در شرایط فعلی که بازار آزاد شرایط مطلوبی ندارد، متاسفانه در زمینه قیمت گذاری خودروها در کارخانه نیز چندان موفق عمل نمیشود. قیمت گذاری خودروهای داخلی طی سالهای اخیر با بحثها و چالشهای فراوانی مواجه بوده است. از طرف دیگر افسار قیمتگذاری خودروهای خارجی نیز رها شده است و خودروسازان امید دارند تا دولت سیزدهم سرانجام مجوز آزادسازی قیمت خودرو را صادر نماید. این عوامل در کنار موضوع مهم سرنوشت برجام و تحریمها میتواند سرنوشت بازار خودرو کشورمان را به کلی تغییر دهد و دامنه نوسانی از رکورد کاهشی تا جهش و افزایش قیمتها را ظرف شش ماه آتی رقم بزند.
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت خودروهای داخلی در بازار کشورمان:
تشدید رکود در بازار خودرو با زمزمه آزادسازی واردات [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰
بازار خرید و فروش خودرو امروز همانند روزهای گذشته چندان با رونق معاملاتی رو به رو نیست و متقاضیان خرید خودرو فعلا دست از خرید کشیده و منتظر ثبات قیمت ها هستند.
البته زمزمههای آزادسازی واردات خودرو بر رکود این روزهای بازار خودرو اضافه کرده است. دلالان و واسطه گرانی که در بازار خوردوهای خارجی سود قابل توجهی را کسب میکردند فعلا دست از معاملات کشیده و فروشی انجام نمیدهند علاوه براین خریداران خودرو نیز خوش بین به کاهش قیمتها بوده و دست از خرید کشیدهاند.
البته با وجود رکود در بازار خودروهای خارجی همچنان مانور قیمتی در خودروهای داخلی وجود دارد، به نحوی که پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۲۵۱ میلیون تومان و پژو پارس سال ۲۷۳ میلیون تومان مورد معامله قرار میگیرد.
همچنین پراید ۱۵۱ با قیمت ۱۵۴ میلیون تومان، پژو ۲-۶ تیپ پنج با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۳۳ میلیون تومان، کوئیک دندهای ۱۷۳ میلیون تومان، ساینا ۱۶۰ میلیون تومان و سمند ال ایکس ۲۴۷ میلیون تومان خرید و فروش می شود.
علاوه بر این تیبا دو ۱۵۹ میلیون تومان، دنا توربو پلاس ۴۳۳ میلیون تومان، سمند ای اف سون ۲۶۳ میلیون تومان، رانا پلاس ۲۷۳ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.