چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

رپورتاژ- آموزش حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها یکی از دوره‌های آموزشی پرطرفدار و محبوب است. شرکت در این کلاس‌ها برای آن‌هایی که تمایل دارند در یک حرفه و یا کسب و کار پر درآمد و مهارتی مشغول به کار شوند، بسیار مناسب است. همان‌طور که می‌دانید افرادی که تمایل به خرید یک خودرو دارند، پیش از اقدام به خرید به نکات زیادی توجه کرده و موارد زیادی را بررسی می‌کنند. یکی از مهمترین این نکات، بررسی و کارشناسی بدنه و فنی یک خودرو است.

 

در چنین مواقعی خریداران از یک کارشناس خبره کمک می‌گیرند تا صفر تا صد خودروی مورد معامله را از نظر رنگ بدنه، ویژگی‌های فنی و ... بررسی کرده و تمامی ایرادات موجود در این بخش‌ها را به اطلاع خریدار برساند تا وی خریدی مطمئن‌تر و مقرون به صرفه‌تر را تجربه کند.

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم با ما همراه باشید .


سرفصل‌ها و موارد ارائه شده در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو در پارسیان صنعت خودرو


کارشناسی رنگ و بدنه خودرو



در دوره آموزش کارشناسی فنی و بدنه خودرو و به منظور تشخیص رنگ آن، چندین مورد را خواهید آموخت. از جمله این موارد می‌توان به بررسی شاسی خودرو و ستون‌های آن اشاره کرد.

یکی دیگر از مواردی که با شرکت در این دوره‌ها آموزش خواهید دید بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو است. در برخی از موارد این کار با مهارت بسیار بالایی صورت می‌پذیرد. به گونه‌ای که تشخیص رنگ شدگی و یا رنگ نشدن بدنه خودرو کاری بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود.

با حضور در این دوره کارآموزان یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از چشم و یا با به کارگیری برخی از ابزار از قبیل دستگاه‌های تست رنگ دیجیتال و آنالوگ، رنگ شدگی بدنه یک خودرو و یا عدم رنگ شدگی آن را تشخیص دهند.

بررسی و تشخیص تعویض شدگی قطعات مربوط به بدنه خودرو و یا عدم تعویض این قطعات، یکی دیگر از مباحث و مواردی است که در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه خودرو خواهید آموخت.

همان‌طور که می‌دانید این عامل نقش بسیار مهمی در قیمت خودروها دارد. به همین دلیل در مبحث بازرسی بدنه و رنگ خودرو، تمامی اجزاء بدنه، اتاق و انواع شاسی‌ها به کارآموزان معرفی شده و نحوه تشخیص تمامی آسیب‌ها، تعویض‌ها و یا رنگ شدگی شاسی‌ها به اطلاع آن‌ها خواهد رسید. تشخیص دو تکه بودن و یا چپی بودن خودرو از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی است.

ارائه نکات و موارد مهم در بررسی سطوح و بخش‌های حساس و پر اهمیت خودرو از دیگر مباحثی است که در این دوره در اختیار کارآموزان قرار خواهد گرفت. از جمله این بخش‌های مهم و حساس در انواع مختلف خودروها می‌توان به سقف، ستون‌ها و شاسی‌ها اشاره کرد.

این امکان وجود دارد که خودروی مورد نظر شما بتونه کاری شده و یا پلیسه گیری شده باشد. با حضور در این دوره اطلاعات مهمی در مورد نحوه تشخیص و شناسایی بتونه، پلیسه گیری و یا هرگونه صافکاری‌های نوین در اختیار کارورزان قرار خواهد گرفت.

نحوه تشخیص تعویضی بودن اتاق خودرو، مفهوم رنگ و رنگ شدگی در خودرو، آشنایی با لایه‌های مختلف تشکیل دهنده رنگ، معرفی ضخامت رنگ در انواع اتومبیل‌ها، نحوه کار با دستگاه تست رنگ دیجیتال و ... از دیگر مباحث و متون ارائه شده در این دوره است.



کارشناسی فنی خودرو

بسیاری از افراد تمایل دارند مباحث مربوط به مسائل فنی خودروها را دنبال کرده و یا به بررسی سلامت موتور خودرو، گیربکس و دیگر موارد فنی آن اقدام نمایند. اهمیت کارشناسی و بررسی سلامت موتور یک خودرو از آنجایی است که برخی از فروشندگان برای حل و فصل بعضی از مشکلات خودرو از قبیل اختلال در پیستون و یا روغن سوزی و دیگر موارد فنی، برخی روش‌ها و تکنیک‌های کوتاه مدت را مورد استفاده قرار می‌دهند.

گیربکس و یا جعبه دنده یک خودرو نیز از دیگر بخش‌های بسیار مهم آن محسوب می‌شود. اگر این بخش عملکرد درستی نداشته باشد و یا درست کار نکند، خسارت‌های بسیار بالایی را برای مالک به بار خواهد آورد. برای نمونه مصرف سوخت ماشین با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد. به دلیل اهمیت بالای این مبحث، در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو به این موضوعات نیز اندیشیده شده و سرفصل‌هایی متناسب با آن تدارک دیده شده‌ است.

بررسی سلامت جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق، یکی دیگر از مباحث و سرفصل‌های مهم ارائه شده در این دوره آموزشی و فنی است. همان‌طور که می‌دانید اگر یک خودرو از سیستم جلوبندی درستی برخوردار نشده باشد امکان اختلال در رانندگی وجود خواهد داشت و یا ممکن است لاستیک‌های آن دچار آسیب‌هایی از قبیل سائیدگی و یا فرسودگی شوند.

پس اگر می‌خواهید به حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها وارد شوید باید به طور کامل با این موضوع نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید سلامت جلوبندی و سیستم تعلیق یک اتومبیل را تایید و تضمین کنید و به بررسی اصالت بدنه و موتور خودروها دست بزنید.

یکی دیگر از مباحث مهمی که علاقمندان با شرکت در این دوره یاد خواهند گرفت، مباحث مربوط به بررسی مشخصات اصلی و اساسی خودروها از قبیل شماره موتور، شماره شناسایی، اتاق و تعریف و تحلیل ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است.

با شرکت در این کلاس‌ها کارورزان قادر به بررسی اسناد مالکیت و هویتی یک خودرو بوده و یا می‌توانند به تعریف دقیق و درستی از مشخصات درج شده در کارت شناسایی یک خودرو دست پیدا کنند تا بتوانند اصالت آن را مورد تایید قرار دهند. از جمله این مشخصات می‌توان به نوع موتور خودرو، تعداد سیلندرهای آن، نوع سوخت مصرفی و  .... اشاره کرد.

این افراد تعریف مشخصات اساسی درج شده در برگه کمپانی و آپشن‌های مختلف یک خودرو و نحوه مطابقت آن را نیز خواهند آموخت و با نحوه صحیح بازرسی و تشخیص هرگونه تغییر در مشخصات بدنه فنی و هویتی خودرو آشنایی حاصل خواهند کرد.

بررسی سلامت سیستم ترمز، تشخیص ایرادات فنی از قبیل روغن ریزی، روغن سوزی، بررسی و تست سلامت سیستم‌های کمکی، سلامت ایسیو خودرو، بررسی سلامت یونیت‌ها ، نحوه بررسی سیستم مولد قدرت اتومبیل، موتور، سیستم‌های سوخت رسانی و و... از دیگر مباحث مهم و سرفصل‌های ارائه شده در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو هستند.  



مخاطبین دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو

این دوره آموزشی از سطح مقدماتی تا پیشرفته برای تمامی علاقه‌مندان ارائه شده و صفر تا صد حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو به کارآموزان و شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد. بنابراین برای حضور در این کلاس‌ها به هیچگونه پیش نیازی احتیاج نخواهید داشت.

مخاطبین دوره آموزش کارشناسی بدنه و فنی خودرو، تمامی فعالان حاضر در عرصه خرید و فروش اتومبیل و تمامی افرادی هستند که تمایل دارند به بازار خرید و فروش و معامله خودروهای مختلف وارد شده و به بررسی سلامت فنی و بدنه خودروها اقدام نمایند.

 

پارسیان صنعت خودرو

در مجموعه پارسیان صنعت خودرو علاوه بر دوره آموزش کارشناسی خودرو، دوره های دیگری مانند آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش ریمپ خودرو، آموزش تعمیرات کبلومتر و مالتی پلکس و ... نیز آموزش داده می شود. همچنین تعمیرات انواع برد خودرو نظیر تعمیر ایسیو، تعمیر کیلومتر، تعمیر برد شیشه بالابر، تعمیر یونیت ایربگ و ... نیز انجام می شود.

جهت اطلاع از شرایط دوره ها می توانید با شماره های 02166363082 یا 02166362182 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارشناسی بدنه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد