بررسی مشخصات هیوندای i30 - مزایا و معایب

 

بررسی مشخصات هیوندای i30 - مزایا و معایب

 

رپورتاژ - هیوندای i30 که از سال 2016 عرضه شده است یکی از قدیمی‌ ترین محصولات کلاس هاچ‌ بک خانوادگی به شمار می رود. هیوندای این خودرو را در سال 2020 به‌ روزرسانی کرد و فناوری اضافی، پیشرانه‌ های هیبریدی ملایم کارآمد و قسمت جلویی کمی زاویه‌ دارتر به آن اضافه کرد.

رقبای این خودرو زیاد هستند. ما بر این باوریم که هیوندای i30 به سختی بازار فولکس واگن گلف را دنبال می کند، اما فورد فوکوس، واکسهال آسترا، سئات لئون و مزدا 3 نیز از رقبای آن محسوب می شوند. اگر می خواهید خودرویی لوکس تر داشته باشید، آئودی A3 Sportback یا مرسدس کلاس A را در نظر بگیرید.

مدل های هیوندای i30

هیوندای خط تولید i30 را نسبتا ساده نگه داشته است. این محدوده با مدل SE Connect آغاز می شود که دارای رینگ های آلیاژی 16 اینچی، سنسورهای پارک عقب، دوربین دید عقب و سیستم اطلاعات سرگرمی 8.0 اینچی است. تجهیزات ایمنی زیادی نیز وجود دارد، از جمله کمک حفظ بین خطوط، کمک نور بالا و ترمز اضطراری خودکار.

i30 Premium چند ارتقای کلیدی در لوازم یدکی اصلی هیوندای دارد، مانند رینگ‌ های آلیاژی 17 اینچی بزرگ‌ تر، شیشه‌ های خصوصی عقب، حرکت بدون کلید و چراغ‌ های عقب LED. در داخل، همچنین یک مجموعه گیج دیجیتال 7.0 اینچی، یک سیستم اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی، یک شارژر تلفن بی‌سیم، گرمکن صندلی‌ های جلو و یک فرمان گرم‌کن وجود دارد.

بالاتر از آن، i30 N Line وجود دارد. این دستگاه دارای کیت بدنه اسپرت الهام گرفته از هاچ بک داغ i30 N، آلیاژهای 18 اینچی، صندلی های اسپرت و سنسورهای پارک همه جانبه است. خریداران همچنین یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 159 اسب بخاری کمی قوی تر را به صورت استاندارد دریافت می کنند.

اگر این مدل برای شما به اندازه کافی سریع نیست، هیوندای هاچ بک i30 N را نیز ارائه می دهد. این خودرو برای رقابت با فولکس واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST طراحی شده است. این خودرو از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ با قدرت 280 اسب بخار و گشتاور 392 نیوتن متر بهره می برد و دارای سیستم تعلیق، ترمز و ارتقای فناوری است تا سریعتر در پیچ ها حرکت کند.

با این حال، محدوده هیوندای i30 به همین جا ختم نمی شود. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، هیوندای نسخه‌ای به نام i30 Tourer را عرضه کرده است. یا اگر هاچ بک استاندارد به اندازه کافی شیک نیست، i30 Fastback با الهام از کوپه وجود دارد.

چقدر فضا وجود دارد؟

هیوندای i30 در جلو جادار است و فضای پا، سر و آرنج زیادی را برای هر دو سرنشین ارائه می‌ کند. شیشه‌ ها نیز بزرگ هستند که به کابین کمک می‌ کند جادارتر از آنچه هست احساس شود - به خصوص در مدل‌ هایی که شیشه‌ های عقب رنگی ندارند.

با این حال، فورد فوکوس فضای بیشتری در پشت دارند. فضای پای عقب در i30 تنگ است و اگر به اندازه کافی بدشانس باشید که پشت یک راننده قد بلند بنشینید، برای راحتی مشکل خواهید داشت. با وجود این، سطل‌ های ذخیره‌ سازی زیادی در اطراف کابین وجود دارد، بنابراین تمیز نگه داشتن فضای داخلی i30 کار سختی نیست.

