پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

 

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

 

علیرغم اینکه ۹۴۴ جزو محصولات چندان محبوب پورشه نبوده است اما هنوز هم هویت کلاسیک متمایزی دارد و این مدل مجهز شده به پیشرانه تسلا به یک حلقه مفقوده درباره ۹۴۴ اشاره کرده است: قدرت بیشتر! اشتباه نکنید، پورشه ۹۴۴ توربو که در واقع نسخه اصلی بوده است پرفورمنس سطح پایینی نداشته است اما خب هرگز نمی‌توانست گشتاور آنی این مدل دارای پیشرانه الکتریکی را ارائه کند.

 

۹۴۴ اولیه اما فاقد پیشرانه توربو بوده است. نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو از قطعات مشترک زیادی با پیشرانه ۸ سیلندر بکار رفته در پورشه ۹۲۸ استفاده می‌کرد. پورشه در همان اوایل تولید ۹۴۴ متوجه شد که این خودرو نیازمند قدرت بیشتری است و بنابراین ۹۴۴ توربو را معرفی کرد که در خود کارخانه با نام ۹۵۱ شناخته می‌شد. این خودرو قدرت ۲۱۷ اسب بخاری داشت و بعدها قدرتش به ۲۴۷ اسب بخار رسید و با توجه به توزیع وزن عالی ۵۰/۵۰، پورشه ۹۴۴ توربو جزو محصولات اسپرت بسیار خوب دوران خود بود.

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

البته هنوز هم مالکان ۹۴۴ توربو به دنبال قدرت بیشتر هستند و در این مدل ویژه که مشاهده می‌کنید پیشرانه اسمال درایو تسلا به همراه مجموعه باتری ۴۸ کیلووات ساعتی روی خودرو نصب شده است. این مجموعه قدرت ۳۰۰ اسب بخاری را فورا به چرخ های عقب می‌فرستد و نیازی به صبر کردن برای دور گرفتن توربو نیست. نکته شوکه کننده این است که تیم الکتریک کلاسیک کارز وزن کلی خودرو را تقریباً مشابه نمونه اصلی نگه داشته‌اند. وزن دقیق ۹۴۴ الکتریکی اعلام نشده است اما تیم سازنده چندین بار به این نکته یعنی پایین نگه داشتن وزن خودرو تأکید کرده‌اند.

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

آن‌ها حتی باتری کوچکی را برای بخش عقب تدارک دیده‌اند تا توزیع وزن خودرو متوازن باشد. علیرغم تمامی تغییرات شما هرگز نخواهید دانست که این پورشه چه تغییراتی داشته است. حتی فضای بار نیز دست‌نخورده باقی مانده است.

نتیجه نهایی نشان می‌دهد که خودروهای بازسازی شده با قوای محرکه الکتریکی حتماً نباید وزن بالایی داشته باشند. اگرچه ما شعاع حرکتی ۹۴۴ توربوی موردبحث را نمی‌دانیم که اما تیم سازنده به برد حدود ۲۲۵ کیلومتری اشاره داشته است که برای سواری آخر هفته کفایت می‌کند.

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

همچنین نگهداری این پیشرانه الکتریکی در درازمدت می‌تواند راحت‌تر باشد. احتمالاً با وجود مزیت‌هایی همچون قدرت بیشتر و نبود آلایندگی، در آینده شاهد کلاسیک‌های الکتریکی بیشتری خواهیم بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پیشرانه تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی فرسوده : با سلام خدمت دوستان طرح فرسوده تا کی فاکتور شده و واريزي تون چندم بوده؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
علی مدبر : از خودم گفتم یکم بخندیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس 19 اسفند : 19 ام فاکتور شدم
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم
میلاد : کوئیک rs
ایمان : آقا ایران خودرو برای 3 گواهی لسقاط چقد از واریزی مرحله دوم کسر. میکنه