چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟

 

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟

 

در سال‌های اخیر بسیاری از خودروهای مدرن روز در تست گوزن دچار چالش شده و برخی از آنها از جمله تویوتا هایلوکس تا مرز واژگونی پیش رفته‌اند! اما آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا این اتفاق برای خودروهای جدید می‌افتد؟

 

حتما در جریان هستید که تست گوزن (moose test) با هدف ارزیابی هندلینگ و میزان فرمان‌پذیری خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی طراحی شده و همانطور که از نامش قابل حدس است، حضور غیرمنتظره حیوانی مثل گوزن در مقابل خودرو شبیه‌سازی می‌شود. به همین خاطر مسیر این تست مارپیچ بوده و ساختاری مشابه با حرف S انگلیسی دارد.

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟
 

در برخی تست‌ها، آزمون با سرنشینان کامل و با صندوقی پر از لوازم برگزار می‌شود تا بدترین سناریو شبیه‌سازی گردد. در اکثر این تست‌ها خودروها با سرعتی بین ۶۴ الی ۸۰ کیلومتر رانده می‌شوند و سرنشینان نیروی G زیادی را تحمل می‌کنند.

 
 
چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟
 

موفقیت در تست گوزن به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی‌ها ضامن موفقیت در آن نیست. توزیع و انتقال وزن یکی از مهم‌ترین فاکتورها به شمار می‌رود. برای مثال در مورد تویوتا هایلوکس باید گفت سیستم تعلیق این پیکاپ ژاپنی بیش از حد نرم است و وزن به راحتی از یک سمت به سمت دیگر منتقل می‌شود. این امر هم حرکت گهواره‌ای بیش از حد در پیچ‌ها و تغییر مسیرهای ناگهانی را به دنبال دارد.

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟
 

تویوتا RAV4 و جیپ گرند چروکی هم از مشکلی مشابه رنج می‌برند، به‌ویژه شاسی‌بلند آمریکایی که به خاطر فشار شدید جانبی، در تست گوزن تایر آن ترکید! اما در مورد مدلی مثل پورشه ماکان، دخالت بیش از حد سیستم‌های الکترونیکی مانع از دستیابی به رکوردی بهتر می‌شود.

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟

فاکتور توزیع وزن در فولکس واگن پاسات GTE و اشکودا سوپرب نیز بیشتر به چشم می‌آید. در این دو خودرو، باتری‌های نصب شده در عقب برهم‌زننده تعادل هستند. چنانچه پیگیر نتایج تست گوزن باشید، حتما می‌دانید که ب‌ام‌و M4 Competition هم نتوانسته در این تست رکورد قابل قبولی را ثبت کند. این مدل آلمانی طوری طراحی شده که انجام حرکت دریفت با آن آسان باشد، به همین خاطر قسمت عقب آن براحتی انحراف پیدا می‌کند که آن هم باعث خروج از مسیر مارپیچ تست گوزن در سرعت‌های بالا می‌شود.

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟

علاوه‌بر مواردی که برشمردیم، نشریه km77 به عنوان یکی از مراجع برگزارکننده تست گوزن، چندی پیش اعلام کرد رویه آسفالت مسیر خود را تعویض نموده و میزان چسبندگی آن در سطحی پایین‌تر از مسیر قبلی قرار دارد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تست گوزن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نسترن : امضا کنید لطفاً بلکه پیگیری صورت بگیره
علی تاراv1p : اگه روز موعد تحویلتون یا روز های قبل از اون ماشینتون فاکتور بشه، که هیچ خسارت تاخیری بهتون تعلق نمیگیره، اما اگر روز موعد تحویلتون تموم بشه، یعنی تا ساعت ۱۲ شب روز ۲۴ شهریور ماشینتون فاکتور نشه، به اندازه یک روز خسارت تاخیر بهتون تعلق میگیره، یعنی روز موعد تحویل، خسارت تاخیر تعلق نمیگیره اما از فرداش یا همون ۲۵ شهریور تعلق میگیره
امین : دوستان کسی تو سایپا آشنا نداره چرا تحویل نمیدن دیگه
امیر پلاس : تکمیل وجه چندم بودین؟
علی x5 : سلام امروز زنگ زدن فردا برم بارا تحویل لباس چی بپوشم کت شلوار کافیه یا نه
شاهین جی ۱۷ آذر : لطفاً همگی همین کارزار رو امضا کنید و بفرستید برا بقیه تا امضا زیاد بشه رسیدگی کنند
شاهین +++ : تجمع شده کسی نیومده
جی ال خرداد : از خرداد فقط ۱۷ ۱۸ ۱۹ فاکتور شدن و یه تعداد معدودی از ۲۰ نمیدونم چرا شرکت استپ کرده و هیچ شاهینی فاکتور نمی کنه دیگه!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 پانا مرداد : سلام، وارد سامانه 135 بشید، ثبت نام کنید، قسمت ثبت شکایت، تکمیل اطلاعات شاکی، متهم (ایران خودرو)، بارگذاری مدارک (اگر سند آمده، سند وگرنه اسکرین شات از واریزی ها در کاستومر بگیرید و بارگذاری کنید)، در آخر تأیید کنید. براتون شماره پیگیری پیامک میشه
عمو نوروز : منم 18 هم هستم از بس به اینجا امدم نظرات رو خوندم دیگه از اطلس داره حالم به هم می خوره
207 پانا مرداد : ایران خودرو
حسن رانا : داخل اسناد خودرو که میرم تاریخ ارسال پلاک ناجا عوض نشده امروز فک کنم فردا پلاک بشم حدس میزنم کسی اطلاع دقیق تر نداره؟؟؟؟
حسین : من 12 تیر واریز کردم اما با این شانسم فک نکنم حالا حالا ها فاکتور شم 🤣
علی : سلام نمایندگی گفت یا شرکت سایپا تهران؟
فوق العاده24 بهمن : لطفا چراغ فاکتور کسی سبز شده شماره پذیرش اعلام کنه.روال کار داره به بحث های متفرقه میره .
اطلس : جون به لب شدیم بااین طرز فاکتور کردنشون الان دوماهه اسفند رو تموم نکردن از بس فاکتور کردنشون کنده
خدا مرگ سایپا : پفیوزا چرا کوییک اس رو فاکتور نمی کنید پدر سوخته ها مگه قرار نبود تحویل بدید تا اول این ماه پ چی شد
عارف : خدای کجای دقیقن کجایی چرا به این حرمزادها هیچ کاری نداری فکر کردید شکایت کنید کاری میکنن براتون عزیزان اینا همشون توی یه کاسه اش میخورن درمورد کد کلاس که تغییر کرده برای 85 گانه شده 120 گانه پول اضافی میخوان همین پول مملکت ته کشید از من تو میخوان بگیرن