 

صندوق عقب i30 کمبود فضای عقب را جبران می کند. 395 لیتر با صندلی‌ های عقب بالا و 1301 لیتر با نیمکت تا شده، که آن را به یکی از جادارترین خودروهای کلاس خود تبدیل می‌کند. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، باید یک هاچ فست بک مانند اشکودا اکتاویا یا هوندا سیویک را انتخاب کنید. یا اگر می خواهید به هیوندای وفادار بمانید، i30 Fastback خودش 450 لیتر فضا ارائه می دهد. 

بررسی مشخصات هیوندای i30 - مزایا و معایب

آیا پارک کردن آسان است؟

هر نسخه از هیوندای i30 دارای حسگرهای پارک عقب و دوربین دید عقب به صورت استاندارد است. آینه‌ های درب نیز اندازه خوبی دارند، به این معنی که می‌توانید در حین پارک کردن، مراقب محل قرارگیری آلیاژها باشید.

همچنین شیشه های زیادی در کابین i30 وجود دارد. این به هنگام پارک کردن کمک می کند، اما در بزرگراه نیز بسیار مفید است. اندازه شیشه های عقب به شما کمک می کند تا نقاط کور را به راحتی بررسی کنید. یک خط دید واضح بین دو صندلی جلو و از طریق پنجره سمت چپ عقب وجود دارد که برای زیر نظر گرفتن رانندگان خطرناک بسیار عالی است.

ایمنی هیوندای i30

i30 در سال 2017 موفق به کسب رتبه پنج ستاره ایمنی چشمگیر از Euro NCAP شد. با این حال، شایان ذکر است که قوانین از آن زمان تغییر کرده اند و آزمایش کنندگان اهمیت بیشتری به فناوری ایمنی می دهند.

با وجود این، i30 همچنان باید خودرویی بسیار ایمن باشد. به طور کلی، Euro NCAP از اینکه خودرو چقدر از سرنشینان بزرگسال و کودک خود محافظت می کند، خرسند بود و تنها چند نقطه خطر را در زیر داشبورد شناسایی کرد که می تواند در صورت تصادف باعث آسیب شود. با این حال، محفظه سرنشینان در تست ضربه افست جلو ثابت ماند و صندلی‌ های جلو محافظت خوبی را ارائه می‌ کنند.

هنگامی که i30 در سال 2020 به روز شد، هیوندای تجهیزات ایمنی SmartSense خود را اضافه کرد. این پکیج شامل کمک به دنبال خط (که به طور خودکار فرمان را تنظیم می کند تا خودرو را در خط خود نگه دارد) است. کمک جلوگیری از برخورد عقب (که اگر بخواهید به عقب برگردید؛ رمز می‌کند) و هشدار خروج خودرو پیشرو - سیستمی که اگر خودروی جلویی در ترافیک حرکت کند اما شما این کار را نکنید بوق می زند.

کیفیت و چیدمان چطوره؟

فیس لیفت هیوندای 2020 ظاهر و حس کابین i30 را تغییر نداد، اما این چیز بدی نیست. هنوز محکم و راحت است، اگرچه کمی کسل کننده است. صفحه‌ های چرخشی برای کنترل‌ های تهویه مطبوع و دکمه‌ های مناسب برای مواردی مانند گرمکن صندلی‌ ها و گرمکن فرمان وجود دارد. برای استفاده از آنها نیازی نیست چشم خود را از جاده بردارید، که به نظر ما بسیار ایمن تر است.

اطلاعات سرگرمی و فناوری

بزرگترین تغییر داخلی برای فیس لیفت i30 یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید 10.25 اینچی بود که بسیار بهتر از صفحه نمایش کوچکتر خودروی قدیمی است. این به صورت استاندارد برای مدل‌های Premium میان‌رده به بالا نصب می‌شود و از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند – اما منوها تنها در دو سوم صفحه نمایش داده می‌شوند، که مایه شرمساری است.

صفحه نمایش لمسی جدید با خدمات خودروی متصل Bluelink هیوندای نیز سازگار است. این سیستمی است که به شما امکان می دهد از طریق یک برنامه روی گوشی خود به i30 متصل شوید. و به شما هشدار دهد که آیا ماشین شما باید تعمیر و نگهداری داشته باشد یا خیر و همچنین به یاد می‌آورد که کجا پارک کرده‌اید. همچنین می توانید ماشین را از برنامه قفل/باز کنید. به طور کلی یک سیستم بصری است.

