نمایشگاه های خودرو در تمامی نقاط جهان و حتی کشور ما ایران محلی برای نمایش تازه های خودرویی و دست آورد های شرکت ها در طول فعالیت یکساله خود می باشد.اما در ایران برخی از شرکت ها نظیر گروه صنعتی آمیکو هستند که اصرار دارند تک محصول قدیمی خود را در تمامی نمایشگاه خودروی و غیره به نمایش بگذارند تا شاید موفق به افزایش میزان فروش شوند.این خودروساز اینبار در نمایشگاه خودروی مشهد 1401 دوباره پیکاپ آسنا را بعنوان تک محصول خود به نمایش گذاشت.
1-پیکاپ قدیمی آسنا پای ثابت تمامی نمایشگاه های خودرو
این در حالی است که افزایش فروش یک خودروساز و هر صنعت دیگری به ،نو اوری و ارائه محصولات مدرن و مطابق با صنعت روز جهان باز می گردد. اما آمیکو سالها یک محصول قدیمی چینی با ظاهری نه چندان جذاب و کابینی ساده و بی کیفیت را بعنوان تنها محصول خود در تمامی آوردگاه های خودرویی به نمایش می گذارد و از ارائه محصولات جدید و دست آوردهای آینده نگرانه عاجز مانده است.البته آمیکو در زمان ارائه پیکاپ آسنا تقریبا بدون رقیب بود چرا که آن روزها پیکاپ چندانی در بازار ایران برای عرضه وجود نداشت و همین امر منجر شد تا همای سعادت بر روی دوش این خودروساز بنشیند و بتواند این پیکاپ گمنام چینی را براحتی در بازار بفروش برساند.
بی رقیب بودن در بازار منجر شد تا گروه صنعتی امیکو با همین اندیشه سالها در بازار پیکاپ های کشور حکمرانی کند اما خیلی زود رویای سلطه بر بازار پیکاپ های توسط گروه صنعتی آمیکو نقش بر آب شد چرا خودروسازان فعال کشور به این سگمنت ورود کردند و محصولاتی به مراتب بروز تر ،مدرن تر و با کیفیت تر را به بازار عرضه کردند.کرمان موتور از سال پیش خودروی KMC T8 که از جدیدترین محصولات کمپانی جک چین است را به بازارعرضه کرد که با استقبال عموم روبرو شد.
در سوی دیگر ایران خودرو نسخه فیس لیفت فوتون تونلند را رونمایی کرد که با توجه به سابقه و تجربه کمپانی فوتون چین ،محصول فوق در بازار طرفداران بسیاری را دارد. گروه صنعتی ماموت با بال آسیایی خود یعنی مکث موتور پیکاپ قدرتمند و آفرودی کلوت را عرضه کرد که هر چند ظاهری جذاب و بروز ندارد اما مشخصات فنی و پیشرانه قدرتمندش حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
در سوی دیگر میدان خودروسازی پادرا دیزل به تازگی پیکاپی با نام تاگا رونمایی کرده که می تواند با توجه به ظاهر جذاب و مشخصات فنی خوب در بازار به سرعت محبوب شود.در این بین گروه بهمن هم علاوه بر بروز رسانی چندین باره پیکاپ کاپرا در حال مهیا عرضه یک پیکاپ جذاب با نام G4 است که در صورت عرضه در بازار مشخصا موفق خواهد بود.
با وجود این همه گزینه های موجود در بازار قطعا اگر آمیکو تغییری در رویکرد خود ندهد و محصول جدیدی را رونمایی نکند یا همین آمیکو آسنا را با ظاهر جدید معرفی ننماید قطعا شکست سنگینی را در بازار تجربه خواهد کرد چرا که بازار پیکاپ های ایران بسیار محدود است و چیزی نزدیک به 3000 هزار دستگاه در سال بر آورد شده است. لذا حضور شرکت های با تجربه تر نظیر کرمان موتور ،ماموت خودرو ،ایران خودرو و غیره که هم از سرمایه بیشتری برخوردار هستند و هم دارای شبکه گسترده تر در سراسر کشور هستند گوی رقابت را از گروه صنعتی آمیکو خواهند ربود و حضور متعدد آمیکو با پیکاپ آسنا در نمایشگاه های متعدد راهگشای این شرکت نخواهد بود.