معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

 

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

 

مدت‌ها است میدانیم که دوج قصد ساخت ماسل کار الکتریکی را دارد و حالا سرانجام این خودرو رسماً معرفی شده است. البته این کوپۀ جذاب برقی که چارجر دیتونا SRT نام دارد، فعلاً به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده است اما ویژگی‌های آن بسیار به نمونهٔ تولیدی نزدیک است. دوج سخت در تلاش است تا آیندهٔ الکتریکی خود را بسیار متفاوت از رقبا شکل دهد و به همین دلیل ماسل کار برقی خود را به ویژگی‌های جذابی مثل سیستم اگزوز مجهز کرده است! این خودرو همچنین وعده داده است که تمام معیارهای پرفورمنس دوج تا به امروز را خواهد شکست.

 

کانسپت چارجر دیتونا SRT برای جلب رضایت خریداران وفادار دوج طراحی شده که بسیاری از آن‌ها با خودروهای الکتریکی مخالف هستند. بدین منظور، این شرکت برای ماسل کار الکتریکی خود ظاهری کاملاً رترو طراحی کرده که از خودروهای عضلانی کلاسیک سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ دوج الهام گرفته است. در جلوی خودرو شاهد دماغه‌ای پهن و کم‌ارتفاع هستیم که الهام گیری از چارجر قدیمی در آن مشهود است. روی کاپوت این کانسپت اما فرورفتگی بزرگ و چیزی بنام R-Wing تعبیه شده است که امکان عبور هوا از روی کاپوت را فراهم می‌کند و باعث افزایش داون‌فورس می‌شود.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

در پروفیل جانبی خودرو هم شاهد فرم کلاسیکی هستیم هرچند که دستگیرهٔ مخفی درها ویژگی مدرنی هستند. هرچند این یک کوپهٔ اسپرت است اما درب صندوق آن به شکل لیفت‌بک طراحی شده است که دسترسی آسانی را به صندوق بار فراهم می‌کند. با تا کردن صندلی‌های عقب نیز این صندوق فضای بار غیرمنتظره‌ای برای یک ماسل کار را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در جلو و عقب چارجر دیتونا کانسپت لوگوی مثلثی شکل جدیدی دیده می‌شود. این نشان که Fratzog نام دارد، از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۶ روی ماسل کارهای دوج قرار می‌گرفت و حالا به نماد الکتریکی‌سازی این شرکت تبدیل شده است.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

علاوه بر این، روی گلگیرهای جلوی این کانسپت هم نشانی مشابه هلکت به چشم می‌خورد اما این هلکت نیست بلکه نشانی برای قوای محرکهٔ الکتریکی دوج بنام بنشی است (Banshee یک اسطوره‌ای ایرلندی است. این روحی زن است که از دنیای دیگر پیام می‌آورد و طالع مرگ است). فعلاً فقط میدانیم که این قوای محرکه از نوع ۸۰۰ ولتی و چهارچرخ محرک است که پرفورمنسی بهتر از هلکت را فراهم می‌کند زیرا دوج هیچ اطلاعات دیگری در مورد بنشی اعلام نکرده است. البته گفته شده در این خودرو حالتی بنام پاورشات وجود خواهد داشت که می‌تواند برای چند ثانیه تا ۲۵ اسب بخار قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

اما به یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این ماسل کار الکتریکی یعنی سیستم اگزوز آن بپردازیم. این سیستم که Fratzonic Chambered Exhaust نام دارد، اولین سیستم اگزوز در صنعت خودروسازی برای یک مدل الکتریکی محسوب می‌شود و می‌تواند صدای مشابه غرش ۱۲۶ دسی‌بلی موتور هلکت کنونی تولید کند. هنگامی‌که در این خودرو برق به انرژی حرکتی تبدیل می‌شود، هوا در این سیستم اگزوز جریان پیدا می‌کند و صدای تولیدی آن با عبور از یک آمپلی‌فایر از عقب خودرو پخش می‌شود. حتی در عقب خودرو فشار هوا در خروجی اگزوز هم قابل احساس خواهد بود.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

در داخل چارجر دیتونا کانسپت شاهد فضایی کاملاً مدرن و البته اسپرت هستیم که طراحی نسبتاً معمولی دارد. یک نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی که به سمت راننده زاویه دارد، یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۶ اینچی و یک هدآپ دیسپلی ۸ اینچی برای نمایش اطلاعات مهم خودرو ازجمله ویژگی‌های داخل این کانسپت هستند. علاوه بر این، دورتادور کابین خودرو نورپردازی جذابی کار شده و روی کنسول مرکزی هم دسته‌دنده‌ای مشابه گیربکس‌های دستی قدیمی دیده می‌شود. دوج در این ماسل کار برقی چهار حالت رانندگی مختلف شامل اتوماتیک، اسپرت، پیست و درگ را تعبیه کرده است درحالی‌که زیر نمایشگر مرکزی هم دکمه‌های لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه به چشم می‌خورد.

معرفی ماسل کار برقی دوج، چارجر الکتریکی برای آینده

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ماسل کار برقی دوج






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد