پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

 

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

 

علیرغم اینکه ۹۴۴ جزو محصولات چندان محبوب پورشه نبوده است اما هنوز هم هویت کلاسیک متمایزی دارد و این مدل مجهز شده به پیشرانه تسلا به یک حلقه مفقوده درباره ۹۴۴ اشاره کرده است: قدرت بیشتر! اشتباه نکنید، پورشه ۹۴۴ توربو که در واقع نسخه اصلی بوده است پرفورمنس سطح پایینی نداشته است اما خب هرگز نمی‌توانست گشتاور آنی این مدل دارای پیشرانه الکتریکی را ارائه کند.

 

۹۴۴ اولیه اما فاقد پیشرانه توربو بوده است. نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو از قطعات مشترک زیادی با پیشرانه ۸ سیلندر بکار رفته در پورشه ۹۲۸ استفاده می‌کرد. پورشه در همان اوایل تولید ۹۴۴ متوجه شد که این خودرو نیازمند قدرت بیشتری است و بنابراین ۹۴۴ توربو را معرفی کرد که در خود کارخانه با نام ۹۵۱ شناخته می‌شد. این خودرو قدرت ۲۱۷ اسب بخاری داشت و بعدها قدرتش به ۲۴۷ اسب بخار رسید و با توجه به توزیع وزن عالی ۵۰/۵۰، پورشه ۹۴۴ توربو جزو محصولات اسپرت بسیار خوب دوران خود بود.

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

البته هنوز هم مالکان ۹۴۴ توربو به دنبال قدرت بیشتر هستند و در این مدل ویژه که مشاهده می‌کنید پیشرانه اسمال درایو تسلا به همراه مجموعه باتری ۴۸ کیلووات ساعتی روی خودرو نصب شده است. این مجموعه قدرت ۳۰۰ اسب بخاری را فورا به چرخ های عقب می‌فرستد و نیازی به صبر کردن برای دور گرفتن توربو نیست. نکته شوکه کننده این است که تیم الکتریک کلاسیک کارز وزن کلی خودرو را تقریباً مشابه نمونه اصلی نگه داشته‌اند. وزن دقیق ۹۴۴ الکتریکی اعلام نشده است اما تیم سازنده چندین بار به این نکته یعنی پایین نگه داشتن وزن خودرو تأکید کرده‌اند.

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

آن‌ها حتی باتری کوچکی را برای بخش عقب تدارک دیده‌اند تا توزیع وزن خودرو متوازن باشد. علیرغم تمامی تغییرات شما هرگز نخواهید دانست که این پورشه چه تغییراتی داشته است. حتی فضای بار نیز دست‌نخورده باقی مانده است.

نتیجه نهایی نشان می‌دهد که خودروهای بازسازی شده با قوای محرکه الکتریکی حتماً نباید وزن بالایی داشته باشند. اگرچه ما شعاع حرکتی ۹۴۴ توربوی موردبحث را نمی‌دانیم که اما تیم سازنده به برد حدود ۲۲۵ کیلومتری اشاره داشته است که برای سواری آخر هفته کفایت می‌کند.

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

همچنین نگهداری این پیشرانه الکتریکی در درازمدت می‌تواند راحت‌تر باشد. احتمالاً با وجود مزیت‌هایی همچون قدرت بیشتر و نبود آلایندگی، در آینده شاهد کلاسیک‌های الکتریکی بیشتری خواهیم بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پیشرانه تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد