سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 

سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 
رادفورد با الگوبرداری از طراحی لوتوس تایپ 62، سوپراسپرت تایپ 2-62 را با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی کرد.
 
کاملا طبیعی است که تاکنون نام رادفورد را نشنیده‌ باشید؛ چون فعالیت این شرکت بریتانیایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ متوقف شد. باوجوداین، اکنون مارک استابز، طراح، اِنت انستید، متخصص موتور و و جنسون باتن، قهرمان فرمول یک جهان دوباره آن را احیا کرده‌اند و اولین پروژه رادفورد با هم‌فکری سه استعداد و با نام لوتوس تایپ  62-2 معرفی شده است.
 
برای ساخت تایپ 2-62، از نمونه مسابقه‌ای لوتوس تایپ 62 در دهه ۱۹۶۰ الگوبرداری شد و ظاهر کهنه آن را با شاسی مدرن و جدید لوتوس اِوُرا (Evora) ترکیب کرده و در بخش میانی بدنه بهترین نسخه آن، پیشرانه‌ای ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار قرار داده‌اند.
 
رادفورد برای نام‌گذاری نمونه استاندارد تایپ 2-62 از واژه کلاسیک و از پیشرانه ۳/۵ لیتری سوپرشارژ مدل اِوُرا با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. نسخه دیگری از تایپ 2-62 با پیشرانه‌ای همانند نسخه کلاسیک وجود دارد. نمونه یادشده را «برگ طلایی» می‌نامند و به‌لطف ارتقای پیستون و میل‌بادامک‌ها، قدرتش به ۵۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. مدل قوی‌تر تایپ 2-62 به نام JPS شناخته می‌شود و رادفورد در آن از سوپرشارژی جدید استفاده کرده‌ و با بهبود تیونینگ نرم‌افزاری قدرتش را به ۶۰۰ اسب‌بخار رسانده است.
 
در نمونه استاندارد مدل کلاسیک، از جعبه‌دنده دستی شش‌سرعته استفاده شده است و در‌صورت نیاز، امکان سفارش جعبه‌دنده هفت‌سرعته دو‌کلاچه وجود دارد. مدل‌های برگ طلایی و JPS به جعبه‌دنده DCT و محدود‌کننده الکترونیکی لغزش مجهز شده‌اند. درمقابل، نسخه‌های کلاسیک و برگ طلایی از ترمزهای چهار‌پیستونی مسابقه‌ای AP و نسخه JPS از ترمزهای قدرتمند و دیسک‌های کربن سرامیکی برخوردار‌‌ند.
 
تمام تایپ‌های 2-62 بدون در‌نظر‌گرفتن نسخه انتخابی، روی شاسی یکپارچه لوتوس ساخته شده‌اند و رادفورد قاب فرعی عقب آن را برای افزایش مقاومت و سختی و بهبود هندلینگ طراحی کرده است. این اقدام موجب سبک‌ نگه‌داشتن وزن 2-62 شده است؛ به‌گونه‌ای که این خودرو یک تُن وزن دارد. رادفورد تأکید می‌کند به‌منظور دستیابی به تجربه رانندگی بی‌نظیر، کالیبراسیون تایپ  2-62 را جنسون باتن شخصا انجام می‌دهد.
 
 
از نظر سبک‌شناسی، نسخه کلاسیک تایپ 2-62 به‌دلیل فقدان طراحی بال عقب و به‌کارگیری رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی در چرخ‌های جلو و عقب، چندان جلب توجه نمی‌کند. نسخه برگ طلایی نمادی از نمونه مسابقه‌ای و قدیمی لوتوس 62 در دهه ۱۹۶۰ است؛ به‌همین‌دلیل، از آیرودینامیکی با تمرکز بر مسابقه‌، دو اسپویلر مخصوص لوتوس به‌شکل دُم ارک برای افزایش نیروی رو‌به‌پایین و رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی در جلو و عقب بهره می‌برد.
 
در لوتوس تایپ 2-62، از دو دوربین به‌جای آینه‌های جانبی استفاده می‌شود و تصاویرشان برای به‌کارگیری راننده و سرنشین از‌طریق نمایشگرهای نصب‌شده بر ستون A پخش خواهد شد. همچنین با‌‌توجه‌‌‌به نصب قابی مستحکم به‌جای شیشه عقب، دوربینی به‌عنوان جایگزین آینه‌عقب در نظر گرفته شده است و تصاویرش بر نمایشگری ۶ اینچی و درست در پشت فرمان پخش می‌شود. کیلومترشمار دیجیتالی لوتوس 2-62 امکان اتصال به وای‌فای و بلوتوث دارد؛ ازاین‌رو با اتصال تلفن‌همراه به آن، صدای دلخواه خود را از‌طریق پنج بلندگو می‌توانید پخش کنید.
 
رادفورد قیمت لوتوس تایپ 2-62 را اعلام نکرده است و نباید تصور کرد که خودرو ارزان‌قیمتی است؛ چون تنها ۶۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. این خودرو از اواخر امسال در کارخانه رادفورد کالیفرنیا تولید و بر‌‌اساس پیش‌بینی‌ها، اولین نمونه‌‌اش اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا , لوتوس تایپ 2 , 62






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Sr3 : پیش فروش sr3 از روز یکشنبه هست
افزایش قیمت : سلام تا چند روز دیگه افزایش قیمت سایپا هم میات اگه دعوتنامه اومده سریع تبدیل بزنید وگرنه باید نصف افزایش قیمت رو پرداخت کنید
افزایش قیمت : سلام از چند روز دیگه افزایش قیمت سایپا هم میات اگه دعوتنامه اومده سریع تبدیل بزنید.
ali s3 : نه والله دائما هم به شرکت داریم زنگ میزنیم
نرگس : سلام آقا مهدی از ماشینتون خبری نشد
محمد : من‌خیلی خوشحالم که تکمیل وجه‌کردم. ،GL. انشاله همه خوشحال بشن...
شاهین پلاس ۵ : تکمیل وجه ۱۹ اسفند سخا ۲۵ اسفند هنوز فاکتور نشده
شاهین من کو : بله این حرف کاملا درسته دارن ماشین تولید میکنند و تسط دلالان توی بازار عرضه میکنن سایپای دزد
A5 شهریور : چرا فقط a5 رو شاسی نمیکنن؟؟؟ بقیه ماشین ها تا ثبت نان آذر و دی هم شاسی شد .
شاهین من کو : بله این حرف کاملا درسته دارن ماشین تولید میکنند و تسط دلالان توی بازار عرضه میکنن سایپای دزد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : سلام همون سر تاریخ تحویل بهت تحویل دادن
ساینا اس : تکمیل وجه 9 اسفند . تا الان ک هیچ تغییری نکرده
دنا : سلام افزایش قیمت قطعی شده؟ ما تحویل شهریور یم یک ماه دیگه دعوتنامه میاد چقد افزایش قیمت میخوره؟
,محسن : سلام یه سیم از منفی فن بکش بزن به بدنه فنت کار می افته منم همین مشکل وی داشتم فنم کار نمی کرد این کارو انجام دادم درست شد چون منفی مرکزی فن قطع شده احتمالا
حمید : خوشبحالت مبارکت باشه از منکه الان دو هفته بیشتر شده مجوز خورده ولی خدا بده تحویلی
اف ایکس1403 : من یازدهم همین ماه مجوزخروج خوردم.یکهفته ای رسیدتهران
آذربایجان : سلام عزیزان پیش فروش خرداد هستم پانا ..دیگه فک کنم باید فاکتور شدن شروع بشه گرون کردن خیالشون راحت شد ..فقط کسی فاکتور شد بگه
اطلس 23 مهر مشکی : 21 خرداد بهم زنگ زدن بیا ببر
رضا ساینا : مراحل خرید خودرو از سایپا 1.خداروشکربه درگاه وصل شدم 2.چرا دعوتنامه نمیاد 3.چرا فاکتور نمیشم 4.چراپلاک نمیشم 5.چرا ماشین نمیاد نمایندگی 6.مدارک کی میاد. 7بعد از تحویل درگیر دیسک صفحه و لرزش لاستیک ودور موتور و ایراد سنسور و مشکلات دیگه..... ...8.چرا سود تاخیر نمیدن مرحله آخر آخیش فروختم رفت یه چی دیگه گرفتم
م : مازنگ زدیم نمایندگی گفتن ساینا دوگانه جی ایکس ال تا20اسفند فاکتور شده