معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

 

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

 

فورد سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت از نسل هفتم موستانگ پرده‌برداری کرد. این خودرو مثل اجداد خود باید بتواند نظر طرفداران را به خود جلب کند زیرا از ظاهری آشنا اما مدرن‌تر، پیشرانه‌های آشنا اما قوی‌تر و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر بهره می‌برد. فورد سرمایه‌گذاری روی نسل دیگری از موستانگ در زمانی که بسیاری از رقبا در حال خارج شدن از بازار خودروهای درون‌سوز هستند را جسارت بزرگی می‌داند.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

هرچند نسل جدید موستانگ در ظاهر آشنا به نظر می‌رسد اما به لطف چراغ‌های جلوی جدید فوراً قابل‌تشخیص خواهد بود درحالی‌که گلگیرهای عقب هم بروز شده‌اند تا نمای عضلانی‌تری به خودرو ببخشند. موستانگ همچنان در نسخه‌های کوپهٔ فست‌بک و کانورتیبل تولید می‌شود که نسخهٔ کوپه حالا به‌منظور سهولت در ورود و خروج با کلاه ایمنی، خط سقف کشیده‌تری پیدا کرده است.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

در این نسل همچنین تشخیص نسخه‌های اکوبوست و GT آسان‌تر خواهد بود زیرا نسخهٔ GT با جلوپنجرهٔ سه‌قسمتی، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، دریچهٔ روی کاپوت و اسپلیتر برجسته‌تر، نمای جلویی متفاوتی دارد. بااین‌حال، برای هردو نسخه پکیج پرفورمنس با دیفرانسیل LSD تورسن، ترمزهای برمبوی ۳۹۰ میلی‌متری در جلو و ۳۳۵ میلی‌متری در عقب و رینگ و لاستیک‌های پهن‌تر در عقب قابل سفارش خواهد بود. همراه با این پکیج می‌توان کمک‌فنرهای تطبیقی، صندلی‌های ریکارو و سیستم اگزوز فعال را هم سفارش داد.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

فورد اما در نسخهٔ GT موستانگ ویژگی جالبی بنام Active Pothole Mitigation را ارائه کرده است که در اصل یک ترمز الکترونیکی دریفت است. این سیستم ظاهری مثل یک ترمزدستی مکانیکی سنتی دارد اما به گفتهٔ فورد می‌تواند دریفت کشیدن تازه‌کارها را مثل حرفه‌ای‌ها جلوه دهد. موستانگ اکوبوست روی رینگ‌های ۱۷ اینچی قرار می‌گیرد اما برای GT نمونه‌های ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده که به‌صورت سفارشی امکان ارتقاء آن به ۲۰ اینچی هم وجود خواهد داشت.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

بزرگ‌ترین تغییر نسل جدید موستانگ اما در داخل آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی در کنار نمایشگر ۱۳.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. مطمئناً این طراحی از موستانگ‌های قبلی فاصلهٔ زیادی گرفته است اما کابین ماسل کار فورد را بروز کرده و کیفیت آن‌هم بهتر از قبل به نظر می‌رسد. هرچند در اینجا هنوز هم چند دکمۀ فیزیکی به چشم می‌خورد اما اکثر کنترل‌ها به نمایشگر لمسی منتقل شده‌اند.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی مدرن موستانگ نیز می‌توان به غربیلک فرمان D شکل، پد شارژر بی‌سیم و مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده و دستیار ترمز دنده‌عقب اشاره کرد. صندلی‌های استاندارد خودرو پارچه‌ای هستند اما نسخهٔ GT از تودوزی چرمی بهره می‌برد درحالی‌که در تیپ پریمیوم دوخت برجسته در قسمت‌های مختلفی مثل رو دری‌ها کار می‌شود.

در مورد پیشرانه‌های نسل هفتم موستانگ هم خبر خوب و هم بد وجود دارد. خبر بد اینکه هیچ تغییر بزرگی در این قسمت صورت نگرفته اما خبر خوب این است که همچنان تا چند سال دیگر می‌توان از موستانگ هشت سیلندر تنفس طبیعی لذت برد. البته به گفتهٔ فورد، موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو کاملاً جدید است درحالی‌که موتور ۵ لیتری V8 هم حالا به ایرباکس دوتایی و بدنهٔ دریچه گاز دوگانه مجهز شده است. بااین‌حال، سازندهٔ آمریکایی فعلاً خروجی این موتورها را اعلام نکرده و صرفاً نسخهٔ V8 را قوی‌ترین موستانگ GT تاریخ توصیف کرده است.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

برای انتقال قدرت نیز همچنان گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود با این تفاوت که حالا گیربکس اتوماتیک برای موتور چهار سیلندر و گیربکس دستی برای موتور هشت سیلندر استاندارد خواهد بود. فروش نسل هفتم فورد موستانگ از تابستان سال ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فورد موستانگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد