پوروسانگوئه،نخستین شاسی بلند تاریخ فراری رونمایی شد

 

پوروسانگوئه،نخستین شاسی بلند تاریخ فراری رونمایی شد

 
سه‌چهارم قرن طول کشید اما فراری بالاخره از اولین محصول چهاردر خود با نام پوروسانگوئه رونمایی کرد. البته فراری هرگز این خودرو را یک شاسی‌بلند نمی‌داند بلکه آن را یک خودروی اسپرت بلندقامت چهاردر توصیف می‌کند. به همین دلیل، در عقب پوروسانگوئه بجای صندلی‌های نیمکتی معمولی، فقط دو صندلی اسپرت ارائه می‌شود. علاوه بر این، صندوق بار ۴۷۳ لیتری این ماشین نیز نشان می‌دهد که طراحان فراری ظاهر کوپه مانند و آئرودینامیک را به کارایی روزمره ترجیح داده‌اند.
 
 
فراری همچنین تمام تلاش خود را کرده است تا به توزیع وزن متعادلی در پوروسانگوئه برسد. بدین منظور، پیشرانه تا حد امکان به سمت کابین کشیده شده و گیربکس در عقب نصب شده که توزیع وزن ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب را فراهم کرده است. در همین حال، سقف خودرو که به‌صورت استاندارد از فیبر کربن ساخته می‌شود باعث کاهش مرکز ثقل خواهد شد. 
 
پوروسانگوئه،نخستین شاسی بلند تاریخ فراری رونمایی شد
 
جالب اینکه فراری برای این خودرو درهای عقب عکس بازشو مشابه رولزرویس را در نظر گرفته است که ۷۹ درجه باز می‌شوند و ورود و خروج راحت‌تری را فراهم می‌کنند. البته هرچند فضای پا در عقب کافی به نظر می‌رسد اما پوروسانگوئه به‌اندازهٔ شاسی‌بلندهای فوق لوکس بازار جادار نیست.
 
 
 
برجسته‌ترین ویژگی پوروسانگوئه اما زیر کاپوت آن پنهان شده است یعنی جایی که برخلاف همهٔ رقبا یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور ۸۰ درصد از گشتاور خود را از دور تنها ۲,۱۰۰ rpm ارائه می‌کند و حداکثر قدرت آن در دور ۷,۷۵۰ rpm ارائه می‌شود درحالی‌که ردلاین موتور به عدد هیجان‌انگیز ۸,۲۵۰ rpm می‌رسد.
 
 
 
انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد که همان‌طور که گفته شده برای توزیع وزن بهتر در عقب نصب شده است؛ بنابراین، پوروسانگوئه هم مثل GTC4Lusso از سامانهٔ چهارچرخ محرک منحصربه‌فردی با گیربکس دوم استفاده می‌کند که از دندهٔ چهار به بالا یا حدود سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت انتقال نیرو به محور جلو را قطع می‌کند. به لطف این قوای محرکه، پوروسانگوئه ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.
 
 
 
هرچند قوای محرکهٔ پوروسانگوئه آشنا است اما در سیستم تعلیق آن از تکنولوژی‌های آینده برای فراهم کردن حداکثر هندلینگ و کیفیت سواری استفاده شده است. فراری برای این خودرو سیستم تعلیق فعالی را توسعه داده است که از تکنولوژی سوپاپ قرقره‌ای فعال بهره می‌برد و از سیستم ۴۸ ولت برای کنترل کمک‌فنرها استفاده می‌کند. ازآنجایی‌که این ترکیب فاقد آنتی‌رول بار است، کمک‌فنرها می‌توانند به‌طور هماهنگ اقدام به مدیریت بادی‌رول کنند. همچنین به لطف این تکنولوژی، ارتفاع خودرو هم به‌صورت لحظه‌ای مدیریت می‌شود و می‌تواند هنگام پیچیدن تا ۱۰ میلی‌متر کاهش پیدا کند.
 
