همانطور که TechCrunch گزارش داده است، هوندا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ با معرفی یک خودرو کوچک الکتریکی بسیار ارزانقیمت در بازهی قیمیتی حدود هشت هزار دلار، بخش درخورتوجهی از بازار ژاپن را در دست گیرد. این شرکت همچنین خودروهای الکتریکی Prologue و Acura را که هردو با همکاری جنرال موتورز توسعه داده میشوند، عرضه خواهد کرد. هوندا و جنرال موتورز در اوایل آوریل اعلام کردند بهمنظور توسعهی تعدادی خودروی برقی مقرونبهصرفه با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این خودروها براساس معماری جهانی و فناوری باتری Ultium جنرال موتورز تولید خواهند شد.
مدیرعامل هوندا، توشیهیرو مایب، تأکید کرده که بخش بزرگی از تلاشهای این شرکت برای تولید خودروهای برقی، اطمینان از حضور قدرتمند در چین است؛ کشوری که درحالحاضر بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان محسوب میشود. همانطور که این شرکت قبلاً اعلام کرده، تا سال ۲۰۲۷ حدود ۱۰ مدل جدید با نام تجاری سری e.N در چین عرضه خواهد کرد. این شرکت همچینن برای تولید خودروهای برقی خود، کارخانههایی در گوانجو و ووهان چین احداث خواهد کرد.بااینحال، هوندا برنامههایی دارد که شامل همکاری با جنرال موتورز نمیشود و درواقع بخشی از بودجهی ۴۰ میلیارد دلاری این شرکت برای توسعهی پلتفرم الکتریکی صرف خواهد شد. علاوهبراین، هوندا در حال بررسی امکان همکاری با شرکتهای دیگر در حوزهی تولید باتری است. این شرکت مبلغ ۳۴۳ میلیون دلار را نیز برای ساخت خط تولید نمونههای اولیهی باتریهای حالت جامد (Solid-State Battery) تا سال ۲۰۲۴ سرمایهگذاری کرده است.