چرا ایتالیا قطب جدید تولید خودروهای الکتریکی خواهد بود

 

چرا ایتالیا قطب جدید تولید خودروهای الکتریکی خواهد بود

در ایتالیا اکوسیستمی شامل شرکت‌های خودروسازی از جمله فراری، مازراتی، لامبورگینی، پاگانی و دالارا به همراه شرکت‌های خدمات شارژ، تغییر به سمت تولید خودروهای الکتریکی را به روشی منحصربه‌فرد انجام می‌دهد.
 
خودروی الکتریکی نه پدیده‌ای مختص علم فروش و بازاریابی و نه‌تنها نتیجه‌ی قوانین سخت‌گیرانه ضد آلایندگی است. خودروی الکتریکی به‌تنهایی محصولی است که به دلیل تقاضای بازار در آنجا وجود دارد. با این جملات بود که تئودورو لیو، مدیر بخش خودرو و حمل‌ونقل اروپا اکسنچر (Accenture) میزگرد «پایداری و برق» را در جشنواره Motor Valley سال ۲۰۲۱ با مدیریت الساندرو لاگو، مدیر وب‌سایت موتوروان و InsideEVs افتتاح کرد.
 
اگر خودروی الکتریکی قبل از هر چیز و در واقع یک خودرو است، کجا بهتر از مهد بهترین و محبوب‌‌ترین خودروهای جهان یعنی دره موتور (Motor Valley) ایتالیا می‌توان آن را توسعه داد؟ در جایی که مهارت‌های عالی و بالاتر از همه توانایی ایجاد سیستمی وجود دارد که جهان به آن حسادت می‌‌ورزد، به‌خوبی می‌توان این پدیده‌ی جدید را توسعه بخشید. همان‌طور که با سرمایه‌گذاری عظیم فاو چین نشان داده شده است، پتانسیل بی‌‌نظیری برای تبدیل شدن به مرکز دنیای خودروهای الکتریکی پیشرفته وجود دارد.
 
تکامل طبیعی
داویده دانسین، مدیر بخش GT مازراتی عقیده دارد که خودروی الکتریکی انقلاب جدیدی نیست؛ بلکه تکامل مفهوم خودرو است. طراحی مدل‌های الکتریکی کار جدیدی غیر از کارهای گذشته نیست. مهارت‌‌های جدیدی برای توسعه و مشکلات جدیدی برای حل وجود دارد؛ اما تصورات و مفاهیمی که تولیدکننده‌ای مانند مازراتی طی دهه‌ها تحقیق آموخته است، اساسی هستند.

دانسین می‌افزاید:

دنیای خودرو همیشه در حال پیشرفت بوده است و ما همیشه در آن حضور داشته‌ایم. امروزه روند تحول در موضوع آلایندگی صفر است؛ اما در نقطه‌ی شکست نیستیم؛ ما چیزهای جدیدی به میراث گذشته‌ی خود اضافه می‌کنیم.

مازراتی آلفیری

مازراتی سال آینده با GranTurismo Folgore وارد دنیای خودروهای برقی خواهد شد. این خودرو یکی از برازنده‌ترین مدل‌های برند مازراتی است و تصمیم برای شروع با این خودرو، پیامی دقیق به همراه دارد. حتی اگر این خودرو انرژی خود را از باتری تأمین کند، باز هم خودرویی خواهد بود که با احترام کامل به DNA خودروساز مودنا ساخته شده است. داویده دانسین توضیح می‌دهد:

این خودرو همچنین با پیشرانه احتراقی ارائه می‌شود؛ اما سازگاری زیادی بین دو منبع نیرو و احترام فراوانی به گذشته‌ی ما خواهد داشت.

آینده خودروی الکتریکی

ورود مازراتی گرن‌توریزمو Folgore بخشی از روند بزرگ‌تر در آینده است. تا سال ۲۰۲۵ تعداد زیادی از خودروهای اسپرت بدون آلایندگی وارد بازار خواهند شد. تا سال ۲۰۲۵ یک‌سوم ابرخودروها برقی خواهند بود و یک‌سوم دیگر برقی‌سازی خواهند شد.

مشتریانی که بازارهای خاص را هدف قرار می‌‌دهند، به مرور زمان تغییر می‌کنند و دلیل چنین تغییری همین است. آن‌ها می‌خواهند به رانندگی با مدل‌های دارای کارایی بالا ادامه دهند؛ اما آن‌ها را به‌عنوان کلید دستیابی به دنیای جدید که باعث ایجاد کنجکاوی می‌‌شود، قلمداد می‌کنند. دره موتور نیز می‌تواند نقش اساسی در این روند ایفا کند و علاوه بر مازراتی، سایر خودروسازان بزرگ مانند فراری، لامبورگینی، پاگانی و دالارا نیز از این روند پشتیبانی خواهند کرد. این‌ها نام‌های مهمی هستند که می‌توانند تغییرات اساسی را در کل صنعت خودرو ایجاد کنند.

نحوه شارژ چگونه تغییر می‌‌کند

ورود بسیاری از خودروهای برقی کارآمد به بازار، الزامات جدیدی برای شارژ خودرو با خود به همراه خواهد آورد. از آنجا که خودروهای اسپرت به‌طور کلی باتری‌های بزرگ‌تری دارند، استفاده از نرخ شارژ سریع بسیار مهم‌تر خواهد بود. فدریکو کالنو، مدیر حمل‌ونقل برقی Enel X ایتالیا و آنتونیو جیویا، مدیر فروش بخش حمل‌ونقل برقی شرکت A2A، چگونگی توسعه زیرساخت‌های ایتالیا را برای ما شرح داده‌اند.

کالنو می‌گوید:

در ۲ سال گذشته، ما می‌خواستیم با ۱۳ هزار دستگاه شارژر در ۵۰۰ ایستگاه، پوشش همگنی در قلمرو ملی ایجاد كنیم. از ابتدای سال مرحله‌ی دوم را شروع كرده‌ایم كه هدف آن ایجاد شبكه‌ی شارژ سریع تا ۳۵۰ کیلووات است. ما در سال ۲۰۲۵ با ۳۰۰۰ ایستگاه از این نوع وارد عمل خواهیم شد و با از بین بردن ترس از اتمام بنزین، به دنبال دستیابی به سفرهای طولانی هستیم. به همین دلیل ما برای تمام پیمانکاران و شرکت‌های تخصصی كه شبکه آزادراهی ایتالیا را مدیریت می‌کنند، سندی فرستاده‌ایم که در آن تمایل خود را برای نصب ایستگاه‌های شارژ مجدد در ۴۴۰ ایستگاه خدمات در ایتالیا اعلام کرده‌ایم.

شارژر خودروی الکتریکی / electric car charger در ایتالیا


ما از سال ۲۰۱۰  اولین آزمایش‌ها را با تولیدکنندگان خودرو آغاز و شروع به نصب ایستگاه‌های شارژ در دو شهر اصلی منطقه لومباردی یعنی برشیا و میلان کردیم. ما عمدتاً روی شارژرهای ۵۰ کیلووات کار کرده‌ایم؛ اما اکنون در حال آماده‌ شدن برای طرح توسعه هستیم که در سال ۲۰۳۰ ما را در سراسر ایتالیا مسلط خواهد کرد. ما از ۷۰۰ ایستگاه شارژ فعلی به ۶۰۰۰ ایستگاه خواهیم رسید و در این میان ایستگاه‌های شارژ سریع نیز در آزادراه‌ها، گذرگاه‌ها و بزرگراه‌‌ها نصب می‌شود.آنتونیو جیویا با اشاره به اینکه شرکت A2A مستقر در لومباردی در همین مسیر حرکت می‌کند، گفت:

توسعه موتورسیکلت برقی

شرکت انرجیکا موتور (Energica Motor) در مودنا، متخصص تولید موتورسیکلت‌های برقی با عملکرد بالا است. جیامپیرو تستونی، مدیر ارشد فناوری این شرکت درباره‌ی چگونگی متفاوت بودن نیازهای رانندگان موتورسیکلت‌ سبز با راننده‌ی خودرو توضیح می‌دهد:

مشتری موتورسیکلت برقی هم فردی علاقه‌مند به موتورسواری است. او شخصی است که قبل از هر چیز به عملکرد و کارآمدی علاقه نشان می‌دهد، فناوری را دوست دارد اما می‌خواهد احساسات معمولی موتورسیکلت سنتی را تجربه کند. مشتری ما به دنبال قدرت و گشتاور بالا است. به همین دلیل است که برای تضمین شارژ مجدد آسان، باید به فکر زیرساختی باشیم که در جاده‌‌های کوهستانی و در مسیرهای صعب‌العبور نیز برای موتورسواران مهیا باشد. موتورسیکلت‌‌های ما در مدت‌زمان ۲٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. هنگامی که موتورسوار آن‌ها را امتحان می‌‌کند، پس از پایان موتورسواری و هنگام برداشتن کلاه ایمنی همیشه لبخند می‌زند. ابزارهایی مانند شبکه شارژ مناسب در مکان‌هایی که موتورسواران بیشتر در آن‌ها رفت‌و‌آمد می‌کنند، می‌توانند کارهای زیادی انجام بدهند.

موتورسیکلت برقی انرجیکا موتور

شرکت‌هایی نظیر انرجیکا موتور در ایتالیا به‌شدت تلاش می‌کنند تا تولید موتورسیکلت برقی را افزایش بدهند و برای توسعه‌ی کسب‌وکار خود به زیرساخت‌های شارژ قوی و حمایت ملی نیاز دارند. پیش‌بینی می‌شود ایتالیا طی سال‌های آینده بتواند گام‌های بلندی در زمینه‌ی تولید خودرو و موتورسیکلت برقی بردارد. 

دره موتور و دره دیجیتال

برای نتیجه‌گیری، بیایید به گفته‌های تئودورو لیو توجه کنیم:

من اغلب این طور انگیزه می‌دهم. تاکنون صنعت خودروسازی جهانی ساده بوده است. شما مدلی را طراحی و تولید کردید، فروختید و دیگر هرگز به آن فکر نکردید. اکنون ما با اکوسیستم‌های پیچیده‌تری رو‌به‌رو هستیم که مزیت بازار بسیار بزرگ‌تری به وجود می‌آورد. ارزش جهانی دنیای خودرو ۳٫۵ تریلیون دلار است. بازار خودرو تا سال ۲۰۳۰ به دو برابر مقدار کنونی یعنی حدود ۷ تریلیون دلار می‌رسدِ زیرا خدمات، فناوری و دیجیتالی کردن را به خودرو اضافه می‌کند. به رانندگی خودران یا ایده‌ی اشتراک سواری (تاکسی اینترنتی) فکر کنید. 

اینجا جایی است که دره موتور ایتالیا باید روی آن تمرکز کند. ترکیب تعالی در این منطقه با مهارت‌های جدید حرفه‌‌ای، منطقه را به سمت دستیابی به ادعای خود در سطح جهانی سوق می‌دهد. تئودورو لیو در این زمینه به شعار «دره دیجیتال، دره سایبری و دره پایدار» اعتقاد داردِ زیرا برای ساختن خودرو برقی، اول از همه باید نحوه ساخت خودرو را بلد بودِ خودرویی که اکنون باید دیجیتال، متصل و سبز نیز باشد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای الکتریکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده : سلام یه هفته نهایتا10روز
پانا 30 مهر : دوستان 30 مهر کسی فاکتور شده پانا رینگ پلاس.اونایی که شدن سبز بزنن
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید