بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

 

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

 

استراتژی الکتریکی سازی رنو منجر به ارائه زمان‌بندی نسبتاً عجیبی برای عرضه محصولات شده است. مگان اسپورت تورر استیشن پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به محصولی پلاگین هیبریدی تبدیل شده و تازه هشت ماه بعد برادر پرفروش‌تر یکی مگان هاچبک با همین قوای محرکه معرفی شده است.

 

اما با وجود اینکه تمامی محصولات رده میانی گروه فولکس‌واگن دارای نسخه‌های پلاگین هیبریدی بوده و نسل بعدی اوپل آسترا و پژو ۳۰۸ از همین نوع قوای محرکه استفاده خواهند کرد به نظر می‌رسد مگان در زمان مناسبی از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده کرده است. از طرف دیگر باید به کراس اوور تمام الکتریکی و جدید با همان نام E-Tech اشاره کرد که اوایل سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

چیز خاصی را نمی‌توان درباره طراحی قوای محرکه مگان گفت. حداقل در روی کاغذ که با یک‌ راه‌حل بسیار خوب روبرو هستیم زیرا قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودروی فرانسوی ترکیبی از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی ۶۴ اسبی بوده که باعث ایجاد قدرت ترکیبی ۱۵۸ اسب بخاری می‌شوند. با وجود باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی هم می‌توان به شعاع حرکتی حدود ۴۵ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دست یافت. نباید انتظار تکنولوژی شارژ سریع را داشت اما خب ظرفیت نسبتاً مناسب باتری باعث می‌شود شارژ کامل آن حدود ۳ ساعت طول بکشد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

سواری این خودرو بسیار شبیه مگان اسپورت تورر است. سیستم هیبریدی این خودرو در شهر عملکرد خوبی داشته و از ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور موجود برای شتاب گیری نرم و ناگهانی استفاده می‌کند و در همین اثنا تنها ناله ضعیفی به گوش می‌رسد. شما به این موارد باید فرمان سبک و سواری نرم در سرعت‌های پایین را اضافه کنید تا بدانید که مگان پلاگین هیبریدی در سفرهای کوتاه خودرویی بسیار قابل‌قبول خواهد بود.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

البته بررسی خودروهای پلاگین هیبریدی در سفرهای طولانی‌تر کار سخت‌تری است و عملکرد مگان از این نظر باید مورد کنکاش بیشتری قرار گیرد. البته شتاب خودرو به حد کافی سریع بوده هرچند هرگز نباید آن را بسیار سریع دانست. همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو گاهی بین انتقال نیروی الکتریکی و بنزینی مردد بوده و ناهنجاری خود را نشان می‌دهد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

این موضوع جای شرمساری دارد زیرا وضعیت کلی خودرو خوب بوده و همین موارد کوچک در آن برجسته می‌شود. پیشرانه بنزینی مگان E-Tech نرم و معمولاً ساکت بوده اما در شتاب گیری های سنگین ماهیت خود را نشان می‌دهد. از نظر مدیریت باتری نیز پیشرانه عملکرد هوشمندانه‌ای خواهد داشت. شما می‌توانید چندین حالت را برای افزایش احیای انرژی ترمز، بهبود پرفورمنس یا حفظ میزان شارژ باتری انتخاب کنید.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

تست دو ساعته ما شامل رانندگی در خیابان‌های شهری، جاده‌های نرم و بزرگراه‌ها بود و اگرچه شارژ باتری به‌صورت کامل خالی شد اما مگان توانست مصرف سوخت زیر ۳ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کند.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

وزن این خودرو حدود ۲۵۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد مگان بوده و شما همین موضوع را در شاسی حس می‌کنید. مگان پلاگین هیبریدی اگرچه سواری موج‌داری ندارد اما به اندازه مدل بنزینی از تغییر جهت‌های سریع در لاین حرکتی خرسند نیست. همین نکته درباره بسیاری از رقبای پلاگین هیبریدی مگان نیز صدق می‌کند.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

با ورود به کابین کاملاً حس و حال مگان فیس لیفت سال ۲۰۱۶ را مشاهده خواهید کرد. پلاستیک‌های نرم در اکثر سطوح قابل‌رؤیت بکار رفته اما در کل باید گفت از نظر کابین مگان قافیه را به برادران کوچک‌تر و مدرن‌تر یعنی کلیو و کپچر و همچنین محصولاتی مثل اشکودا اوکتاویا و فولکس‌واگن گلف می‌بازد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

از جمله تکنولوژی‌های بکار رفته هم می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی ۹.۳ اینچی در تریم تست شده R.S؛ و… اشاره کرد. این نمایشگر عملکرد خوبی داشته اما اینترفیس آن کمی پیچیده بوده و گرافیک نمایشگر نیز کیفیت برخی رقبا را ندارد.

اما خب مگان E-Tech فضای کابین مناسبی داشته و افراد قدبلند از نظر فضای سر و پا مشکلی نخواهند داشت. اگرچه فضای بار تحت تأثیر قوای محرکه پلاگین هیبریدی قرار گرفته و از ۴۷۳ به ۳۰۸ لیتر رسیده اما هنوز هم بیشتر از فضای بار گلف GTE است.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

رنو مگان E-Tech خودروی بی‌نقصی نیست اما سواری نرم و بی حاشیه‌ای داشته و مصرف سوخت آن نیز پایین است. مالیات پایین این خودرو باعث می‌شود خریداران سازمانی بیشتری به آن جذب شوند اما اگرچه مگان خودرویی راحت و نسبتاً جادار است ولی طراحی کابین آن به سال‌های قبل تعلق دارد.

بررسی تخصصی رنو مگان E-Tech PHEV جدید

مشخصات رنو مگان R.S. Line E-Tech PHEV 160

  • قیمت: ۳۱۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی
  • قدرت: ۱۵۸ اسب بخار
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایاخودرو , رنو مگان E , Tech PHEV






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ز : سلام برین یه مابالتفاوت ۳۸۵۰۰اونم پرداخت کنید اوکی میشه دیگ....منم ۲ مرداد تارا وی یک رنگ تیتانیوم پرداخت کردم طرح مادران ۳۰ روزه
عرفان ۱ اردیبهشت : برا چی برا ما ک دعوتنامه اردیبهشت اومده تحویلمون اسفند بوده تاخیر از سمت اونا بوده ما باید ۴۲۳۷۰۰ میدادیم اسفندیا ۳۸۰ رو چه حساب اینجوری کردن
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام زنگ زدم امور مشتریان میگه cvt تا 12 اسفند فاکتور شده کسانی که یکشنبه 12 اسفند دوشنبه 13 اسفند سه شنبه 14 اسفند تکمیل وجه و سخا انجام دادن اعلام حضور کنن. لطفا حقیقت رو بگید خیلی ممنون
حمزه شاهین جی : حسین داداش کدام شهری منم بیام 14اذر هستم استان یزد شما کدام شهر هستی
حمزه شاهین جی : داداش کدام شهری منم بیام
30 دی : برای پرداختی های 710 تومنی، دعوت نامه حدود 1310 اومده.
مهدی مشهد : منم مثل شما است. تغییر نکرده
محمد : سلام برای گرفتن مبلغ دیر کردخودرو کجا باید شکایت کنم میشه راهنمایی کنید 5ماه هست تحویل گرفتم جواب درستی بهم نمیدن ممنون میشم راهنمایی کنید
محمد : باسلام خدمت همه عزیزان زخم خورده از سایپا لعنتی .ما پول ماشین تو آذر ماه کامل پرداخت کردیم .قرار بوده سه ماه تحویل بدن .الان شده 8ماه خبری هم نیست هروقت هم زنگ می‌زنیم 096550میگن صبوری بفرمایید فاکتور میشه. والا حضرت ایوب هم اندازه ما صبر وی نکرد .تا نریم تجمع نکنیم ماشین بهمون نمیدن .هم تجمع هم زنگ بزنیم 162اونها هم بیان گذارش بگیرن .هم ملت آگاه بشن دیگه پول به این شرکت بدقول ندن برا ماشین هم وضعیت خودمون معلوم بشه .خواهشا باهم هماهنگ بشیم وبریم وحتما تجمع کنیم..دوستان تجمع تجمع تجمع .
محمد : من 5ماه ماشین کی ام سی x5تحویل گرفتم هنوز مبلغ دیرکرد ماشین بهمون تحویل ندادند کسی میدونه کجا باید شکایت کنم لطفا مراحلش بهم بگید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : دوستان ادامه شماره شاسی دنا آپشنال که امروز فاکتور شده با ی تفریق ساده میشه فهمید چند عدد بوده من سعی میکنم چیزی جا نندازم. تو این سری هم مشکی بود هم سفید ولی تعداد مشکی بیشتر بود Sdk38746تاSdk38713
زخمی : داداش تبریک میگم،به خوشی استفاده کنی. چه ساعتی تکمیل وجه کردی؟
الیاس رویان کهنوج کوییک S : سلام منا خانم چیشد پیدات نیس لابد فاکتور شدی حداقل به ما اطلاع بده امیدوار بشیم
الیاس رویان کهنوج کوییک S : شما تکمیل وجه چه تاریخی بودین
ساینا دوگانه : سلام به دوستان 5اذر پیش دادم تکمیل وجه 23اسفند هستم هرچی زنگ میزنیم فقط میگن صبرکنید خدا وکیلی خسته شدیم چرا روند تحویل کنده خدا میدونه کسی هست از اسفند ماهی ها تحویل گرفته باشه بخدا غلط کنم دیگه همچین کاری بکنم داداشم ماشین ازاد گرفت الان پنج ماه ماشین داره ماه هنوز اندر خم یک کوچه ایم اگه اون موقع منم ازاد میگرفتم خیلی به نفعم بود حداقل ماشین داشتم یه پراید داشتم اونم سر این ماجرا فروختم به امید اینکه سر موقع تحویل میدن خدا لعنت شون کنه
ارشام : 😇😇😇😇😇😇
س : سلام 31تیر فاکتور شده؟؟؟
207 : رانا طرح مادران فروش فوری/موعد تحویل 27 خرداد/ تبدیل به 207 هیجده تیر/ ردیف قرارداد 154080/ رنگ سفید/ جریمه تاخیر 19400/ فاکتور نشده
امیر شیراز : سلام دوستان تکمیل وجه 10اسفند صبح فاکتور شدم متاسفانه عید زده بودم تحویل حضوری نمیدونم چکا کنم
صالح : تبدیل نزدی؟