آگهی استخدامی جدید اپل نشان میدهد که این شرکت بهدنبال مهندس آزمایش رادار برای پیوستن به پروژه اپل کار است.
در سالهای اخیر، پروژه تایتان اپل برای ساخت خودرو خودران با فرازونشیبهای متعددی همراه بوده است؛ اما همواره این پروژه روند توسعه خود را حفظ کرده است. اخیرا گفته میشود غول دنیای فناوری به ساخت وسیله نقلیه الکتریکی یا خودران تمامعیاری نزدیک شده است. اکنون، مشخص شده است اپل برای پیشبرد پروژه مذکور بهدنبال استخدام مهندسانی برای آزمایش سیستمهای راداری مرتبط با خودروهای خودران است.
اعلامیه استخدامی اپل اواخر هفته گذشته در وبسایت موقعیتهای شغلی این شرکت منتشر شد و از متقاضیان آزمایش رادار میخواهد به تیم حسگرهای اپل بپیوندد که در حال توسعه فناوریهای راداری جدید برای استفاده در سیستمهای خودران است. از قرار معلوم، این نقش وظایفی همچون تعریف و مستندسازی و اجرای روشهای آزمایش مربوط به سیستمهای حسگر را دربر میگیرد. علاوهبراین، آزمایشهایی برای مشخصه عملکرد رادار، بررسی دادههای آزمایش، نتیجهگیری از تجزیهوتحلیل پس از آزمون و گزارش این نتایج به مدیریت را شامل میشود.
پیشنیاز اپل برای موقعیت شغلی یادشده ازاینقرار است که کاندید ایدئال باید مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق یا فیزیک، سابقه دانشگاهی و حرفهای RF، تجربه آزمایش عملی با سیستمهای مختلف RF و توانایی مدیریت و تجزیهوتحلیل دادههای بزرگ را داشته و با نحوه استفاده از پایتون درکنار MATLAB آشنا باشد.
افزونبراین، دارندگان مدرک کارشناسی ارشد با پنج سال تجربه در کنترل و اتوماسیون رباتیک، آشنا به پردازش سیگنال و پروتکلهای رابط گلوگاه و تجهیزات آزمایشگاهی و علاقهمند به علم داده و تجزیهوتحلیل عددی از اولویت برخوردارند.
بهطورکلی، پروژه تیتان مجموعهای از تیمهای مخفی اپل است که روی تکنولوژیها و محصولات آینده این شرکت کار میکند. اپل کار میتواند جاهطلبی بزرگ بعدی اپل برای تلفیق دنیای فناوری و بازار سنتی خودرو باشد. شنیدهها حاکی از آن است که اپل برای تولید این خودرو به بازوی تولیدی شرکای خودروساز نیاز دارد؛ اما تاکنون در مذاکره با آنها ناکام مانده است. این احتمال نیز وجود دارد که اپل خود بهتنهایی فرایند ساخت نخستین نسل از وسایل نقلیهاش را برعهده بگیرد.
شواهد نشان میدهد اپل آزمایشگاه توسعه و تولید داخلی خودرو را احیا کرده است؛ آزمایشگاهی که گفته میشود سال ۲۰۱۶ کاملا تعطیل شد و پیشازآن، بیش از ۱۰۰۰ نفر کارمند و مهندس پروژه تایتان را در خود جای داده بود. همانطورکه گفتیم، این تلاش مجدد پس از ماهها مذاکره ناموفق با شرکتهایی نظیر هیوندای و نیسان و بیامو انجام میشود. ظاهرا اپل امیدوار بود که تولید واقعی خودرو خود را به تولیدکنندهای معتبر بسپارد؛ اما بهدلیل رقابت موجود در این صنعت موفق به این مهم نشد.
افزونبراین، سازنده گوشیهای آیفون ناوگان بزرگی از ۶۹ خودرو آزمایشی در ایالت کالیفرنیا دارد که از آن برای آزمایش سیستمهای خودران بهره میببرد. آزمایش هر وسیله نقلیه عمدتا شامل تعدادی حسگر لایدار (LiDAR) است؛ بااینحال، از تجهیزاتی مانند رادار نیز استفاده میشود که درواقع آگهی موقعیت شغلی جدید را توجیه میکند.