معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

 

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

 

فورد سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت از نسل هفتم موستانگ پرده‌برداری کرد. این خودرو مثل اجداد خود باید بتواند نظر طرفداران را به خود جلب کند زیرا از ظاهری آشنا اما مدرن‌تر، پیشرانه‌های آشنا اما قوی‌تر و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر بهره می‌برد. فورد سرمایه‌گذاری روی نسل دیگری از موستانگ در زمانی که بسیاری از رقبا در حال خارج شدن از بازار خودروهای درون‌سوز هستند را جسارت بزرگی می‌داند.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

هرچند نسل جدید موستانگ در ظاهر آشنا به نظر می‌رسد اما به لطف چراغ‌های جلوی جدید فوراً قابل‌تشخیص خواهد بود درحالی‌که گلگیرهای عقب هم بروز شده‌اند تا نمای عضلانی‌تری به خودرو ببخشند. موستانگ همچنان در نسخه‌های کوپهٔ فست‌بک و کانورتیبل تولید می‌شود که نسخهٔ کوپه حالا به‌منظور سهولت در ورود و خروج با کلاه ایمنی، خط سقف کشیده‌تری پیدا کرده است.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

در این نسل همچنین تشخیص نسخه‌های اکوبوست و GT آسان‌تر خواهد بود زیرا نسخهٔ GT با جلوپنجرهٔ سه‌قسمتی، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، دریچهٔ روی کاپوت و اسپلیتر برجسته‌تر، نمای جلویی متفاوتی دارد. بااین‌حال، برای هردو نسخه پکیج پرفورمنس با دیفرانسیل LSD تورسن، ترمزهای برمبوی ۳۹۰ میلی‌متری در جلو و ۳۳۵ میلی‌متری در عقب و رینگ و لاستیک‌های پهن‌تر در عقب قابل سفارش خواهد بود. همراه با این پکیج می‌توان کمک‌فنرهای تطبیقی، صندلی‌های ریکارو و سیستم اگزوز فعال را هم سفارش داد.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

فورد اما در نسخهٔ GT موستانگ ویژگی جالبی بنام Active Pothole Mitigation را ارائه کرده است که در اصل یک ترمز الکترونیکی دریفت است. این سیستم ظاهری مثل یک ترمزدستی مکانیکی سنتی دارد اما به گفتهٔ فورد می‌تواند دریفت کشیدن تازه‌کارها را مثل حرفه‌ای‌ها جلوه دهد. موستانگ اکوبوست روی رینگ‌های ۱۷ اینچی قرار می‌گیرد اما برای GT نمونه‌های ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده که به‌صورت سفارشی امکان ارتقاء آن به ۲۰ اینچی هم وجود خواهد داشت.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

بزرگ‌ترین تغییر نسل جدید موستانگ اما در داخل آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی در کنار نمایشگر ۱۳.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. مطمئناً این طراحی از موستانگ‌های قبلی فاصلهٔ زیادی گرفته است اما کابین ماسل کار فورد را بروز کرده و کیفیت آن‌هم بهتر از قبل به نظر می‌رسد. هرچند در اینجا هنوز هم چند دکمۀ فیزیکی به چشم می‌خورد اما اکثر کنترل‌ها به نمایشگر لمسی منتقل شده‌اند.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی مدرن موستانگ نیز می‌توان به غربیلک فرمان D شکل، پد شارژر بی‌سیم و مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده و دستیار ترمز دنده‌عقب اشاره کرد. صندلی‌های استاندارد خودرو پارچه‌ای هستند اما نسخهٔ GT از تودوزی چرمی بهره می‌برد درحالی‌که در تیپ پریمیوم دوخت برجسته در قسمت‌های مختلفی مثل رو دری‌ها کار می‌شود.

در مورد پیشرانه‌های نسل هفتم موستانگ هم خبر خوب و هم بد وجود دارد. خبر بد اینکه هیچ تغییر بزرگی در این قسمت صورت نگرفته اما خبر خوب این است که همچنان تا چند سال دیگر می‌توان از موستانگ هشت سیلندر تنفس طبیعی لذت برد. البته به گفتهٔ فورد، موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو کاملاً جدید است درحالی‌که موتور ۵ لیتری V8 هم حالا به ایرباکس دوتایی و بدنهٔ دریچه گاز دوگانه مجهز شده است. بااین‌حال، سازندهٔ آمریکایی فعلاً خروجی این موتورها را اعلام نکرده و صرفاً نسخهٔ V8 را قوی‌ترین موستانگ GT تاریخ توصیف کرده است.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

برای انتقال قدرت نیز همچنان گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود با این تفاوت که حالا گیربکس اتوماتیک برای موتور چهار سیلندر و گیربکس دستی برای موتور هشت سیلندر استاندارد خواهد بود. فروش نسل هفتم فورد موستانگ از تابستان سال ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فورد موستانگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 27 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیدی : سلام من به دفترریاست جمهوری تماس گرفتم برای بدعهدی سایپاگفتن به ماربطی نداره،متوجه شدیدگفتن به ماربطی نداره،بایدبرویم پیش امامان التماس درخواست کنیم
حسن a5 : سلام من ثبت نام مردادماه ورنگ خاکستری هستم امروز پیامک شاسی امد
حامد kmc x5 مشکی مشهد : سلام دوستان عزیزم من امروز ماشینمو تحویل گرفتم. ماشین خوبیه و به نظرم رنگ مشکی به خاطر رباتیک شدن خط رنگ خیلی خوب شده. کیفیت سیستم صوتی خیلی خوبه. رانندگی چابک و خوبی داره . انشالله هر چی زودتر تحویل بگیرید
شهابx5 آبان : سلام نه t9 تاخیر نداره هرکس اینجا بوده سر وقت گرفت و رفت
حسین : سلام دوستان برای من هم فاکتور شد واریز اولیه ۲۹ مرداد تکمیل وجه ۱۶ اسفند سخا ۱۶ اسفند
رضا : سلام انشاالله فاکتور میشه من واریزی ۹دی هستم خبری نیست فقط وعده سر خرمن میدن
مسعود پزشکیان : خیلی دوست دارم تورو با خر نر پیوند بدم ولی خب نمیشه جلوی ملت شریف ایران زشته کم دروغ بگو الدنگ
مسعود پزشکیان : داداش من ۱۱ بهمنم و تحویل ۷ خرداد چطور بهت گفتن ۲۰ اسفند؟ اشتباه میکنی
جک j۴ : ماشین منم ۲۳ فروردین شاسی شد امروز تحویل گرفتم دارن دونه دونه تحویل میدن
جک j۴ : من امروز ماشینمو تحویل گرفتم ۲۳ فروردین شاسی شده بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آریزو 6 پرو : دوستان این خبری که بهتون میدم به نقل از یکی از مدیران شرکت میگم. تا اوایل خرداد و یا 15 خرداد خبری از مجوز نخواهد بود.شما حداقل 2 ماه تأخیر رو روش حساب کنید
دنا اوتومات اپشنال : من 15 بهمن بودم چرا فاکتور نشدم پس
حامد پیش فروش ت 18 بهمن ساینا : تا چه تاریخی فاکتور شدن ساینا طرح عادی ؟
اریامهر : یعنی اینکه یکی دو روز دیگه پلاک میشه
تبریزی : حراست غینت
محسن : سلام مبارک باشه نمایندگی باید برگه بگیری بری بانک بگیری
اسماعیل : 207 پانا تکمیل وجه 23 دی تحویل 30 اسفند بالاخره دیروز فاکتور شد
ساینا : آره دقیقا همین بود عید بدون ماشین و دوست عزیز سند کمپانی رو از نمایندگی گرفتین و چند روز بعد تحویل ماشین رسید نمایندگی؟؟؟؟؟
اشکان : سینا شما چه طرحی بودید و مشخصات ماشبن رو کامل بنویسید بی زحمت
اریزو 6 پرو : من بایکی از دوستانم که تونمایندگی هست در خصوص مدل های 1404 پرسیدم که کی مجوز میدن وماشینارو تحویل میدن گفت دیون دولتی با دلار 60 تومنی محاسبه شده وحداقل 300 الی 400 میلیون برای هرماشین میخان دیون دولتی بگیرن ولی موندن چطور به مردم اینو‌اعلام کنن.من خودم اذر ماه ثبت نام کردم باقیمت قطعی اول بهمن بامدل 1403 شاسی خورده باحرف s تا الانم فاکتور نشده زنگ هم میزنم تهران میگن قطعا ماشینت 1404 خواهد بود واقعا نعلوم نیس کی به کیه