ربات‌های تحویل خودکار کالا در پنسیلوانیا جزئی از «عابران پیاده» شده اند

 

ربات‌های تحویل خودکار کالا در پنسیلوانیا جزئی از «عابران پیاده» شده اند

 

بر اساس یک قانون جدید ایالتی پنسیلوانیا، پهپادهای تحویل دهنده کالا، حق فعالیت در پیاده روهای شهر را دارند و این قانون همچنین آنها را به عنوان عابران پیاده طبقه بندی می کندپنسیلوانیا جدیدترین ایالتی است که پس از اقدام مشابه توسط چند ایالت دیگر به این ربات ها اجازه مانور در شهر ها را می دهدالبته همه موافق این تغییرات نیستند؛ از جمله انجمن ملی حمل و نقل شهری، که خواستار «بازسازی جامع» خیابان های شهر برای تطابق با فعالیت انواع ربات ها است.

 

طبق قانون جدید، پهپادهای تحویل خودکار مجاز به مانور در پیاده روها، مسیرها و همچنین خیابان ها خواهند بود و اکنون از نظر قانونی «عابر پیاده» در نظر گرفته می شونداین آخرین تغییر در رابطه در حال تکامل بین وسایل نقلیه خودران و انسان استدر پنسیلوانیا، یک سری محدودیت های قانونی برای ربات های تحویل خودکار از جمله حداکثر سرعت 19 کیلومتر در ساعت در منطقه عابر پیاده، 40 کیلومتر در ساعت در جاده و محدودیت بار 250 کیلوگرمی در نظر گرفته شده است.

 

با احتساب پنسیلوانیا، اکنون در دوازده ایالت از جمله ویرجینیا، آیداهو، فلوریدا، ویسکانسین و واشنگتن دی سی، ربات‌های تحویل‌دهنده خصوصی در خیابان‌ها و پیاده‌روها با مردم همسفر می شوند.

 

مزایای ربات‌های تحویل خودکار شامل کاهش نیاز به کامیون‌های سنگین برای حرکت در شهرهای شلوغ و کاهش تعداد رانندگان تحویل‌دهنده مورد نیاز برای تحویل سریع کالاهای سفارش های آنلاین به دست سفارش دهندگان استالبته، این آخرین مورد، خود یکی از دلایلی است که مخالفت هایی علیه ربات های تحویل دهنده ابراز شده استانجمن ملی حمل و نقل شهری نیز طرحی برای شهرسازی خودمختار صادر کرده است که خواستار تفکر بیشتر در مورد افزودن ربات های خودران به خیابان ها استدر این گزارش آمده است: «اتوماسیون بدون بازنگری همه جانبه در نحوه طراحی، تخصیص و اشتراک گذاری خیابان های ما امنیت، پایداری یا سود قابل توجهی را به ارمغان نخواهد آورد». حتی شهر سانفرانسیسکوی دوستدار فناوری نیز فعالیت اکثر ربات ها را در پیاده رو از سال 2017 ممنوع کرده است.

 

robot-as-pedestrian.jpg

 

حرکت امن ربات ها در خیابان ها و پیاده‌روهای شلوغ به فناوری هوش مصنوعی پیشرفته ای نیاز داردآزمایشگاه تامورا در دانشگاه توهوکو در ژاپن فهرستی از عواملی را که ربات های خودمختار باید در هنگام تعامل با عابران پیاده در نظر بگیرند، جمع آوری کرده استیکی اینکه باید از «زامبی های گوشی به دست» یا افرادی که در حال راه رفتن، به جای مسیرشان، به گوشی نگاه می کنند، دوری کننددیگر اینکه از مدلی به نام «مدل نیروی اجتماعی» برای پیش بینی تغییر مسیر انسان ها در پیاده رو استفاده کنند.

 

در سال 2017، مهندسان دانشگاه MIT ربات خودکاری را تولید کردند که از مدلی به نام ناوبری آگاه اجتماعی استفاده می‌کرد تا «قوانین مشابه انسان ها» برای حرکت در پیاده رو را بیاموزد و با پیروی از آنها مسیر خود را پیدا کندبه گفته یکی از محققان این پروژه، حرکت این ربات‌های کوچک در کنار عابران پیاده کار آسانی نخواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تحویل خودکار کالا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد