مهارتی مشغول به کار شوند، بسیار مناسب است. همان‌طور که می‌دانید افرادی که تمایل به خرید یک خودرو دارند، پیش از اقدام به خرید به نکات زیادی توجه کرده و موارد زیادی را بررسی می‌کنند. یکی از مهمترین این نکات، بررسی و کارشناسی بدنه و فنی یک خودرو است.

 

در چنین مواقعی خریداران از یک کارشناس خبره کمک می‌گیرند تا صفر تا صد خودروی مورد معامله را از نظر رنگ بدنه، ویژگی‌های فنی و ... بررسی کرده و تمامی ایرادات موجود در این بخش‌ها را به اطلاع خریدار برساند تا وی خریدی مطمئن‌تر و مقرون به صرفه‌تر را تجربه کند.

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم با ما همراه باشید .


سرفصل‌ها و موارد ارائه شده در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو در پارسیان صنعت خودرو


کارشناسی رنگ و بدنه خودرو



در دوره آموزش کارشناسی فنی و بدنه خودرو و به منظور تشخیص رنگ آن، چندین مورد را خواهید آموخت. از جمله این موارد می‌توان به بررسی شاسی خودرو و ستون‌های آن اشاره کرد.

یکی دیگر از مواردی که با شرکت در این دوره‌ها آموزش خواهید دید بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو است. در برخی از موارد این کار با مهارت بسیار بالایی صورت می‌پذیرد. به گونه‌ای که تشخیص رنگ شدگی و یا رنگ نشدن بدنه خودرو کاری بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود.

با حضور در این دوره کارآموزان یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از چشم و یا با به کارگیری برخی از ابزار از قبیل دستگاه‌های تست رنگ دیجیتال و آنالوگ، رنگ شدگی بدنه یک خودرو و یا عدم رنگ شدگی آن را تشخیص دهند.

بررسی و تشخیص تعویض شدگی قطعات مربوط به بدنه خودرو و یا عدم تعویض این قطعات، یکی دیگر از مباحث و مواردی است که در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه خودرو خواهید آموخت.

همان‌طور که می‌دانید این عامل نقش بسیار مهمی در قیمت خودروها دارد. به همین دلیل در مبحث بازرسی بدنه و رنگ خودرو، تمامی اجزاء بدنه، اتاق و انواع شاسی‌ها به کارآموزان معرفی شده و نحوه تشخیص تمامی آسیب‌ها، تعویض‌ها و یا رنگ شدگی شاسی‌ها به اطلاع آن‌ها خواهد رسید. تشخیص دو تکه بودن و یا چپی بودن خودرو از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی است.

ارائه نکات و موارد مهم در بررسی سطوح و بخش‌های حساس و پر اهمیت خودرو از دیگر مباحثی است که در این دوره در اختیار کارآموزان قرار خواهد گرفت. از جمله این بخش‌های مهم و حساس در انواع مختلف خودروها می‌توان به سقف، ستون‌ها و شاسی‌ها اشاره کرد.

این امکان وجود دارد که خودروی مورد نظر شما بتونه کاری شده و یا پلیسه گیری شده باشد. با حضور در این دوره اطلاعات مهمی در مورد نحوه تشخیص و شناسایی بتونه، پلیسه گیری و یا هرگونه صافکاری‌های نوین در اختیار کارورزان قرار خواهد گرفت.

نحوه تشخیص تعویضی بودن اتاق خودرو، مفهوم رنگ و رنگ شدگی در خودرو، آشنایی با لایه‌های مختلف تشکیل دهنده رنگ، معرفی ضخامت رنگ در انواع اتومبیل‌ها، نحوه کار با دستگاه تست رنگ دیجیتال و ... از دیگر مباحث و متون ارائه شده در این دوره است.



کارشناسی فنی خودرو

بسیاری از افراد تمایل دارند مباحث مربوط به مسائل فنی خودروها را دنبال کرده و یا به بررسی سلامت موتور خودرو، گیربکس و دیگر موارد فنی آن اقدام نمایند. اهمیت کارشناسی و بررسی سلامت موتور یک خودرو از آنجایی است که برخی از فروشندگان برای حل و فصل بعضی از مشکلات خودرو از قبیل اختلال در پیستون و یا روغن سوزی و دیگر موارد فنی، برخی روش‌ها و تکنیک‌های کوتاه مدت را مورد استفاده قرار می‌دهند.

گیربکس و یا جعبه دنده یک خودرو نیز از دیگر بخش‌های بسیار مهم آن محسوب می‌شود. اگر این بخش عملکرد درستی نداشته باشد و یا درست کار نکند، خسارت‌های بسیار بالایی را برای مالک به بار خواهد آورد. برای نمونه مصرف سوخت ماشین با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد. به دلیل اهمیت بالای این مبحث، در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو به این موضوعات نیز اندیشیده شده و سرفصل‌هایی متناسب با آن تدارک دیده شده‌ است.

بررسی سلامت جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق، یکی دیگر از مباحث و سرفصل‌های مهم ارائه شده در این دوره آموزشی و فنی است. همان‌طور که می‌دانید اگر یک خودرو از سیستم جلوبندی درستی برخوردار نشده باشد امکان اختلال در رانندگی وجود خواهد داشت و یا ممکن است لاستیک‌های آن دچار آسیب‌هایی از قبیل سائیدگی و یا فرسودگی شوند.

پس اگر می‌خواهید به حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها وارد شوید باید به طور کامل با این موضوع نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید سلامت جلوبندی و سیستم تعلیق یک اتومبیل را تایید و تضمین کنید و به بررسی اصالت بدنه و موتور خودروها دست بزنید.

یکی دیگر از مباحث مهمی که علاقمندان با شرکت در این دوره یاد خواهند گرفت، مباحث مربوط به بررسی مشخصات اصلی و اساسی خودروها از قبیل شماره موتور، شماره شناسایی، اتاق و تعریف و تحلیل ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است.

با شرکت در این کلاس‌ها کارورزان قادر به بررسی اسناد مالکیت و هویتی یک خودرو بوده و یا می‌توانند به تعریف دقیق و درستی از مشخصات درج شده در کارت شناسایی یک خودرو دست پیدا کنند تا بتوانند اصالت آن را مورد تایید قرار دهند. از جمله این مشخصات می‌توان به نوع موتور خودرو، تعداد سیلندرهای آن، نوع سوخت مصرفی و  .... اشاره کرد.

این افراد تعریف مشخصات اساسی درج شده در برگه کمپانی و آپشن‌های مختلف یک خودرو و نحوه مطابقت آن را نیز خواهند آموخت و با نحوه صحیح بازرسی و تشخیص هرگونه تغییر در مشخصات بدنه فنی و هویتی خودرو آشنایی حاصل خواهند کرد.

بررسی سلامت سیستم ترمز، تشخیص ایرادات فنی از قبیل روغن ریزی، روغن سوزی، بررسی و تست سلامت سیستم‌های کمکی، سلامت ایسیو خودرو، بررسی سلامت یونیت‌ها ، نحوه بررسی سیستم مولد قدرت اتومبیل، موتور، سیستم‌های سوخت رسانی و و... از دیگر مباحث مهم و سرفصل‌های ارائه شده در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو هستند.  



مخاطبین دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو

این دوره آموزشی از سطح مقدماتی تا پیشرفته برای تمامی علاقه‌مندان ارائه شده و صفر تا صد حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو به کارآموزان و شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد. بنابراین برای حضور در این کلاس‌ها به هیچگونه پیش نیازی احتیاج نخواهید داشت.

مخاطبین دوره آموزش کارشناسی بدنه و فنی خودرو، تمامی فعالان حاضر در عرصه خرید و فروش اتومبیل و تمامی افرادی هستند که تمایل دارند به بازار خرید و فروش و معامله خودروهای مختلف وارد شده و به بررسی سلامت فنی و بدنه خودروها اقدام نمایند.

 

پارسیان صنعت خودرو

در مجموعه پارسیان صنعت خودرو علاوه بر دوره آموزش کارشناسی خودرو، دوره های دیگری مانند آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش ریمپ خودرو، آموزش تعمیرات کبلومتر و مالتی پلکس و ... نیز آموزش داده می شود. همچنین تعمیرات انواع برد خودرو نظیر تعمیر ایسیو، تعمیر کیلومتر، تعمیر برد شیشه بالابر، تعمیر یونیت ایربگ و ... نیز انجام می شود.

جهت اطلاع از شرایط دوره ها می توانید با شماره های 02166363082 یا 02166362182 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارشناسی بدنه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : جناب مرادی اگه تیک آماده برای فاکتور نخورده و روی فاکتور شده هنوز نمی چرخه، به این معنی هست که نمایندگی هنوز مدارکتون رو به شرکت ارسال نکرده، هر چی دیرتر ارسال بشه همون قدر ماشینتون دیرتر فاکتور میشه ، چون سیزدهم واریز وجه رو انجام دادید و تا حالا تیک آماده برای فاکتور نخورده، به نظرم زودتر به نمایندگی مراجعه کنید ، تا زودتر مدارکتون ارسال بشه، چون تو این موضوع بعضاً نمایندگی ها کم کاری می کنن
شاهین پلاس۱ : صبوری بسته اقا نمیخاییم صبور باشیم حقمونو بدید ماشینمونو بدید اه مردم پشت سرتونه
شاهین پلاس۱ : فقط دهنتونو ببندین ماشینامونو بدین بیخود کردید قطعه نداشتید پول از مردم گرفتید حالا ازما گرفتید بیخود میکنید همچنان پول از مردم میگیرید ماشین ثبت نام میکنید شرکت به این بزرگی دولتی نتونه ماشین مردم و تحویل بده مفت سگ نمی ارزه
وحید : آقا امیر و آقای مرادی عزیز، ممنون از پاسخگویی تون، لطف می کنید اگه فاکتور شدید اطلاع بدید، من هنوز پولم جور نیست، اینکه بدونم بعد از واریز پول ، چه زمانی فاکتور میشه برام خیلی مهمه، به این دلیل که پول رو باید قرض کنم، بدونم که چند روز باید قرض کنم
شاهین پلاس۱ : کجا میری اعتراض کنی
میلاد : از پذیرش ۱۵ تا ۲۰ مهر براشون تبدیل به جی ال فرستاده شده. ۱۳ و ۱۴ مهر نداریم. ۱۲ مهر هم هنوز برای یه سری دعوت نامه به کل نرفته. از امروزم برای تکمیل وجه های ۱۵ و ۱۶ اسفند داره فاکتور صادر میشه. من دسترسی بهتون ندارم وگرنه میبردمتون تپ گروه cvt که جمع شدیم تا کامل مطلع بشید.
فریبا : سلام برای منم نیومده منتظرم
هه هه هه : داداش میخوای کارزار اعتراض به قطع برق و چیزای دیگه هم‌ راه بنداز شاید جواب داد
رز زرد : سلام تا پیامک نیاد نمیتونی تبدیل بزنی... در ضمن شماره پذیرش تو برگه قرارداد که از نمایندگی گرفتی نوشته سده...البته اون موقع هم که ۳۰۰ پرداخت کردی بعد یک روز شماره پذیرش برات ارسال شده شاید متوجه نشدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلاعیه مهم : دوستان در جریان هستید که مجلس با توجه به ابهامات وارد شده به سایپا نسبت به عدم تعهد به مشتری اومدن پایین سهام سایپا ومشکوک بودن به فروش ارزان سهام سایپا تصمیم گرفتن که مزایده سایپا تا اسفند اجرایی نشه پس به این نتیجه میرسیم که دهن همه مشتریها سرویس میشه و انتقام از مشتری میگیره شرکت که با فاکتور نکردن دوباره که بگه قطعه ندارم دهن مشتری رو اسفالت می کنه که وادارشن به اعتراض دست بزنید که مطمئن باشید 🙏🙏
سهرابی : مریم جان ♥️ من تورو با پیکانم قبول دارم سورن خرجش زیاده
مهدی : هانیه تا 48ماه از جلوگیری استفاده کن که پر نشه بهت نمیدن
رانا موعد تحویل31 شهریور : دوستان شهریور اعلام حضور کنن و بگن که تحویل چه روزی هستن
رانا موعد تحویل31 شهریور : کسی میدونه از شهریور هم فاکتور شده یا نهه؟مردیم از بی ماشینی از کار و زندگی افتادیم
دنا 5 دنده فولادی 20 مرداد : سیستم خودش کم میکنه ...بعدش براتون مابه التفاوت میاد
دنا 5 دنده فولادی 20 مرداد : من 3 روزه زدم هنوز فاکتور نشدم
سلام : منم تحویل اذرم پیام اسقاط برام اومد رفتم تحویل دادم
شیما دنا پلاس 5دنده طرح اسقاطی : مبلغ جریمه تاخیر رو میشه از ما تفاوت کم کرد یا نه
شیما دنا پلاس 5دنده طرح اسقاطی : سلام دوستان منم تبدیل زدم تو سایت ثبت شد تا فردا پرداخت کنم احتمال داره پرداخت کنم فاکتور بشه