مدل ۲۰۲۲ مرسدس بنز S کلاس گارد معرفی شد

 

مدل ۲۰۲۲ مرسدس بنز S کلاس گارد معرفی شد

 

مرسدس بنز از مدل ۲۰۲۲ سدان S680 گارد رونمایی کرد. این سدان دارای گواهینامه VPAM VR10 و بالاترین سطح حفاظتی بالستیک در میان وسایل نقلیه‌ی غیر نظامی است.

مرسدس‌ گفته بود پیشرانه V12 را فقط در کلاس فوق‌العاده میباخ S به کار خواهد گرفت؛ اما حالا یک لیموزین با نام تجاری بنز و پیشرانه‌ی ۹ لیتری توئین توربو و مجهز به سیستم چهار چرخ محرک معرفی کرده است. مطمئناً خودروی مورد بحث محصولی معمولی و سدانی لوکس و بزرگ از خودروساز آلمانی نیست؛ زیرا ما در این مدل به پسوند گارد برخورد می‌کنیم و باید دانست که مرسدس از این کلمه برای تولید و عرضه خودروهای زرهی استفاده می‌کند.

نام کامل این سدان S680 Guard 4Matic است و مرسدس بنز فاصله میان دو محور را افزایش داده تا به‌راحتی گواهینامه VPAM VR10 را دریافت کند. این گواهینامه بالاترین سطح از نظر حفاظت بالستیکی در یک وسیله‌ی نقلیه‌ی غیر نظامی است و این یعنی خودروی جدید مرسدس قادر به مقاومت در برابر برخی از شلیک‌ها و انفجارها است؛ بنابراین شخصیت‌های مهم مانند سیاستمداران، سران کشورها و همچنین اشخاص مشهور که به دنبال حفاظت بیشتر هستند؛ می‌توانند به سراغ S680 Guard بروند و از تمام تجملات ستاره سه‌پر برخوردار شوند.

مرسدس بنز 2022 Mercedes S-Class Guard

مهندسان به جای ادغام تمام موارد حفاظتی با یک کلاس S معمولی، تمام بدنه را اصلاح و به این ترتیب مقاومت بیشتری در مقایسه با مدل قبلی سری گارد ایجاد کرده‌اند. ضخامت شیشه‌ها در این مدل ۱۰ سانتی‌متر است و خودرو روی لاستیک‌های میشلن PAX رانده می‌شود. با استفاده از لاستیک‌های PAX می‌توان حدود ۳۰ کیلومتر مسافت را پس از پنچر شدن پیمایش کرد.

در مقایسه با یک کلاس S استاندارد، نسخه گارد به پنجره‌های هیدرولیکی مجهز شده است؛ این یعنی حتی پس از حمله و خرابی قطعات الکترونیکی داخلی، پنجره‌ها کار خواهند کرد. همچنین مرسدس مجبور به تنظیم مجدد جعبه‌دنده و فرمان شده تا تحمل وزن اضافه‌ی خودروی S680 Guard را ممکن سازد. با توجه به نکات ذکرشده، وزن گارد به حدود ۴٫۲ تن رسیده است.

نکته جالب این است که پیشرانه V12 گارد جدید با میباخ S680 یکسان است؛ اما گشتاور کمتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و به جای ۹۰۰ نیوتن‌متر، باید از گشتاور ۸۴۰ نیوتن‌متری استفاده کرد. خوشبختانه قدرت پیشرانه ثابت مانده است و همچون گذشته می‌توان از ۶۰۴ اسب بخار لذت برد. البته گارد جدید به خاطر وزن زیاد به محدودکننده الکترونیکی سرعت مجهز شده است و نمی‌توان سرعت آن را به بیش از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت رساند.

قیمت نسخه‌های ابتدایی S680 Guard حدود ۵۴۷ هزار یورو (۶۵۰ هزار دلار) تخمین زده شده است. بنا بر سفارش مشتریان، این خودرو را می‌توان به چهار یا پنج صندلی مجهز کرد و در صورت نیاز از مخزن اکسیژن تعبیه‌شده در داخل کابین برخوردار شد. تولید این محصول ۵۱ روز طول می‌کشد و به گفته رسانه‌های آلمانی، لیموزین S680 نسخه پولمن با مشخصاتی ویژه نخواهد داشت؛ زیرا S680 Guard  4Matic تنها لیموزین زرهی کلاس S مرسدس‌بنز خواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد