رئیس سابق پلیس راهور تهران: سازمان استاندارد و خودروسازان باهم پسرخاله‌‌اند؛ مافیای خودرو همه را در خود غرق کرده است

 

رئیس سابق پلیس راهور تهران: سازمان استاندارد و خودروسازان باهم پسرخاله‌‌اند؛ مافیای خودرو همه را در خود غرق کرده است

 

هنوز 10 روز از حادثه بهبهان و تصادف 59 خودرو و کشته شدن 5 نفر از هموطنانمان نگذشته است و واکنش‌ها همچنان نسبت به این حادثه ادامه دارد.

 

پلیس همچنان با انتقاد شدید از خودروسازان کیفیت خودروهای ایرانی را زیر سوال برده و مدعی است که ستاره‌های ایمنی که به خودروهای تولید داخل اهدا می‌شود در واقع توخالی است.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ در جدیدترین واکنش نسبت به این موضوع عنوان کرد که اراده‌ای برای ایمن‌سازی خودروهای داخلی وجود ندارد و وجود مافیا در صنعت خودروسازی کشورمان سبب شده که کیفیت خودروها به شدت افت کند. مافیای که همه را در خود غرق کرده است.

 
 

سالهاست که بحث کیفیت پایین خودروهای تولید داخل مطرح است و هر بار رخ دادن حادثه‌ای مانند حادثه بهبهان سبب می‌شود که این بحث مجددا داغ شود.

برای بسیاری سوال است که پلیس چرا با وجود انتقادهای فراوان به خودروسازان داخلی محصولات آن‌ها را پلاک می‌کند و اگر واقعا انتقادی دارد بهتر است به روش قهری از پلاک کردن خودروها جلوگیری کند.

حادثه بهبهان رئیس سابق پلیس راهور تهران
 
تصادف بهبهان

پلیس اما در واکنش به این سوال می‌گوید وقتی خودروهای تاییدیه سازمان استاندارد را دارا هستند عملا کاری از دست پلیس برنمی‌آید و در واقع این سازمان استاندارد است که باید پاسخگو باشد که چرا به خودروهای بی‌کیفیت تاییدیه استاندارد می‌دهد.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ در این خصوص در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: «من اگر رئیس پلیس بودم بعد از حادثه بهبهان دیگر مدل‌های تولیدی خودروهایی که در این حادثه حضور داشتند را پلاک نمی‌کردم.

پلیس خود شوکه است که چرا ایربگ این خودروها باز نشده است اما همچنان مدل‌های جدید این خودروها را شماره‌گذاری می‌کند.

درست است که پلیس تاییدیه‌ها را از وزارتخانه‌ها گرفته و براساس آن خودروها را پلاک می‌کند، ولی وقتی اتفاقاتی از این دست رخ می‌دهد این تاییدیه‌ها زیر سوال می‌رود و مردود می‌شود. پس پلیس می‌تواند شماره‌گذاری خودروهایی را که ثابت شده استاندارد لازم را ندارند، متوقف کند.»

با توجه به گفته‌های وی سازمان استاندارد و خودروسازان بایکدیگر بده‌بستان داشته و اصلا اعتراضاتشان جدی نیست. در حال حاضر سازمان استاندارد باید بیشتر از همه مدعی بوده و یقه‌گیری کند اما این سازمان هنوز فریاد اعتراضی سر نداده است.

رئیس سابق پلیس راهور تهران در ادامه واکنش‌ها به حادثه بهبهان گفت: «تاییدیه سازمان استاندارد زیر سوال است و دیگر نمی‌توان به سازمان استاندارد اعتماد کرد. تاییدیه وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست زیر سوال است. تاییدیه خودروساز زیر سوال است. همه این‌ها مردود شده‌اند و هیچ‌کدام از این‌ها نمره قبولی نمی‌گیرند. پلیس هم این‌ها را می‌داند.»

حادثه بهبهان رئیس سابق پلیس راهور تهران
 
تصادف بهبهان

وی در خصوص مافیای خودرو و پایین بودن کیفیت خودروهای ایرانی نیز گفت: «کیفیت پایین خودروهای داخلی و گزارش‌هایی که از نقص فنی خودروها داده می‌شود به ماجرای پشت پرده خودروسازان مربوط می‌شود. نبود اراده در دولت‌ها برای ایمن‌سازی خودروهای داخلی، انحصاری کردن خودرو در کشور با ممنوعیت واردات خودرو و وجود مافیا در شرکت‌های خودروسازی دلایل وضعی است که سال‌هاست شاهد آن هستیم. در کشور ما رقابتی در صنعت خودروسازی وجود ندارد. با پول خودرویی که مردم برای خرید پراید صرف می‌کنند در کشورهای دیگر می‌توان محصولات بهتری خریداری کرد.»

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: «اگر تعرفه‌های سنگین گمرکی و مالیاتی را برداریم و ورود خودرو را آزاد کنیم می‌توانیم مشکلات خودروسازی را حل کنیم. مافیای خودرو همه را در خود غرق کرده است. یکی از نمایندگان مجلس از طرف مجلس رفت و اشکالات خودروها را جمع‌آوری کرد و با نجابت این موارد را در صحن مجلس مطرح کرد. می‌دانید چه شد؟ دور بعد این نماینده تایید صلاحیت نشد.»

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , امنیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : سفید مشکی های قبل عید همه فاکتور شدن، برای شما چون تیتانیومه هنوز مونده ، عجله داری برو سفید یا مشکی کن، فوری فاکتور میشه
شاهین G : سلام دوستان واسه هفته چهارم شهریور پیام تبدیل اومد؟؟؟
سهند۰۰ : وا کلا تا ۷ اردیبهشت وقت بود برای تکمیل وجه شماچجوری ۳۰اردیبهشت تکمیل وجه کردی پس
تارا v4 : دوستان کسی تارا v4 داشته که فراخوان زده باشن تعویض بشه میخام بدونم چقدر زمان برده از موقعی که خودرو رو پس دادن تا موقعی که مجدد تحویل گرفتن؟
تارا وی4 فروش فوق العاده : َسلام تاخیر داره شما حداکثر بین 3.5 ال 4 ماه باتاخیر در نظر بگیرد زودتر ار موعودکه اصلن نمیدن همه با تاخیر دیگه خیلی جهاد کنن سر موقع بدن وگر نه 1هفته تاخیر دیگه طبیعیه
علی تاراv1p : سلام من طرح عادی ثبت نام کردم شاید طرح های دیگه یه مقدار عقب تر از طرح عادی هستن
علی تاراv1p : سلام من طرح عادی بودم شاید طرح های دیگه مثل مادران و فرسوده یه خورده عقبترن
V1plus : دوستانی ک قبلا تارا دستی تحویل گرفتن مشکل استارت نخوردن را مواجه شدن و مشکل از کجاست
مهدی : من تکمیل وحه 17 بهمن و تحوبل 29 اسفندم خبری نیست رنگ تیتانیوم Sbr و کارت طلایی و همه جی انحام سده واریز شده.
اشکان شاهین جی مهرماه : سلام . وقت بخیر ، بنده تحویل هفته چهارم مهرماه هستم هنوز هیچ خبری نیست منتظر پیامکم. 09038805860
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حامد : خوبه اجمد اقا الحمدالله
ساینا : پیش فروش موعد تحویل هفته چهارم شهریور پذیرش 6 اسفند پارسال .تکمیل وجه 20 تیر کسی فاکتور شده؟
اطلس : ما از تحویل هم بی خبیربم چه برسه به تأخیر
فوق العاده 23 بهمن : 90 روز کاری نیست کلا 90 روز حساب میشه هیچی نمیدونی اطلاعات الکی نده
مجتبی : داداش اگه قیمتا اینجوری بشه مردم خلو چل تشریف دارن ،از کارخونه بگیرن ، از بازار میگیرن با قیمت پایین تر همون لحظم تحویل میگیرن
فوق العاده 23 بهمن : بله به ما هم باید اردیبهشت ماشین میدادن هنوز ندادن شهریور هم تمام شد
علی نایب : مال همه پلاک میشه تحویل میشه خیالتون راحتتتتت هر ماشینی که فاکتور شده پلاک میشه که بین 30تا50 روز زمان میبره من کارم اینه خیالتون راحت باشه
علی : مال من 40روز بعد فاکتور شدن پلاک شد همه پلاک میشن نگران نباش
علی : تخصیص شده زده باشه یعنی فاکتور شده بعدم پلاک میشه ولی مال پلاک شدن زمان میبره بین 30تا50روز
علی : ماشین فاکتور بشه یعنی ماشینت اماده هست فقط پلاک بشه تحویل میدن مال پلاکم زملن بره ولی پلاک میشه چون 500 تا باید بشه بعد میفرستن مال پلاک