فولکسواگن میگوید به رکورد فروش پانصد هزار دستگاه از خودروهای الکتریکی خانواده ID در سراسر جهان دست یافته است. این خودروساز با افتخار اعلام کرد با وجود مشکلات زنجیره تولید و تأمین و همچنین چالشهای ناشی از همهگیری کرونا توانسته چنین عملکردی را بر جای بگذارد. ایملدا لابه مدیر فروش فولکسواگن میگوید:
تولید و تحویل نیم میلیون دستگاه خودرو از خانواده ID تائید میکند محصولات فولکسواگن از استقبال خوبی بین مصرفکنندگان در سراسر جهان روبرو شدهاند. ما در مسیر درستی قرار داریم و داستان موفقیت ما نیز ادامه دارد. تمرکز ما روی موضوعات کلیدی تغییر نخواهد کرد و میخواهیم فولکسواگن را به جذابترین برند برای حملونقل پایدار تبدیل کنیم.
نکته مهم اینکه پیشفروش محصولات فولکسواگن کاملاً پر شده و این خودروساز آلمانی میگوید هماکنون در حال کار برای تکمیل ۱۳۵ هزار دستگاه خودروی خانواده ID دیگر است. البته همانطور که گفته شد مشکلات ناشی از زنجیره تأمین باعث شدهاند فرایند تولید این خودروساز با فراز و نشیبهایی همراه باشد. پلتفرم MEB این شرکت جدای از الکتریکی بودن با برخی تکنولوژیهای مدرن نیز همراه شده است. برای مثال میتوانیم بهروزرسانی از راه دور را نام ببریم که باعث میشود خودروها بهصورت مداوم بهبود یابند. مدیر فولکسواگن خاطرنشان میسازد:
تجربه ما در ماههای اخیر بسیار مثبت بوده است. مزیت بهروزرسانی از راه دور این است که ما میتوانیم بازخورد مصرفکننده را بهصورت مستقیم دریافت کنیم و آنها را در عملکردهای جدید بکار بگیریم. برای مثال میتوان از افزایش ظرفیت شارژ یا اعلان ظرفیت باتری در نمایشگر پیش روی راننده نام برد.
ژرمنها سخت مشغول بهروزرسانی سبد محصولات خود هستند و تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۱۰ محصول جدید را معرفی خواهند کرد. مدیر فروش این شرکت میگوید:
فولکسواگن گستردهترین سبد محصولات الکتریکی را در صنعت خودرو دارد. از مدلهای الکتریکی پایه با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار گرفته تا خودروی پرچمدار جدید آئرو B ما محصولاتی مناسب برای هر کلاس خودرویی خواهیم داشت.