ایلان ماسک برای ادامه پروژه «تسلا در تونل» لاس وگاس چراغ سبز گرفت

 

ایلان ماسک برای ادامه پروژه «تسلا در تونل» لاس وگاس چراغ سبز گرفت

 

مقامات محلی لاس وگاس با پیشرفت ساخت شبکه تونل پروژه «تسلا در تونل» توسط شرکت Boring ایلان ماسک موافقت کردند.

شرکت Boring ایلان ماسک به‌تازگی موفق شده است موافقت مقامات محلی برای پیشرفت ساخت شبکه تونل خودرو در زیر لاس وگاس را به دست آورد. این سیستم که «حلقه وگاس» نامیده می‌شود، به مسافران اجازه می‌دهد با سوار شدن در خودروهای تسلا به مکان‌هایی مانند ورزشگاه جدید شهر، مرکز همایش لاس وگاس و فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران رفت‌وآمد کنند.

 

 

به گزارش ورج، این شرکت در حال حاضر نسخه کوچکی از سیستم «تسلا در تونل» که در اوایل سال جاری افتتاح شد و شامل دو تونل ۰٫۸ مایلی است، زیر مرکز کنوانسیون لاس وگاس اداره می‌کند؛ اما استارتاپ ماسک در دسامبر ۲۰۲۰ پیشنهاد توسعه گسترده‌ای در سطح شهر ارائه داد که تا حد زیادی با آنچه مقامات شهرستان کلارک روز چهارشنبه تأیید کردند مطابقت دارد.


Boring چند سالی است که در حال ساختن سیستم تونلی در زیر لاس وگاس بوده. از آن زمان تاکنون، دید ماسک در مورد اینکه سیستم حمل و نقل مبتنی بر تونل چگونه باید باشد، تغییر کرده است. او مدتی تصور می‌کرد می‌توان از سورتمه برای جابه‌جایی خودروها از سطح به داخل تونل‌ها و برعکس استفاده کرد، ماسک حتی به اضافه کردن مکانی برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده فکر کرده بود. برخی از تلاش‌های این شرکت برای حفاری در مکان‌های دیگر مانند شیکاگو، لس آنجلس و کریدور شمال شرقی با شکست مواجه شده است.این سیستم تصویب‌شده شامل ۲۹ مایل تونل و ۵۱ ایستگاه است. مقامات کلارک کانتی می‌گویند تا ۵۷ هزار مسافر در هر ساعت می‌توانند از طریق آن تردد کنند و هیچ هزینه مالیاتی برای ساخت آن صرف نمی‌شود. Boring قبلاً اعلام کرده بود که هزینه ساخت تونل‌های اصلی را پرداخت می‌کند؛ اما قصد دارد از هتل‌ها یا سایر مشاغلی که می‌خواهند ایستگاه داشته باشند، هزینه درخواست کند. بر اساس گزارش لاس وگاس ریویو-ژورنال، هر یک از این ایستگاه‌ها باید فرایند دریافت مجوز خود را طی کنند.

اما نسخه نهایی که زیر مرکز همایش لاس وگاس ساخته شد، به معنای واقعی کلمه «تسلا در تونل» است؛ عبارتی که Boring حتی در وب‌سایت خود از آن استفاده می‌کند. این شرکت گفته برنامه نهایی استفاده از تسلاهایی است که می‌توانند به‌صورت خودکار حرکت کنند؛ اما شرکت دیگرِ ماسک هنوز توسعه نرم‌افزاری که بتواند این عملکرد را انجام بدهد به پایان نرسانده است. بنابراین، در حال حاضر تسلا‌هایی که زیر مرکز کنوانسیون فعالیت می‌کنند دارای راننده انسانی هستند.

پروژه تسلا در تونل

در ابتدا، گسترش این پروژه فراتر از حلقه مرکز کنوانسیون، بعید به نظر نمی‌رسید؛ زیرا مونوریل لاس وگاس دارای حق انحصاری برای ارائه حمل‌و‌نقل بخش اصلی تفرجگاه‌های شهری بود. اما شرکتی که مونوریل را اداره می‌کرد در سال ۲۰۲۰ ورشکست شد. سازمان کنوانسیون لاس وگاس مونوریل مذکور را خریداری کرد و همین مسئله باعث شد عملا بزرگ‌ترین رقیب «تسلا در تونل» کنار برود و Boring با تمرکز بیشتری روی پروژه خود کار کند.

در مورد اینکه چرا تونل‌ها راه‌حل بهتری نسبت به سایر گزینه‌های ترانزیت هستند، Boring توضیحاتی در وب‌سایت خود به اشتراک گذاشت:

برای حل مشکل وحشتناک ترافیک، جاده‌ها باید سه‌بعدی شوند؛ بدان معنا که به ماشین‌های پرنده یا به تونل نیاز است. برخلاف خودروهای پرنده، تونل‌ها در برابر آب‌و‌هوا مقاوم هستند، دیده نمی‌شوند و روی سر شما هم ‌نمی‌افتند.

تونل‌ها استفاده از زمین‌های ارزشمند سطحی را به حداقل می‌رسانند و با سیستم‌های حمل و نقل موجود منافاتی ندارند. یک شبکه بزرگ از تونل‌ها می‌تواند ازدحام هر شهری را کاهش بدهد. مهم نیست شهر چقدر بزرگ شود، همیشه می‌توان سطوح بیشتری از تونل‌ها را به سیستم اضافه کرد.

این شرکت پیش‌تر قیمت سیستم حلقه وگاس را برآورد کرده و گفته است هزینه مسافرت با آن چیزی میان حمل و نقل عمومی و خدمات تاکسی است. انتظار می‌رود یک سفر پنج مایلی از فرودگاه تا مرکز همایش‌ها حدود پنج دقیقه طول بکشد و هزینه آن ۱۰ دلار باشد و یک مسافت ۳٫۶ مایلی از مرکز کنوانسیون تا استادیوم فوتبال ۶ دلار باشد و چهار دقیقه طول بکشد.

نظر شما همراهان زومیت درباره سیستم جدید حمل‌ونقل طراحی‌شده توسط شرکت Boring ایلان ماسک چیست؟ آیا به نظر شما «تسلا در تونل» به دیگر کشورها خواهد رسید؟

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , تسلا در تونل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ری‌‌را : دکمتو میزنم بزدل خودتو جا خانعلی جا زدی.
ری‌‌را : دکمتو میزنم بزدل خودتو جا خانعلی جا زدی.
حسام. : سلام من ۲۲ اسفند تاریخ واریزی و سخا هست.هنوز فاکتور نشده. کسی از دوستان ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟؟
شاهین پلاس : بله من دیروز فاکتور شدم
حسام. : سلام من ۲۲ اسفند تاریخ واریزی و سخا هست.هنوز فاکتور نشده. کسی از دوستان ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟؟
alis3 : تشکر از شما .از سایت هم نمیشه همانجور که گفتم ارور میده که اطلاعات پایه خودرو در سیستم هوشمند سوخت ثبت نشده
آتنا - شاهین پلاس 26 اسفند : سلام من هنوز فاکتور نشدم
سینا : سپاس از شما بزرگوار.
Shahin جی آذر : سال ۴۰۲ ثبت نام کردیم اذر ماه تالان ۶۰۰ ریختیم حساب سایپا لعنتی چرا تحویل نمیده دیگه چی از جون ما میخواد ارث پدرشو میخواد؟
شاهین هفته چهارم اسفند : سلام یعنی تو این مدت کسی فاکتور نشده شاهین پلاس تموم شد فاکتورش این یه روزم حرکت نکرده یعنی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اتو : سلام بنده هم اول تیر هستم سفید هنوز فاکتور نشده
دنا آپشنال : سلام مبارکتون باشه رنگ و جزئیات هم میفرمایید دوستان در جریان قرار بگیرن.
سورن1تیر : گفتم واسه دل تیرماهیا که شاد بشه الکی فاکتور شدم،انشاالله زودتر فاکتوربشیم آمین،🤲🙏
محمد دنا آپشنال : سلام من فاکتور شدم فروش فوری امروز تحویل اول تیر ماه
کوییک آر اس : سلام خیر دقیق مشخص نیست ولی احتمالا تو تیر یا اوایل مرداد میاد برای مردادی ها
عباس : مبارک انشالله🌹
پوریا : حداقل یک ماه و نیم تا دوماه بعد تاریخ سیستمی روش حساب کن زودتر بعید میدونم بدن به کسی
اطلس مشکی : چه رنگی هست
207تیتانیوم دنده ای : سلام واسه من 7خرداد فروش فوری رنگ تیتانیوم خبری نشد.
کوییک آر اس : سلام بله برا ما حدودا 3 ماه طول کشید البته برای 4 سال پیشه تقریبا