تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر 300 اسبی معرفی شد؛ جایگزینی جذاب برای لنسر EVO و سوبارو STI

 

تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر 300 اسبی معرفی شد؛ جایگزینی جذاب برای لنسر EVO و سوبارو STI

 

در روزگاری که توجه عموم مشتریان به سمت خودروهای شاسی بلند مجهز به سیستم های کمک رانندگی جلب شده است، تویوتا در اقدامی عجیب دست به معرفی یک هاچ بک جذاب و داغ با موتور قدرتمند و گیربکس دنده دستی زده است، تا توجه جهانیان را به قدرت مهندسی برند خود جلب نماید، کرولا GR با توان تولید 300 اسب بخار از یک پیشرانه سه سیلندر توربو برخودار است و شاید اولین نسخه از سری خودروهای اقتصادی کرولا باشد، که از شاخصه های کاملا اسپرتی بهره مند شده است و به نوعی یک نقطه عطف در تاریخ مدل کرولا و رقیبی برای لنسر EVO و سوبارو STI محسوب می شود.

 

 

تویوتا کرولا GR
 

 

طراحی بدنه نسخه GR (گازو ریسینگ) براساس مدل اصلی کرولا انجام شده است اما طراحی متفاوت سپرها، اضافه شدن اگزوز های سه گانه به نمای عقب، گلگیرهای عضلانی و اصطلاحا باد داده شده، سقف فیبرکربنی و بسیاری ایتم های دیگر باعث شده که به جای یک هاچ بک اقتصادی ارزان قیمت، با یک خودرو اسپرت تیونینگ شده بی نقص روبرو باشیم.

 
 

 

تویوتا کرولا GR
 

 

البته تغییرات بدنه تنها محدود به جلوه های ظاهری نمی شود و تویوتا وقت زیادی را برای بهبود آیرودینامیکی کرولا جی ار صرف کرده است که شامل بازنگری در بخش های زیرین بدنه، طراحی اسپویلر سقفی و ...می شود.

جالب آنکه علاقوه بر سقف فیبرکربنی، درهای جانبی و در کاپوت نیز از فولاد به آلمینیوم تبدیل شده اند تا وزن خودرو کاهش یابد.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

لیست تغییرات فنی کرولا جی ار نسبت به نسخه های پایه بسیار زیاد است و به شکل خلاصه باید گفت که این خودرو مورد یک بازنگری کامل قرار گرفته و حالا از مشخصاتی نزدیک به نسخه های رالی برخوردار است.

موتور سه سیلندر توربو که پیش از این در حدود 260 اسب بخار قدرت تولید می کرد، در سینه کرولا بهبود یافته و حالا قادر به ارائه 300 اسب بخار چابک و 370 نیوتن متر گشتاور را در اختیار گیربکس 6 سرعته دستی قرار می دهد و ظاهرا تویوتا قصد ندارد تا این خودرو را در نسخه اتوماتیک راهی بازار نماید.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

یکی از جذاب ترین ویژگی های کرولا GR به سیستم انتقال قدرت و دیفرانسیل های مربوط می شود که از قابلیت تنظیم نسبت نیرو بین چرخ های جلو و عقب برخوردار است و سه حالت مختلف شامل 70 به 30 برای محور عقب به جلو، 50 به 50 و 40 به 60 را برای محور عقب و جلو ارائه می دهد.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

همچنین فنربندی چرخ های عقب از نوع دوبل جناغی انتخاب شده اند تا حداکثر چسبندگی و قابلیت تنظیم زوایای چرخ را بر اساس نیاز و سلیقه راننده ممکن سازند.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

هنوز قیمت کرولا GR به شکل رسمی اعلام نشده است اما آنطور که از شواهد امر بر می آید در نبود خودروهای جذابی مانند میتسوبیشی لنسر EVO و سوباروهای WRX STI، تویوتا قصد دارد تا بازار خودروهای اسپرت جوان پسند را به طور کامل در اختیار خود بگیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا کرولا GR






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قنبر نیسان : داداشای عزیز اگه اکستند پلاک شده شماره پذیرش اعلام کنید حداقل بدونیم چی به چیه حداقل اینجا راستشو بگین اینجا فقط یه نفر گفته دیروز غروب اکستند دوگانه پلاک شده
30مهر : من فاکتور نشدم شما شدی؟
دنا 6 دنده : سلام یه هفته نهایتا10روز
پانا 30 مهر : دوستان 30 مهر کسی فاکتور شده پانا رینگ پلاس.اونایی که شدن سبز بزنن
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره