ترفند جدید تاکسی‌های اینترنتی برای گران کردن کرایه ها

 

ترفند جدید تاکسی‌های اینترنتی برای گران کردن کرایه ها

 

صاحبان پلتفرم‌های حمل‌ونقل اینترنتی برخلاف وعده قبلی خود و تکذیب هرگونه افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی، اما از ترفندهای جدید برای افزایش قیمت (قیمت‌گذاری مسیر) استفاده می‌کنند و کاربران این پلتفرم‌ها از افزایش شدید نرخ خبر می‌دهند.

به گزارش ایران جیب از ایرنا، تاکسی‌های اینترنتی با این پیش‌فرض که زندگی را برای مردم راحت‌تر کنند، ایجاد شدند. مسیرهای سر راست با استفاده از نقشه، سهولت دسترسی در هر ساعت از شبانه‌روز به‌وسیله حمل‌ونقل، اطمینان به اینکه راننده از سوی نهادهای معتبر تضمین شده و البته قیمت مناسب آن بود که باعث شد، بیش از هر پلتفرم بومی دیگر در کشور مورد اقبال مردم قرار بگیرد.

با اضافه‌شدن تاکسی‌های اینترنتی به سامانه حمل‌ونقل کشور، رفته‌رفته برخی از صاحبان آژانس‌های تاکسی که به‌صورت سنتی به کار خود مشغول بودند و بدون معیار مشخصی از مسافران کرایه دریافت می‌کردند، آژانس‌های خود را تعطیل کردند و رانندگانشان مجبور شدند به این پلتفرم‌ها مهاجرت کنند.

رضایت مشتری از سامانه مسافربری و امکاناتی که حمل‌ونقل هوشمند در اختیارشان قرار می‌داد باعث شد کاربران به استفاده از این خدمت مشتاق شوند.
 

قیمت‌گذاری منصفانه

یکی از مسائلی که باعث می‌شد کاربران سامانه حمل‌ونقل هوشمند را سامانه تاکسیرانی ارجح بدانند، این بود که قیمت آن‌ها تابع تاکسیرانی نیست و نرخشان با توجه به هزینه بنزین، مسافت طی شده و ترافیک سنجیده می‌شود و بین راننده و مسافر قیمت‌گذاری منصفانه صورت می‌گیرد.  

مدتی است افزایش بدون ضابطه و اعلام نرخ تاکسی‌های اینترنتی در زمان‌های پیک یا در روزهای خاص، کاربرانی که از این بستر استفاده می‌کنند را دچار مشکل کرده است.

اکنون کاربرانی که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند اعتقادی به منصفانه بودن قیمت‌ها ندارند و به افزایش کرایه‌ها اعتراض دارند؛ این اعتراض البته فقط شامل حال کاربران نمی‌شود.

این نارضایتی تنها شامل حال کاربران نمی‌شود و رانندگان مشغول به فعالیت در سرویس‌های حمل‌ونقل هوشمند نیز به عدم افزایش کرایه‌ها اعتراض دارند و همین مسئله باعث شده درخواست‌های سفر، کمتر از سوی رانندگان مورد قبول قرار بگیرد.   
 

ترفند جدید برای افزایش قیمت

بر اساس اعلام تاکسی‌های اینترنتی قیمت برای مسیر کاربران به‌صورت پویا تعیین می‌شود که سه عامل ورودی سفر (قیمت پایه)، مدت‌زمان و مسافت سفر در آن تعیین‌کننده است؛ اما تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش قیمت گزینه میزان عرضه و تقاضا را جدیداً برای تعیین قیمت مسیر افزودند.

یکی از تاکسی‌های اینترنتی در این زمینه اعلام کرده که قیمت‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی به‌عنوان اهرمی برای متعادل کردند عرضه و تقاضا عمل می‌کند. این شرکت‌ها عنوان می‌کنند که به‌عنوان یک رابط کاربری بین مسافر و راننده وظیفه دارند که رضایت هر دو گروه را تامین کنند اما دراین‌بین نه‌تنها مسافران بلکه رانندگان هم رضایت ندارند.

بر اساس این گزارش باید درآمد تاکسی‌های اینترنتی شفاف شود.
 

ترفندی برای افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی

یکی از دیگر مسائلی که این روزها مشکلاتی را برای کاربران تاکسی‌های اینترنتی رقم زده است، گزینه‌ای برای افزایش قیمت کرایه در قبال عجله کاربران است.

این ترفند، بستری را فراهم کرده که برخی از رانندگان تنها سفرهایی را بپذیرند که کاربر در آن اعلام کرده عجله دارد. این گزینه بیش از ۲۰ درصد به کرایه اصلی اضافه می‌کند. البته ماجرا به همین گزینه ختم نمی‌شود و گاهی اوقات نیاز است برای قبول کردن سفر از سوی راننده، گزینه‌های دیگری مانند توقف در مسیر را استفاده کرد تا با افزایش قیمت، سفر از نظر راننده به‌صرفه بیاید و آن را بپذیرد.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تعرفه تاکسی اینترنتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
واریزی بهمن تحویل مرداد : سلام برای کسی ۸۵۰واریز کرده دعوتنامه امده
علی ری را : طبق تجربه ای که از دوستان داشتم حتی یک یا دو روز دیرتر تکمیل وجه کردن باعث تاخیر یک یا دوماهه خودرو شده
A5 شهریورماه سفید : سلام وقت بخیر تنها راه شما مراجعه حضوری به CRM جنت آباد به همراه یک فرد هیکلی و شلوغ کاری هستش در غیر اینصورت همچنان می بایست منتظر باشی. من که با همین روش جواب گرفتم
رضا شاهین پلاس : روز شنبه 11 مرداد بیشرف هرکسی که یه 4 لیتری بنزین دستش نگیره نیاد دم شرکت سایپا حتی اگه شده آب بریزین تو 4 لیتری بیاین دم سایپا تا به حقمون برسیم تا چیزی نگیم همینه که هست ماشین بده نیستن شنبه 11 مرداد دوستان یادشون بمونه
شاهین پلاس : ۲۶ اسفند فاکتور نشده
GL تکمیل وجه اردیبهشت : من که اعلام کردم ولی یه نفر پیدا شده میگه شما نماینده سایپا هستی و میخوای نفرات از تجمع دور کنی. واقعا آدم نمیدونه چی بگه
Reza : ثبت نامی چه تاریخی هستی؟
Reza : ثبت نامی چه تاریخی هستی؟
فرهاد علی بابایی : با عرض سلام و احترام با زنگ و شکایت به خود شرکت و اینا هیچ کاری براتون نمیکنند اگر میخاهید به حقتون برسید و شرکت حالش بیاد جا تنها یه راهه که اولیش خودم رفتم جلو صبح زود ما که 570 تومن دادیم این 20 تومنم هزینه دارسی را میدیم شرکت طبق قرارداد محکومه 30 روز پس از دریافت کل مبلغ خودرو صبح یه دادخواست الزام به انجام تعهدقراردادی به طرفیت شناسه ملی سایپا (داخل اینترنت هس)از طریق خدمات قضایی ثبت کنید 2 تا نکته هم مد نظر بگیرید داخل قرارداد همگی نوشته شده سود تاخیر خودرو 16 درصد مشارکت به اضافه 12درصد تاخیر سالیانه که بشه 28 درصد سالیانه. گولتون نزنن که 12 درصده 28 درصده این تا اینجا ماجرا از هزینه دادرسی هم اصلا نگران نباشید من حدود 20 تومن شد دادم میتونید هم اعسار بزنید یکم زمان بر میشه اما نتیجه داره اعسار هم سعی کنید اعسار نزنید چون زودتر نوبت رسیدگی میخوره و اینکه شرکت طبق قرارداد محکومه و باید هزینه دادرسی را به انضمام خسارت تاخیر 28 درصد از 30 روز پس از تکمیل وجه بده نداد هم اموال توقیف میکنیم بسه التماس اینجوری یه هزینه چشمگیری پیاده میشه شرکت تا بفهمه جواب درست بده ما
Mostafa : سلام ما که همچنان از شهریور پارسال منتظر شاسی هستیم فقط دروغ میگن .از a5 کسی تواین ماه شاسی شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس بهمن : خواهشن رضا پشی فورشها درگیریتونو ببرید جای دیگه بدبختی شدن دوتا اینو کم داشتیم
رضا پیش فروش : انشالله مشخص میشه. بزودی وقتی برای رضایت آمدی تا بوشهر
رسول : رضا پشی فروش تو کوتاه بیا خون خود کثیف تر نکن
سورنن : سلام مورد داشتیم بعد یک ماه تحویل گرفته البته تاریخ تحویلش 17خرداد بود دقیقا 21اردیبهشت فاکتور شد کلا قاعده وقانون خاصی ندارد کارو بار ایرانخودرو
6 تیر : ردیف قرارداد تون چند هست ؟؟ رانا هستید یا تبدیل به 207 یا موارد دیگه اعلام بفرمایید ؟
رضا پیش فروش : خیلی بیشوری تو خودت کی هستی تو اپن کاملی
ارسلان : .......... دروغگو🤫
زهرا : من زنگ زدم شرکت سایپا دقیقا همچین چرتی رو خودشون تحویل مردم میدن که براساس سخا فاکتور میشه...
وحید : 🤣🤣🤣👏👏👏👏
توحید ارومیه : فاکتور هم از پیش فروش اسفند کم مونده فک کنم تعداد کمی 10و11موندن که فاکتور نشدن.احتمالا از هفته بعد پیش فروش فوق العاده بهمن فاکتور میشه بعد میاد پیش فروش های امسال.برای دوگانه هم کلا قضیه اش با ساینا تک فرق داره.شرکت کلی خودروی ناقص داره به دلیل کسری قطعه.مطمین باشید سایپا اندازه سر سوزن دوست نداره که خودرو به تاخیر بره و برای مشتری سود تاخیر بده اما همه اینا از بی برنامه گی و بی صاحابی شرکت هست.امیدوارم همه اونا رو سریع تکمیل و فاکتور و تحویل بده