راحتی

هیوندای i30 یک خودروی راحت در تمام جاده ها است. صندلی‌ های جلو خوب هستند و به اندازه‌ ی کافی بالشتک برای دور نگه داشتن دردها ارائه می‌ دهند، در عین حال به اندازه‌ ای تقویت می‌ شوند که شما را در هنگام پیچیدن ایمن نگه دارد.

تنظیمات بسیار زیادی در صندلی ها و ستون فرمان وجود دارد، به این معنی که پیدا کردن یک موقعیت رانندگی راحت باید آسان باشد. رانندگان قد بلندتر ممکن است بخواهند کمی تنظیمات عمودی بیشتری در صندلی ها داشته باشند - تستر شش فوتی ما مطمئناً می خواست پایین تر از زمین بنشیند.

به طور کلی، i30 به اندازه فولکس واگن گلف پیشرفته است. صدای موتور به خوبی سرکوب می شود و کیفیت سواری در همه سطوح عالی است، اگر کسری از فورد فوکوس نباشد. به طرز چشمگیری، حتی هاچ بک داغ i30 N با وجود سیستم تعلیق سفت تر، یک راننده راحت روزانه است.

موتور

هیوندای i30 دارای یک واحد سه سیلندر 1.0 لیتری با 120 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور است. هیوندای یک سیستم توربوشارژ هوشمند طراحی کرده است که باعث می شود در سرعت های پایین پاسخگو و بسیار سرگرم کننده باشد.

با این حال، می توانید محدودیت های عملکرد موتور را پیدا کنید. در سرعت 112 کیلومتر در ساعت در یک بزرگراه تپه ای، برای شتاب گرفتن باید یک دنده را رها کنید، در حالی که زمان 0 تا 100 کیلومتر در ساعت یک عابر پیاده 11.2 ثانیه با گیربکس استاندارد دستی و اتوماتیک اختیاری است. با این حال، معایب عملکرد با مصرف سوخت قابل توجه جبران می شود. در کل، 1.0 لیتری باید برای اکثر رانندگان کافی باشد.

رانندگی کردن با هیوندای i30 چگونه است؟

نحوه کنترل هیوندای i30 استاندارد چشمگیر است. اسپرت است، اما ایمن و قابل پیش‌بینی است – یک راننده معمولی چه چیزی بیشتر می‌خواهد؟

توانایی i30 در پیچ ها تا حدودی به لطف سیستم تعلیق پیچیده عقب آن است. این یک طراحی چند پیوندی به جای یک محور ثابت دارد، که برای چنین خودرو مقرون به صرفه ای یک تنظیم غیر معمول است. این اجازه می دهد تا دو چرخ عقب به طور مستقل از یکدیگر کار کنند، که باعث می شود خودرو بیشتر کار کند.

به عنوان مثال، اگر چرخ عقب سمت چپ از روی یک دست انداز عبور کند، سمت راست خودرو تحت تأثیر آن قرار نمی گیرد، زیرا ارتعاشات دارای محور پرتویی برای عبور از آن نیستند. i30 های پایه ضربان نبض شما را تنظیم نمی کنند، اما جزو امن ترین هاچ بک های خانوادگی موجود هستند.

فرمان هم خوب است، اگر نه خیلی عالی. بازخورد زیادی وجود ندارد و اسپرت نیست، اما برای اکثر رانندگان بسیار کافی است. مهمتر از همه، احساس وزن خوبی دارد. شما نمی توانید با انگشت کوچک خود چرخ را به اطراف بچرخانید.

خودروهای با مشخصات N-Line به لطف سیستم تعلیق خشن و چرخ‌های بزرگ‌تر، سخت‌تر هستند. هیوندای بر این باور است که N Line رابط بین i30 استاندارد و i30 N است. رانندگی N-Line مطمئناً از i30 استاندارد شیرین تر است. موتور قوی تر است، فرمان کمی بازخورد بیشتری دارد و هندلینگ لمسی واضح تر است. اما سواری سخت است.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای i30






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد