مدتها است میدانیم که دوج قصد ساخت ماسل کار الکتریکی را دارد و حالا سرانجام این خودرو رسماً معرفی شده است. البته این کوپۀ جذاب برقی که چارجر دیتونا SRT نام دارد، فعلاً بهعنوان یک کانسپت معرفی شده است اما ویژگیهای آن بسیار به نمونهٔ تولیدی نزدیک است. دوج سخت در تلاش است تا آیندهٔ الکتریکی خود را بسیار متفاوت از رقبا شکل دهد و به همین دلیل ماسل کار برقی خود را به ویژگیهای جذابی مثل سیستم اگزوز مجهز کرده است! این خودرو همچنین وعده داده است که تمام معیارهای پرفورمنس دوج تا به امروز را خواهد شکست.
کانسپت چارجر دیتونا SRT برای جلب رضایت خریداران وفادار دوج طراحی شده که بسیاری از آنها با خودروهای الکتریکی مخالف هستند. بدین منظور، این شرکت برای ماسل کار الکتریکی خود ظاهری کاملاً رترو طراحی کرده که از خودروهای عضلانی کلاسیک سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ دوج الهام گرفته است. در جلوی خودرو شاهد دماغهای پهن و کمارتفاع هستیم که الهام گیری از چارجر قدیمی در آن مشهود است. روی کاپوت این کانسپت اما فرورفتگی بزرگ و چیزی بنام R-Wing تعبیه شده است که امکان عبور هوا از روی کاپوت را فراهم میکند و باعث افزایش داونفورس میشود.
در پروفیل جانبی خودرو هم شاهد فرم کلاسیکی هستیم هرچند که دستگیرهٔ مخفی درها ویژگی مدرنی هستند. هرچند این یک کوپهٔ اسپرت است اما درب صندوق آن به شکل لیفتبک طراحی شده است که دسترسی آسانی را به صندوق بار فراهم میکند. با تا کردن صندلیهای عقب نیز این صندوق فضای بار غیرمنتظرهای برای یک ماسل کار را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. در جلو و عقب چارجر دیتونا کانسپت لوگوی مثلثی شکل جدیدی دیده میشود. این نشان که Fratzog نام دارد، از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۶ روی ماسل کارهای دوج قرار میگرفت و حالا به نماد الکتریکیسازی این شرکت تبدیل شده است.
علاوه بر این، روی گلگیرهای جلوی این کانسپت هم نشانی مشابه هلکت به چشم میخورد اما این هلکت نیست بلکه نشانی برای قوای محرکهٔ الکتریکی دوج بنام بنشی است (Banshee یک اسطورهای ایرلندی است. این روحی زن است که از دنیای دیگر پیام میآورد و طالع مرگ است). فعلاً فقط میدانیم که این قوای محرکه از نوع ۸۰۰ ولتی و چهارچرخ محرک است که پرفورمنسی بهتر از هلکت را فراهم میکند زیرا دوج هیچ اطلاعات دیگری در مورد بنشی اعلام نکرده است. البته گفته شده در این خودرو حالتی بنام پاورشات وجود خواهد داشت که میتواند برای چند ثانیه تا ۲۵ اسب بخار قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد.
اما به یکی از جذابترین ویژگیهای این ماسل کار الکتریکی یعنی سیستم اگزوز آن بپردازیم. این سیستم که Fratzonic Chambered Exhaust نام دارد، اولین سیستم اگزوز در صنعت خودروسازی برای یک مدل الکتریکی محسوب میشود و میتواند صدای مشابه غرش ۱۲۶ دسیبلی موتور هلکت کنونی تولید کند. هنگامیکه در این خودرو برق به انرژی حرکتی تبدیل میشود، هوا در این سیستم اگزوز جریان پیدا میکند و صدای تولیدی آن با عبور از یک آمپلیفایر از عقب خودرو پخش میشود. حتی در عقب خودرو فشار هوا در خروجی اگزوز هم قابل احساس خواهد بود.
در داخل چارجر دیتونا کانسپت شاهد فضایی کاملاً مدرن و البته اسپرت هستیم که طراحی نسبتاً معمولی دارد. یک نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی که به سمت راننده زاویه دارد، یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۶ اینچی و یک هدآپ دیسپلی ۸ اینچی برای نمایش اطلاعات مهم خودرو ازجمله ویژگیهای داخل این کانسپت هستند. علاوه بر این، دورتادور کابین خودرو نورپردازی جذابی کار شده و روی کنسول مرکزی هم دستهدندهای مشابه گیربکسهای دستی قدیمی دیده میشود. دوج در این ماسل کار برقی چهار حالت رانندگی مختلف شامل اتوماتیک، اسپرت، پیست و درگ را تعبیه کرده است درحالیکه زیر نمایشگر مرکزی هم دکمههای لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه به چشم میخورد.