 
 
هرچند فراری ادعا می‌کند که پوروسانگوئه در یک سگمنت خاص خود قرار می‌گیرد اما قطعاً همه آن را با رقبایی مثل آستون‌مارتین DBX، لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا مقایسه خواهند کرد. فاصلهٔ محوری ۳,۰۱۷ میلی‌متری کراس‌اوور فراری در حد این رقبای مذکور است درحالی‌که با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرمی احتمالاً از همهٔ آن‌ها سبک‌تر خواهد بود. قیمت پایهٔ فراری پوروسانگوئه ۳۹۰ هزار یورو معادل حدود ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.
 
 
 
 
 

منبع (source)

pardiskhodro

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , پوروسانگوئه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین 1403 : تکمیل وجه کنیم نکنیم ؟
X5 آبان سفید اصفهان : سلام جدا جدا پست شدند
T9 ثبت نام ۱۳ آذر : من ۱شنبه میرم دفتر مرکزی دعوا راه بندازم تا ماشینمو بگیرم با رسانه کردن کسی امد یا علی مخصوصا الان که وقتشه جنگ شده باز ماشینمونو ندادن ۹ماه شد
Shahin : خوشبحالت چقد خوش خیالی مگ با این اوضاع منتظر ماشینی
شاهین گی : شاهین پر سایپا پر دیگه یعنی چی من واسه اون پول جون کندم ایران و اسرائیل که هیچ کل دنیام جنگ بشه من شرکت دزد سایپارو رو سرش خراب میکنم حتی به قیمت جونمم که شده ولی نمیذارم پولمو بخوره
علی طیاری ایکس پنج : سلام دوستان من برگ سبزم نیومده با وجود جنگ اگر پست بشه باید کجا برم بگیرم ممکنه پست خونه بسته باشه
ضحاک : کشور رفت داخل شرایط فورس ماژور که در قرارداد قید شده، دیگه به کَرَم شرکت ها بستگی داره فاکتور کنن یا نکنن
علی x5 دی ۴۰۳ : دوستان آبانی رنگ مشکی x5هم کسی فاکتور شده؟
شاهین جی : بچه ها ب جای تجمع باید حمله کنیم به پارکینگهای سایپا ماشینم خودمون بگیریم هیچکسی نمیتونه ب ما چیزی بگه چون شاکی ما هستیم بچه های شاهین با شمام که پول بجا پرداخت کردیم پس لطفا همه ی جا بشیم بریم مستقیم سراغ پارکینگ چاره ای نزاشتن برامون
Jac j4 سفید : رنگ سفید تاخیر داره . مشکی و خاکستری زودتر میدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش تکمیل وجه 7اسفند : اول حالشو بپرسید بعد از ماشین سراغ بگیرید
تارا : با این وضعیت جنگ ماشین مون چی میشه؟؟ شانس نداریم،رفته تخصیصی پلاک به ناحا،هفته ی دیگه به احتمال زیاد تحویل میدن،ولی جنگ این وسط همه چی رو خراب کرد
ایران : به نظرتون ماشین ها تو این وضعیت حمل میشن؟
اطلس دوران جنگ : ماشین ندادن تا جنگ شد . ما رو باش رو دیوار کی یادگاری نوشتیم دلم مون خوش بود اگر هیچی نیست حداقل یه امنیت هست هم پول زحمت کشیده مون رفت هم آبرو ملت تو دنیا
حسن : ماشین پر فعلا واریز نکنید
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با این ماجرا که پیش اومده من بعید میدونم ماشین فعلا خبری بشه اگه شدتم بگیره ماشین و خونه جزو بی ارزشترین ها میشه ماشین طرف میخواد چیکار همه دنبال خوراک هستن تا داستان دیگه 😔😔😔
نگار : توحید ارومیه داداش جنگ شده تکلیف ماشین ما چه میشه
نسترن : تکمیل وج 6 اسفند پیش فروش امروزکسی فاکتور نشد
ساینادوگانه : با این شرایط جنگی تکمیل وجه تبدیل وضعیت ساینا دوگانه به تک رو انجام بدیم یا بیخیالش بشیم کلا
فرنوش : الان مدیران خودرو میگه به خاطر حمله اسرائیل 200 میلیون دیگه بیارید بدید ماشیناتونم ترکیده به ما چه کاش اسراییل مدیر عامل مدیران خودرو رو میزد یه دل می شدیم حداقل