خودرو تارا اتوماتیک جدید به بازار می‌آید

 

خودرو تارا اتوماتیک جدید به بازار می‌آید

 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در این باره بیان کرد: ایران خودرو با هدف عرضه محصولات رقابتی با استانداردهای روز، طراحی و توسعه محصول جدید تارای سال را از مدتی پیش آغاز کرده بود که حال پس از دریافت تاییدیه های لازم و هماهنگی با زنجیره تامین، تولید انبوه این دو خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شده است. 

محسن رضایی منش با بیان این که تارای سال نام تولیدی واریانت V۴ تارا بوده که خودروی پایه همان تارا اتوماتیک (واریانت V۲) است، گفت: با اعمال این تغییرات در محصول تارا و تولید تارای سال، این خودرو هم اکنون لوکس ترین و ایمن ترین سدان تولیدی در کشور بوده و به سادگی توان رقابت با سدان های وارداتی هم کلاس را در ایران دارد و در بازارهای صادراتی نیز شانس به مراتب بیش تری برای موفقیت را می توان برای تارای سال متصور بود. 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در خصوص تغییرات تارای سال نسبت به تارا اتوماتیک گفت: این خودرو دارای در صندوق عقب برقی با قابلیت باز شدن با حرکت پا زیر سپر یعنی همان سنسور پا یا Kick Sensor، گرم کن صندلی های جلو، اضافه شدن قابلیت حرکت به سمت جلو و عقب برقی به صندلی راننده، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، چراغ برای آفتاب گیر راننده، چراغ داخل محفظه داشبورد و چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو بوده که به محض باز شدن درهای جلو با روشن کردن فضای روی زمین به نوعی به سرنشین و راننده خوشامدگویی می کند. 

وی با بیان این که تارای سال دارای آیینه الکترومیک بوده و دستگیره سقفی تاشو هم برای سرنشین جلو سمت راست به این خودرو اضافه شده، افزود: کلید های شیشه بالابرها در تارای سال از کنسول میانی به رودری ها منتقل شده اند و به این ترتیب طرح کنسول میانی و رودری ها در این خودرو تغییر کرده است که حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی باعث شده تا ایران خودرو بتواند در این قسمت یک موبایل باکس برای تارای سال طراحی کند. 

رضایی منش بیان کرد: ایران خودرو برای توسعه تارای سال به تغییرات سطحی بسنده نکرده و برای این که کابین فضایی متفاوت تر داشته باشد پارچه سقف و دیزاین کنسول سقفی و کلیدهای کنترلی سانروف را در تارای سال تغییر داده و جاعینکی را هم به این خودرو اضافه کرده است، همچنین با هدف راحتی بیش تر سرنشینان در ردیف عقب، پشتی صندلی ها تغییر کرده و یک زیرآرنجی با دوجالیوانی به صورت تاشو در پشتی صندلی ردیف دوم تعبیه شده است. در نهایت هم دو توییتر برای بهبود کیفیت سیستم صوتی در پشت قاب آیینه های جانبی به تارای سال اضافه شده است. 

رضایی منش با بیان کرد: به منظور تفاوت استایل ظاهری تارای سال با تارا اتوماتیک و براساس خواست و نظرات مشتریان، گرافیک چراغ های عقب در تارا سال تغییر کرده که زیباتر و متفاوت از گذشته شده اند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو تصریح کرد: تارای سال با دارا بودن تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه میانی الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب لوکس ترین سدان تولید داخل محسوب شده و کاملا مناسب مشتریان لوکس پسند است.

 

منبع

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودرو تارا اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

سیاوش
0

چه تغییرات مهمی !!! تمام این تغییرات رو خیابان ملت هم انجام میدادن خیلی کمدی بود.
13:52  1401/11/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
علی مدبر : از خودم گفتم یکم بخندیم
رسول : توبیجاکردی الکی حرف درنیار
رز زرد : مبارکه داداش امیر...ان شاءالله به سلامتی و دل خوشی ازش استفاده کنی🌼
حمید : اینا خبرهاراعلی مدبرازکجاد درمیاری حرف مفت میزنی نان دونه 15هزارتومن میخوری لااقل حرف الکی نزن ازخدابترس خیییییلی کثیفی بخدا
رز زرد : خدا بزرگه امیدت به خدا باشه... ان شاءالله هرچی خیره قسمتت بشه
شاهین پلاسسسسس20 : من تا انتخاب رنگ کردم ،فرداش اوکی شد ،نوشت فاکتور شده
محمد جواد : جی۴ قسطی ۶۰ روزه قرارداد ۱۳مرداد شاسی ۹آذر پلاک ۲۲ آذر تحویل ایشالا فردا ۳۰ آذر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم
میلاد : کوئیک rs
ایمان : آقا ایران خودرو برای 3 گواهی لسقاط چقد از واریزی مرحله دوم کسر. میکنه
اطلس : واقعا شما چرا اصرار داری بگی که مدیران دارند زحمت میکشند؟ میگن چیزی که عیان است چه حاجت بیان است، واقعا حال و روز ما رو یا نمیدونی یا از عوامل خود سایپا هستی و اومدی اینجا داری چرت و پرت میگی، همه ما الان یک سری آدم مضطرب، افسرده، عصبی و روانی شدیم که داریم چوب اعتماد به همین مدیریت نماها رو میخوری.
مهندس سایپا : سلام شما وقتی میگین ثروت اندوزی یعنی از هیچ چی خبر ندارین. حقوق مدیران خودروسازهای داخلی حدود سیصد میلیون تومنه. دقیقشم خواستین درمیارم بهتون میگم.
اطلس : واقعا به نظرتون اگر مدیران زحمت می کشیدند اوضاع ما الان این طوری بود؟ اونا یک درصد هم مردم براشون مهم نیستند و فقط به فکر ثروت اندوزی خودشون هستند تمام.
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : یه هفته تا 10روز ماشین تحویلت میشه. بعد از فاکتور....
ممد : کی فاکتور شده بودی!؟