خودروی برقی با آرایش مشابه با موتورهای درون سوز؛ نوآوری پورشه برای حفظ عملکرد ۷۱۸ کیمن برقی

 

خودروی برقی با آرایش مشابه با موتورهای درون سوز؛ نوآوری پورشه برای حفظ عملکرد ۷۱۸ کیمن برقی

 

پورشه نسل بعدی کیمن و باکستر را علاوه بر مدل بنزین سوز به صورت تمام برقی نیز عرضه خواهد کرد تا اولین گام بزرگ صنعت خودروسازی در ساخت یک خودروی کوپه تمام برقی باشد. حال طبق اطلاعات جدید به نظر می‌رسد این محصول آرایش موتور وسط خود را حفظ خواهد کرد و در آینده از آن در دیگر برندهای فولکس واگن از جمله آئودی و لامبورگینی نیز استفاده خواهد شد.

 
خودروی برقی با آرایش مشابه با موتورهای درون سوز؛ نوآوری پورشه برای حفظ عملکرد ۷۱۸ کیمن برقی
 

پورشه این پلت فرم جدید خود را با نام «e-core» نام گذاری کرده است و مهم ترین شاخص های آن را ارتفاع بسیار پایین صندلی و مرکز ثقل خودرو می‌داند.

پورشه مدل مفهومی Mission R را به نمایش گذاشته است تا پیش نمایشی از آینده محصولات اسپرت برقی خود از جمله کیمن و باکسر را به ما نمایش دهد.

 
 

از نظر ابعاد نسل بعدی مشابه با نسل فعلی خواهد بود و حتی طراحی ظاهری نیز تفاوت چندانی نخواهد داشت.

خودروی برقی با آرایش مشابه با موتورهای درون سوز؛ نوآوری پورشه برای حفظ عملکرد ۷۱۸ کیمن برقی
 

پورشه با تغییراتی در شاسی ۷۱۸ کیمن این کانسپت را ساخته است. گرچه اولیور بلوم مدیرعامل پورشه اعلام کرده است که تغییرات گسترده در شاسی های موجود باعث می‌شود تا محصول جدید از بسیاری از لحاظ منحصر به فرد و مخصوص به خود باشد.

پورشه برای تقسیم وزن مشابه با خودروهای اسپرت بسته باتری که سنگین ترین عضو خودروهای برقی است را در پشت سر اتاق پیش از محور عقب قرار داده است. این دقیقا مشابه با نمونه احتراق داخلی است که پیش از این موتور خودرو در این محل قرار می‌گرفت و در نتیجه شما با یک خودروی موتور وسط این بار به صورت برقی رو به رو هستید.

خودروی برقی با آرایش مشابه با موتورهای درون سوز؛ نوآوری پورشه برای حفظ عملکرد ۷۱۸ کیمن برقی
 

در حال حاضر اکثر خودروهای برقی بازار از آرایش باتری خوابیده در کف خودرو بهره می‌برند و این مورد در محصولات برقی پورشه و آئودی از جمله تایکان و e-tron مشاهده می‌شود.

برای کاهش ارتفاع صندلی در خودروهای اسپرت شما به یک فضای خالی در بخش کف خودرو نیاز دارید و در صورت قرار گیری بسته باتری در این بخش ارتفاع صندلی افزایش پیدا می‌کند.

انتظار می‌رود که در دهه های آتی همچنان باتری‌ها سنگین وزن ترین عضو خودروهای برقی باشند و در نتیجه ما تمام بسته باتری را به پشت سر راننده به صورت عمودی انتقال دادیم.

با توجه به استفاده از دو موتور الکتریکی در محور جلو و عقب این مسئله کمک شایانی به تقسیم وزن بهتر می‌کند.

پورشه از ۱۰ سال پیش در حال تحقیق و توسعه ساخت یک خودروی اسپرت برقی است اما هنوز اعتقاد دارد که وزن بسته باتری به قدری بالا است که بر روی عملکرد خودروهای اسپرت درون پیست‌های اتومبیل رانی تاثیر منفی می‌گذارد و حس و حال خودروهای اسپرت بنزینی را نمی‌دهد.

شاید در بزرگراه و خیابان های شهری خودروهای برقی فوق العاده باشند اما هنوز از نظر وزنی شرایط مناسبی ندارند.

در حال حاضر فولکس واگن در حال کار بر روی پلت فرم SSP خود است که ساختاری مشابه با پلت فرم MEB آئودی و پورشه دارد که در آن باتری ها در کف خودرو قرار می‌گیرند.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد