سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 

سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 
رادفورد با الگوبرداری از طراحی لوتوس تایپ 62، سوپراسپرت تایپ 2-62 را با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی کرد.
 
کاملا طبیعی است که تاکنون نام رادفورد را نشنیده‌ باشید؛ چون فعالیت این شرکت بریتانیایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ متوقف شد. باوجوداین، اکنون مارک استابز، طراح، اِنت انستید، متخصص موتور و و جنسون باتن، قهرمان فرمول یک جهان دوباره آن را احیا کرده‌اند و اولین پروژه رادفورد با هم‌فکری سه استعداد و با نام لوتوس تایپ  62-2 معرفی شده است.
 
برای ساخت تایپ 2-62، از نمونه مسابقه‌ای لوتوس تایپ 62 در دهه ۱۹۶۰ الگوبرداری شد و ظاهر کهنه آن را با شاسی مدرن و جدید لوتوس اِوُرا (Evora) ترکیب کرده و در بخش میانی بدنه بهترین نسخه آن، پیشرانه‌ای ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار قرار داده‌اند.
 
رادفورد برای نام‌گذاری نمونه استاندارد تایپ 2-62 از واژه کلاسیک و از پیشرانه ۳/۵ لیتری سوپرشارژ مدل اِوُرا با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. نسخه دیگری از تایپ 2-62 با پیشرانه‌ای همانند نسخه کلاسیک وجود دارد. نمونه یادشده را «برگ طلایی» می‌نامند و به‌لطف ارتقای پیستون و میل‌بادامک‌ها، قدرتش به ۵۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. مدل قوی‌تر تایپ 2-62 به نام JPS شناخته می‌شود و رادفورد در آن از سوپرشارژی جدید استفاده کرده‌ و با بهبود تیونینگ نرم‌افزاری قدرتش را به ۶۰۰ اسب‌بخار رسانده است.
 
در نمونه استاندارد مدل کلاسیک، از جعبه‌دنده دستی شش‌سرعته استفاده شده است و در‌صورت نیاز، امکان سفارش جعبه‌دنده هفت‌سرعته دو‌کلاچه وجود دارد. مدل‌های برگ طلایی و JPS به جعبه‌دنده DCT و محدود‌کننده الکترونیکی لغزش مجهز شده‌اند. درمقابل، نسخه‌های کلاسیک و برگ طلایی از ترمزهای چهار‌پیستونی مسابقه‌ای AP و نسخه JPS از ترمزهای قدرتمند و دیسک‌های کربن سرامیکی برخوردار‌‌ند.
 
تمام تایپ‌های 2-62 بدون در‌نظر‌گرفتن نسخه انتخابی، روی شاسی یکپارچه لوتوس ساخته شده‌اند و رادفورد قاب فرعی عقب آن را برای افزایش مقاومت و سختی و بهبود هندلینگ طراحی کرده است. این اقدام موجب سبک‌ نگه‌داشتن وزن 2-62 شده است؛ به‌گونه‌ای که این خودرو یک تُن وزن دارد. رادفورد تأکید می‌کند به‌منظور دستیابی به تجربه رانندگی بی‌نظیر، کالیبراسیون تایپ  2-62 را جنسون باتن شخصا انجام می‌دهد.
 
 
از نظر سبک‌شناسی، نسخه کلاسیک تایپ 2-62 به‌دلیل فقدان طراحی بال عقب و به‌کارگیری رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی در چرخ‌های جلو و عقب، چندان جلب توجه نمی‌کند. نسخه برگ طلایی نمادی از نمونه مسابقه‌ای و قدیمی لوتوس 62 در دهه ۱۹۶۰ است؛ به‌همین‌دلیل، از آیرودینامیکی با تمرکز بر مسابقه‌، دو اسپویلر مخصوص لوتوس به‌شکل دُم ارک برای افزایش نیروی رو‌به‌پایین و رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی در جلو و عقب بهره می‌برد.
 
در لوتوس تایپ 2-62، از دو دوربین به‌جای آینه‌های جانبی استفاده می‌شود و تصاویرشان برای به‌کارگیری راننده و سرنشین از‌طریق نمایشگرهای نصب‌شده بر ستون A پخش خواهد شد. همچنین با‌‌توجه‌‌‌به نصب قابی مستحکم به‌جای شیشه عقب، دوربینی به‌عنوان جایگزین آینه‌عقب در نظر گرفته شده است و تصاویرش بر نمایشگری ۶ اینچی و درست در پشت فرمان پخش می‌شود. کیلومترشمار دیجیتالی لوتوس 2-62 امکان اتصال به وای‌فای و بلوتوث دارد؛ ازاین‌رو با اتصال تلفن‌همراه به آن، صدای دلخواه خود را از‌طریق پنج بلندگو می‌توانید پخش کنید.
 
رادفورد قیمت لوتوس تایپ 2-62 را اعلام نکرده است و نباید تصور کرد که خودرو ارزان‌قیمتی است؛ چون تنها ۶۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. این خودرو از اواخر امسال در کارخانه رادفورد کالیفرنیا تولید و بر‌‌اساس پیش‌بینی‌ها، اولین نمونه‌‌اش اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا , لوتوس تایپ 2 , 62






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : 26 اسفند تکمیل وجه فاکتور نشده
امیر : سلام بله من ۲۵ اسفندم و هنوز فاکتور نشدم.
وحید x5 : آدرس دقیق رو‌میدین کجا رفتین همون اداره تحویل هست کدوم واحد کدوم ساختمان بدین ما هم بریم
مهدی شیری : آدرس نمایندگی رو لطف می فرمایید
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : ببخشید مرداد
جواد شاهین جی : دوستان برید نمایندگی سایپا بخدا خجالت آور هسته برج2امسال ثبت نام ایران‌خودرو کردن امروز تحویل گرفتن منم از آذر ۸ماه درگیر اینا افتادم
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : شنبه ۱۱ خرداد ساعت یازده جلو در شرکت،،منکه تا فاکتور نشه برنمیگردم شهرستان
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : منو همسرمم میایم به امید خدا ،فقط بقیه هم اگه حقتونو میخاید سعی کنید بیاید تعدادمون بیشتر بشه💪💪💪💪💪💪
مهدی : سلام چه تاریخی و آدرس کجاست؟
سپهر : سلام.ما التفاوت 38500رو کدوم قسمت باید بریم پرداخت کنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن : لطفا اگر کسی درخصوص مجوز پلاک نیسان های دوگانه خبر دقیق وتازه ای داره بگه من 20 خرداد ثبت نام کردم پذیرش هم شدم هیچ خبری از تحویل ماشین نیست
رانا 31 تیرماه پیش فروش : سلام ما هم منتظر تبدیل هستیم اگر خدا قسمت کنه 😬
اطلس آذر : چراغ تحویلت ازکی تالا روشن شده
پیش فروش تیر : چ دل خجسته ای داری فعلا رو دهه سوم خرداد گیره بعد منتظر تبدیل خوخوردن مردادی
اطلس آذر : دوستان وارد سامانه 162 بشید،برای شبکه خبر پیام بزارید تا این تحویل ندادن سایپا رسانه ای بشه،چقدر انتظار بکشیم خسته شدیم،الکی دوتا از مردم فاکتور میکنن،1000 تا از دلالان و نمایشگاه داران،به 136 شکایت کنید،مهمتر از همه باید حضوری تجمع کنیم ،سایپا اینجوری پاسخگو نیست
قلی : از فوق العاده اسفند خبری نیست من تو فروش یکپارچه دوم ساینا اسمم در رفت بعد از چندین ماه مقاومت و التماس شرکت سایپا اسفند پول ریختم حساب
207پانا مشکی طرح مادران : سلام 207 پانا مشکی فولادی فروش فوق العاده تحویل 13 خرداد هنوز فاکتور نشدم زنگ میزنم تهران میگه معلوم نیست کی فاکتور بشه خدا لعنتشون کنه کسی مثل من هست؟؟
دنا 6دنده رینگ معمولی تحویل 31 تیر : دنا 6 دنده قالپاق توی کاستومر من زده ده سوم خرداد در حال فاکتور شدنه. من که 30 تیر هستم هنوز فاکتور نشده
حامد پانا 31تیر : خب الان از پنج شنبه تا به امروز نه خرداد نه تیر فاکتور نداشتیم 🤲🤲
ساینا بهمن : سلام کسی میدونه برا فروش فوقالعاده بهمن ک الان 3ماه هستش تو تاخیر سود تاخیری ک تو قرار داد 36درصد نوشته میدن یا ن؟