کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟

 

ماشین‌های ارزان قیمت در ایران + معرفی شرکت سایاخودرو

 

شرکت ب‌ام‌و طبق وعده قبلی خود از کانسپت XM رونمایی کرد. همانطور که از تیزرهای قبلی مشخص بود، این کراس‌اوور کانسپت طراحی بسیار رادیکال و ساختارشکنانه‌ای دارد. میزان متفاوت بودن طراحی این کانسپت به حدی است که در صورت حذف جلوپنجره کلیوی شکل، سخت بتوان به هویت آن پی برد. این کراس‌اوور مفهومی به یک پیشرانه هیبریدی شارژی ۷۵۰ اسب بخاری مجهز بوده و قوی‌ترین مدل کمپانی محسوب می‌شود.

 
کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 

مفهومی ب‌ام‌و XM دومین خودروی اختصاصی بخش M به شمار می‌رود. شاید بدانید اولین خودرو با نشان این زیرمجموعه اسپرت‌ساز در سال ۱۹۷۸ و با نام M1 رونمایی شد. مدل مذکور یک اتومبیل موتور وسط با پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر خطی بود. این موتور توانایی تولید ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۹ نیوتن متر گشتاور را داشت. حال پس از ۴۳ سال نوبت به دومین مدل ساخت بخش M رسیده است.

کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که نقطه قوت کانسپت ب‌ام‌و XM است. این شاسی‌بلند مفهومی به یک پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز شده؛ قلب اصلی این پیشرانه را همان موتور V8 معروف کمپانی تشکیل می‌دهد. به گفته باواریایی‌ها این پیشرانه در مجموع ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

 
 
کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 

با چنین ارقامی باید گفت XM یکی از قدرتمندترین شاسی‌بلندهای جهان و قوی‌ترین مدل کمپانی است. برای مقایسه بد نیست بدانید لامبورگینی اوروس نزدیک به ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر چند به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود XM شتابی زیر چهار ثانیه داشته باشد. این خودرو در حالت تمام برقی قادر است تا ۳۰ مایل یا ۴۸ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 

از نظر طراحی، XM را باید یکی از جنجالی‌ترین کانسپت‌های ب‌ام‌و در سال‌های اخیر دانست. جلوپنجره نورپردازی‌‌شده این کانسپت ابعاد کاملا غیرمتعارفی دارد و حالتی چندضلعی پیدا کرده است. چراغ‌های اصلی هم درون قابی فوق‌العاده باریک قرار دارند.

کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 
به نظر می‌رسد ب‌ام‌و در بازار هدف خود تجدید نظر کرده و می‌خواهد از این به بعد، مشتریان جدیدتر، جوان‌تر و برونگراتر را نشانه بگیرد

تازه‌ترین کانسپت باواریایی‌ها بزرگ‌ترین رینگ‌‌ها را در بین تمام محصولات کمپانی دارد. این رینگ‌های زیبای ۱۴ پره ۲۳ اینچی هستند! البته با توجه به ابعاد خودرو و حجم‌پردازی‌های صورت گرفته در قسمت‌های مختلف، رینگ‌ها کوچک‌تر از ابعاد واقعی دیده می‌شوند!

کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 

در نمای عقب نیز با یک ب‌ام‌و کاملا متفاوت روبرو هستیم. چراغ‌های موجود در این بخش فوق‌العاده باریک بوده و تا نزدیکی چرخ‌ها امتداد یافته‌اند. ب‌ام‌و می‌گوید فرم شیشه عقب، برآمدگی موجود در دو طرف و نصب لوگوی کمپانی در کنار این برآمدگی‌ها از M1 اقتباس شده است. شکل خاص اگزوزهای دوقلو و سپر XM نیز در نوع خود منحصر بفرد و متفاوت از دیگر محصولات کمپانی است.

کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 

ب‌ام‌و XM در داخل کابین نیز طراحی رادیکال و انقلابی دارد. در این بخش همه اجزا با تمرکز بر راننده طراحی شده‌اند و ارگونومی در سطح بالایی ارزیابی می‌شود. به منظور ادای احترام به گذشته، ب‌ام‌و از چرم قهوه‌ای و تزئینات مسی استفاده کرده است. البته فیبرکربن نیز در برخی قسمت‌ها به چشم می‌خورد.

کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 

همانند i4 و iX نمایشگر سیستم اینفوتینمنت با نمایشگر پشت فرمان ادغام شده و این دو درون پنلی عریض قرار دارند. این کانسپت به آخرین نسخه از سیستم عامل کمپانی ب‌ام‌و یعنی iDrive 8 مجهز است.

کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 

ردیف عقب تجربه‌ای مشابه با یک اتاق لوکس و راحت را برای سرنشینان رقم می‌زند. صندلی‌های این ردیف برای دو نفر طراحی شده و دارای پوششی مخملی به رنگ زمردی هستند. سقف XM به سیستم روشنایی مجهز بوده و کاملا نورانی می‌شود. مکمل این سیستم، نورپردازی فضای داخلی با LEDهای متعدد است. این LEDها نوری با سه رنگ اصلی لوگوی M را از خود ساطع می‌کنند.

کانسپت ب‌ام‌و XM معرفی شد؛ بحران هویت یا آغاز عصری جدید؟
 

خبر خوش یا شاید هم بد اینکه کانسپت ب‌ام‌و XM بدون تغییرات گسترده و با حفظ بیش از ۹۰ درصد از ویژگی‌های ظاهری، راهی خط تولید خواهد شد. انتظار می‌رود نسخه تولیدی در تابستان معرفی شده و ساخت آن از اواخر سال آینده به عنوان مدل ۲۰۲۳ شروع شود. برای این نسخه قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کانسپت ب‌ام‌و XM






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد