فورد سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت از نسل هفتم موستانگ پردهبرداری کرد. این خودرو مثل اجداد خود باید بتواند نظر طرفداران را به خود جلب کند زیرا از ظاهری آشنا اما مدرنتر، پیشرانههای آشنا اما قویتر و تکنولوژیهای پیشرفتهتر بهره میبرد. فورد سرمایهگذاری روی نسل دیگری از موستانگ در زمانی که بسیاری از رقبا در حال خارج شدن از بازار خودروهای درونسوز هستند را جسارت بزرگی میداند.
هرچند نسل جدید موستانگ در ظاهر آشنا به نظر میرسد اما به لطف چراغهای جلوی جدید فوراً قابلتشخیص خواهد بود درحالیکه گلگیرهای عقب هم بروز شدهاند تا نمای عضلانیتری به خودرو ببخشند. موستانگ همچنان در نسخههای کوپهٔ فستبک و کانورتیبل تولید میشود که نسخهٔ کوپه حالا بهمنظور سهولت در ورود و خروج با کلاه ایمنی، خط سقف کشیدهتری پیدا کرده است.
در این نسل همچنین تشخیص نسخههای اکوبوست و GT آسانتر خواهد بود زیرا نسخهٔ GT با جلوپنجرهٔ سهقسمتی، ورودیهای هوای بزرگتر، دریچهٔ روی کاپوت و اسپلیتر برجستهتر، نمای جلویی متفاوتی دارد. بااینحال، برای هردو نسخه پکیج پرفورمنس با دیفرانسیل LSD تورسن، ترمزهای برمبوی ۳۹۰ میلیمتری در جلو و ۳۳۵ میلیمتری در عقب و رینگ و لاستیکهای پهنتر در عقب قابل سفارش خواهد بود. همراه با این پکیج میتوان کمکفنرهای تطبیقی، صندلیهای ریکارو و سیستم اگزوز فعال را هم سفارش داد.
فورد اما در نسخهٔ GT موستانگ ویژگی جالبی بنام Active Pothole Mitigation را ارائه کرده است که در اصل یک ترمز الکترونیکی دریفت است. این سیستم ظاهری مثل یک ترمزدستی مکانیکی سنتی دارد اما به گفتهٔ فورد میتواند دریفت کشیدن تازهکارها را مثل حرفهایها جلوه دهد. موستانگ اکوبوست روی رینگهای ۱۷ اینچی قرار میگیرد اما برای GT نمونههای ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده که بهصورت سفارشی امکان ارتقاء آن به ۲۰ اینچی هم وجود خواهد داشت.
بزرگترین تغییر نسل جدید موستانگ اما در داخل آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی در کنار نمایشگر ۱۳.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. مطمئناً این طراحی از موستانگهای قبلی فاصلهٔ زیادی گرفته است اما کابین ماسل کار فورد را بروز کرده و کیفیت آنهم بهتر از قبل به نظر میرسد. هرچند در اینجا هنوز هم چند دکمۀ فیزیکی به چشم میخورد اما اکثر کنترلها به نمایشگر لمسی منتقل شدهاند.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی مدرن موستانگ نیز میتوان به غربیلک فرمان D شکل، پد شارژر بیسیم و مجموعهٔ کاملی از سیستمهای ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده و دستیار ترمز دندهعقب اشاره کرد. صندلیهای استاندارد خودرو پارچهای هستند اما نسخهٔ GT از تودوزی چرمی بهره میبرد درحالیکه در تیپ پریمیوم دوخت برجسته در قسمتهای مختلفی مثل رو دریها کار میشود.
در مورد پیشرانههای نسل هفتم موستانگ هم خبر خوب و هم بد وجود دارد. خبر بد اینکه هیچ تغییر بزرگی در این قسمت صورت نگرفته اما خبر خوب این است که همچنان تا چند سال دیگر میتوان از موستانگ هشت سیلندر تنفس طبیعی لذت برد. البته به گفتهٔ فورد، موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو کاملاً جدید است درحالیکه موتور ۵ لیتری V8 هم حالا به ایرباکس دوتایی و بدنهٔ دریچه گاز دوگانه مجهز شده است. بااینحال، سازندهٔ آمریکایی فعلاً خروجی این موتورها را اعلام نکرده و صرفاً نسخهٔ V8 را قویترین موستانگ GT تاریخ توصیف کرده است.
برای انتقال قدرت نیز همچنان گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی و ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود با این تفاوت که حالا گیربکس اتوماتیک برای موتور چهار سیلندر و گیربکس دستی برای موتور هشت سیلندر استاندارد خواهد بود. فروش نسل هفتم فورد موستانگ از تابستان سال ۲۰۲۳ در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.