معرفی فیس‌لیفت فورد فوکوس سدان با چهره اسپرت‌تر

 

معرفی فیس‌لیفت فورد فوکوس سدان با چهره اسپرت‌تر

 

فورد نسخهٔ فیس‌لیفت فوکوس را در دو مدل سدان و هاچ‌بک در چین رونمایی کرده است. این خودرو در ظاهر حالا بیش از قبل به همتای اروپایی خود نزدیک شده است اما هنوز هم در ظاهر تفاوت‌هایی جزئی با فیس‌لیفت فوکوس اروپایی که سال گذشته معرفی شد دارد. به‌عنوان‌مثال، در نسخهٔ چینی جلوپنجره با چراغ‌های جلو ادغام شده است تا ظاهری تهاجمی‌تر با الهام از جت‌های جنگنده به خودرو ببخشد. همچنین گرافیک چراغ‌های LED جلو نیز با نسخهٔ اروپایی متفاوت است و تریم مشکی‌رنگ اطراف جلوپنجره با سپر جلو تضاد زیبایی را ایجاد کرده است.

معرفی فیس‌لیفت فورد فوکوس سدان با چهره اسپرت‌تر

پروفیل جانبی فوکوس بدون تغییر باقیمانده و بخش عقبی هم صرفاً به دیفیوزر اسپرت‌تری با سر اگزوز دوتایی مجهز شده است. این ماشین در نسخهٔ هاچ‌بک ۴,۴۰۱ میلی‌متر و در نسخهٔ سدان ۴,۶۶۴ میلی‌متر طول دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری هردو نسخه ۲,۷۰۵ میلی‌متر است. چینی‌ها از نسخهٔ کراس فوکوس اکتیو محروم هستند اما امکان خرید مدل اسپرت ST-Line و نسخهٔ جدید S Edition که از فوکوس RS قدیمی الهام گرفته است را خواهند داشت. ST-Line از رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی خاکستری ذغالی با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ بهره می‌برد درحالی‌که S Edition به رینگ‌های مشکی براق به همراه اسپویلر عقب مشکی و برچسب‌های مسابقه‌ای مجهز است.

معرفی فیس‌لیفت فورد فوکوس سدان با چهره اسپرت‌تر

در داخل فوکوس فیس‌لیفت چینی صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی به چشم می‌خورد که از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC + Zhi Mo بهره می‌برد. این سیستم توسط فورد و بایدو توسعه پیدا کرده و با سیستم SYNC 4 نسخهٔ اروپایی متفاوت است. تجهیزات این ماشین هم شامل سیستم صوتی B&O و پکیج ایمنی Co-Pilot360 فورد می‌شود که قابلیت خودران سطح دو را فراهم می‌کند. در داخل فوکوس چینی همچنین بسته به مدل تودوزی مشکی و آبی، تریم طرح فیبر کربن، کمربندهای ایمنی آبی و غربیلک فرمان چرمی با دوخت قرمزرنگ ارائه می‌شود.

برخلاف فوکوس اروپایی که به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ هیبریدی خفیف ارائه می‌شود، زیر کاپوت نسخهٔ چینی یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر اکوبوست با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود که با نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ نسخهٔ اروپایی متفاوت است و از سه حالت رانندگی استاندارد، اقتصادی و اسپرت برخوردار است. نیروی پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خودرو را ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

معرفی فیس‌لیفت فورد فوکوس سدان با چهره اسپرت‌تر

به گفتهٔ فورد، سیستم تعلیق و فرمان فوکوس در نسخهٔ فیس‌لیفت از نو تنظیم شده است درحالی‌که مدل‌های ST-Line و S Edition از تنظیمات شاسی اسپرت‌تری با ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر از زمین بهره می‌برند. ترمزهای خودرو نیز با دیسک‌های ۳۰۸ میلی‌متری در جلو و ۳۰۲ میلی‌متری در عقب ارتقاء پیدا کرده‌اند. فیس‌لیفت فوکوس توسط جوینت ونچر فورد و چانگان در چین تولید می‌شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فیس‌لیفت فورد فوکوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد