بازگشت به سنت؛ ب ام و 3.0 CSL به مناسبت 50 سالگی M POWER معرفی شد

 

صادرات  خودروی  ترکیه  ۵۲۰۰  برابر بیشتر  از  ایران است

 

شرکت ب ام و به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس بخش M، از یک محصول بسیار جذاب با نام 3.0 CSL رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسل اخیر M4 است که لباسی متفاوت بر تن دارد. باواریایی‌ها با رونمایی از این خودرو ضمن گرامیداشت نیم‌قرن فعالیت درخشان بخش M، به مدل کلاسیک دهه 70 میلادی نیز ادای احترام کرده‌اند. این خودروی خاص 553 اسب بخار قدرت دارد و انتظار می‌رود در مقایسه با M4 استاندارد به میزان قابل توجهی چابک‌تر و سریع‌تر باشد.

ب ام و  3.0 CSL

طراحی خارجی

در نمای بیرونی ب ام و 3.0 CSL از تمی مشابه با کانسپت 3.0 CSL Hommage که در سال 2015 رونمایی شد، برخوردار است. البته در این خودرو خبری از آن خطوط و حجم‌های اغراق‌آمیز نیست و 3.0 CSL چهره سربه‌زیرتری دارد. چراغ‌های اصلی دارای قابی زرد رنگ هستند. هرچند این چراغ‌ها و چراغ‌های لیزری عقب M4 CSL را در ذهن تداعی می‌کنند، ولی فرم آنها اندکی متفاوت است.

BMW 3.0 CSL

ظاهراً انتقادات از سبک طراحی جلو‌پنجره ب ام و جواب داده و این کمپانی 3.0 CSL را با جلوپنجره‌ای متفاوت از M3 و M4 راهی بازار خواهد کرد. همان‌طور که در تصاویر موجود می‌توانید مشاهده کنید، جلوپنجره این سوپر کوپه آلمانی شباهت بیشتری به اجداد خود دارد و یک فریم آلومینیومی آن را احاطه کرده است.

ب ام و 3.0 CSL
CSL شکل اختصاری سه واژه Coupé، Sport و Leichtbau است. مسلما معنای دو واژه اول را می‌دانید؛ واژه سوم هم معادل سبک‌وزن در فارسی می‌شود.

اما بدون تردید باله بزرگ عقب و اسپویلر سقفی را باید خاص‌ترین ویژگی‌های ظاهری ب ام و 3.0 CSL دانست. این دو ویژگی در حقیقت از مدل کلاسیک E9 3.0 CSL  معروف به بت‌موبیل اقتباس شده‌اند.

BMW 3.0 CSL

شاید بدانید المان موسوم به‌ هوفمیستر کینک به نوعی امضای ب ام و پای تمامی محصولات کمپانی است. این المان در 3.0 CSL نمود بیشتری دارد. خطوط و طرح مسابقه‌ای این خودرو به‌شکلی کاملاً واضح برند M را در ذهن تداعی می‌کند. مکمل جذابیت‌های ظاهری این کوپه آتشین، رینگ‌های بسیار زیبای طلایی‌رنگ است. این رینگ‌ها در جلو 20 و در عقب 21 اینچی هستند و با تایرهای ساخت شرکت میشلن احاطه شده‌اند.

بازگشت به سنت؛ ب ام و 3.0 CSL به مناسبت 50 سالگی M POWER معرفی شد
المان هوفمیستر کینک

طراحی داخلی

در داخل کابین، اصل و نسب ب ام و 3.0 CSL و وابستگی آن به M4 کاملاً واضح و مشهود است. البته برای ایجاد تمایز، تقریباً تمامی روکش‌ها جنسی از آلکانتارای مشکی‌رنگ دارند و قطعات تزئینی فیبر کربنی در جای‌جای کابین به چشم می‌خورند. صندلی‌های سطلی M Carbon در این خودرو استاندارد هستند و لوگوی اختصاصی 3.0 CSL روی پلاک آلومینیومی آنها وجود دارد.

ب ام و 3.0 CSL

به‌غیر از این‌ها، باید گفت صندلی عقب جای خود را به یک محفظه مخصوص داده است. این محفظه برای نگهداری از هلمت راننده و سرنشین کناری کاربرد دارد. یک پلاک مخصوص هم روی داشبورد، شماره خودرو در تیراژ کلی را به سرنشین کناری یادآوری می‌کند!

BMW 3.0 CSL

به‌منظور کاهش حداکثری وزن، مهندسان ب ام و عایق‌های صوتی را تا حد امکان از 3.0 CSL حذف و تزئینات CFRP را به پنل درها اضافه کرده‌اند. دسته‌دنده سفیدرنگ با فرمی متفاوت دیگر نکته خاص کابین است که به گذشته پرافتخار کمپانی اشاره می‌کند.

ب ام و 3.0 CSL

مشخصات فنی ب ام و  3.0 CSL

در زیر کاپوت ب ام و 3.0 CSL نیز همان موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی قرار دارد. این موتور توئین توربو که قوی‌ترین پیشرانه شش سیلندر تاریخ باواریایی‌ها محسوب به‌شمار می‌رود، 553 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نکته جالب اینکه این میزان خروجی از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته و با همکاری دیفرانسیل Active M به سمت چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. اما نکته منفی اینکه گشتاور این موتور در مقایسه با گشتاور موتور M4 CSL  صد واحد کمتر است. این کاهش گشتاور در محدودیت‌های گیربکس دستی ریشه دارد. در مقابل باید گفت قدرت این خودرو 9 اسب بخار در مقایسه با M4 CSL بیشتر است.

BMW

برای دستیابی به هندلینگ بهتر، ب ام و در شاسی و سیستم تعلیق 3.0 CSL بازنگری‌هایی انجام داده است. بد نیست بدانید این کوپه 553 اسب بخاری از سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر اختصاصی M و ترمز‌های سرامیک کربنی بهره می‌برد. مهندسان ب ام و برای کاهش وزن حداکثری، به استفاده گسترده از فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک (CFRP) رو آورده‌اند. انباری اگزوز هم با تصمیم آنها حالا جنسی از تیتانیوم دارد.

BMW 3.0 CSL

ب ام و 3.0 CSL از تمامی نسخه‌های مختلف M4 سبک‌تر است. البته نباید انتظار اختلاف بالایی را داشت؛ چرا که این کوپه جذاب با 1,624 کیلوگرم وزن، تنها 1 کیلوگرم از M4 CSL اتوماتیک کمتر است. چنانچه مبنای مقایسه M4 Competition باشد، در این صورت اختلاف وزن به رقم قابل توجه 111 کیلوگرم خواهد رسید.

BMW 3.0 CSL

در رابطه با فاکتورهایی مثل شتاب و سرعت اطلاعاتی در دست نیست. با وجود این، می‌توان حدس زد ب ام و 3.0 CSL سریع‌تر از M4 خواهد بود. اما صفر تا صد این خودرو در مقایسه با M4 CSL، به‌خاطر گیربکس دستی احتمالاً اندکی بیشتر زمان خواهد برد.

BMW

ب ام و  3.0 CSL یک مدل بسیار تولید محدود

بر‌اساس برنامه‌ریزی‌ها، فقط و فقط 50 دستگاه از 3.0 CSL در جریان یک بازه سه‌ماهه تولید خواهد شد. بد نیست بدانید فرایندهای دستی ساخت قطعات CFRP و زمان لازم برای توسعه رنگ مخصوص دلیل این بازه نسبتاً طولانی است. درباره قیمت ب ام و فعلاً حرفی به میان نیاورده است، ولی با توجه به تیراژ و مشخصات، قطعاً با یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات برخاسته از باواریا طرف خواهیم بود، شاید هم گران‌ترین...

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ب ام و 3.0 CSL






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد