افزایش سلطه گوگل در صنعت خودروسازی با اندروید اتوموتیو

 

افزایش سلطه گوگل در صنعت خودروسازی با اندروید اتوموتیو

 

اندروید اتوموتیو و دستیار گوگل در مقایسه با اندروید اتو امکان ادغام عمیق‌تر خدمات گوگل در خودرو را فراهم می‌کند. بنابراین هر زمان که راننده به امکاناتی مانند مسیریابی، گوش‌دادن به موسیقی، برقراری تماس صوتی و کنترل برخی از قابلیت‌های خودرو نیاز داشته باشد، تجربه بهتری در انتظارش است.

دستیار گوگل در اندروید اتوموتیو تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده؛ این سیستم حالا از راه دور، قادر به راه‌اندازی سیستم تهویه یا بازکردن درهای خودرو است. تمام این کارها به‌لطف یک دستگاه مجهز به دستیار صوتی گوگل امکان‌پذیر است؛ چرا که اتصال از راه دور با خودرو این امکان را برای رانندگان فراهم می‌کند تا همه این کارها را فقط با فرمان‌های صوتی انجام دهند، اما جمع‌آوری داده توسط گوگل،‌ چندان به مذاق خودروسازان خوش نیامده است.

افزایش سلطه گوگل در صنعت خودروسازی با اندروید اتوموتیو

قابلیت‌های جدید شامل بررسی وضعیت باتری نیز می‌شود که با توجه به استقبال روزافزون از خودروهای برقی، کاربرد زیادی خواهد داشت. بنابراین کاربران می‌توانند از دستیار گوگل بخواهند که میزان شارژ باتری خودرو را هنگام آماده‌شدن برای رفتن به محل کار اعلام کند تا بدون مراجعه به سایر اپلیکیشن‌ها از وضعیت خودرو باخبر شوند.

پولستار ۲ اولین مدلی خواهد بود که قابلیت‌های جدید را دریافت می‌کند و گوگل گفته است که عرضه آن در ایالات متحده به‌زودی آغاز خواهد شد. بااین‌حال، بقیه بازارها در زمان دیگری این قابلیت را دریافت خواهند کرد؛ اگرچه جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است.

مقاومت خودروسازان در برابر سلطه اندروید اتوموتیو

اندروید اتوموتیو به‌آرامی در‌حال تبدیل‌شدن به مهره اصلی گوگل در صنعت خودرو است. در مقایسه با اندروید اتو که در آن تمام ویژگی‌ها در یک گوشی متصل به خودرو کار می‌کنند، نقش آن انعکاس رابط کاربری روی نمایشگر بزرگ‌تر در کابین است. اندروید اتوموتیو امکان ادغام عمیق‌تر خدمات گوگل در خودرو را فراهم می‌کند.

این درنهایت به آن معناست که گوگل به داده‌های بیشتری از خودروها نیز دسترسی پیدا می‌کند که همه خودروسازان از چنین شرایطی رضایت ندارند.

افزایش سلطه گوگل در صنعت خودروسازی با اندروید اتوموتیو

چندی پیش نیز بی ام و تصمیم گرفت از اندروید اتوموتیو در محصولاتش استفاده کند، اما تسلیم گوگل نشد. خودروساز آلمانی تصمیم گرفت به‌جای سیستم‌عامل دارای لایسنس گوگل، از نسخه متن باز استفاده کند که شامل خدمات گوگل نمی‌شود و درنتیجه این غول فناوری به داده‌های محصولات آن دسترسی نخواهد داشت.

این باعث می‌شود بی ام و کنترل بیشتری روی فعالیت‌های اندروید اتوموتیو در خودروها داشته باشد. محصولات آینده بی ام و فروشگاه گوگل پلی را نیز ارائه نخواهند داد. بنابراین تمام برنامه‌ها در یک فروشگاه دیگر منتشر می‌شوند و به‌صورت پیش‌فرض در خودروهایی که این سیستم‌عامل در آن‌ها نصب شده است، بارگذاری خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود اولین مدل‌های بی ام و مجهز به این نسخه سفارشی از اندروید اتوموتیو در سال آینده عرضه شوند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اندروید اتوموتیو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد