بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟

 

۱۰ سال از معرفی اولیه تسلا مدل S به عنوان محصولی انقلابی می‌گذرد و تسلا برای دومین بار در ۱۰ سال گذشته این محصول را در بخش ظاهری و فنی ارتقا داده و نسخه جدید تحت نام تسلا مدل S Plaid عرضه خواهد شد.

 

حال تست و بررسی اولیه تسلا مدل S Plaid در حالی منتشر شده است که همگان از عملکرد خیره کننده شتاب گیری این محصول متعجب شده‌اند و به طور غیر رسمی آن را سریع ترین خودروی تولید انبوه بازار لقب داده‌اند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

 
 

اگر بخواهیم نسخه جدید را در یک جمله توصیف کنیم باید عنوان کرد که مدل S Plaid به نسبت گذشتگانش ارتفاع کمتر، طول بیشتر و وزن کمتری دارد. در داخل اتاق نیز طراحی کاملا متفاوتی دارد و قدرت آن نیز به شکل محسوسی افزایش پیدا کرده است.

تسلا از لاستیک های پهن و بزرگ تر (۲۱ اینچ) استفاده کرده است در نتیجه عرض آن نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین امکان انتخاب دیفیوزر و اسپویلر فیبرکربن به عنوان آپشن اضافه برای این محصول در نظر گرفته شده است.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

تسلا برای اولین بار از ۳ موتور الکتریکی در یکی از محصولاتش استفاده کرده که ۲ موتور بر روی محور عقب و ۱ موتور بر روی محور جلو قرار دارند.

تسلا از کلاف فیبرکربنی در موتورهای الکتریکی استفاده کرده که امکان دور خوردن تا ۲۰،۰۰۰ RPM را به موتورها می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از گیربکس چند سرعته، حداکثر سرعت این مدل به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسد.

تسلا مدعی آن است که حداکثر قدرت در سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت محقق می‌شود و این قدرت تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت در بالاترین حد خود باقی می‌ماند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

تسلا از یک بسته باتری به ظرفیت ۱۰۰kWh ساعت استفاده می‌کند و از نظر خنک کنندگی آن را ارتقا داده است.

بر اساس تستی که مجله معتبر موتورترند انجام داده است. این بسته باتری امکان طی کردن مسافت ۴۹۰ کیلومتری را به تسلا مدل S Plaid می‌دهد. بر اساس استاندارد EPA آمریکا، حداکثر برد حرکتی برابر با ۵۶۰ کیلومتر است که این عدد در حالت آزمایشگاهی اندازه گیری می‌شود و معمولا در شرایط واقعی انتظار رقم کمتری از آن می‌رود.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

تسلا همچنان از سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کند و لاستیک های آن نیز از نوع سفارشی میشلن پایلوت اسپرت ۴S است و ترمزهای جلو نیز کمی بزرگتر از نسخه های قبلی است.

موتورترند تست شتاب گیری مدل S Plaid را بر روی آسفالت معمولی و پیست درگ ریس انجام داده است تا مقدار اختلاف آن را بسنجد.

تسلا یک حالت درگ ریس را برای مدل S Plaid تعریف کرده است تا امکان ارائه حداکثر نیرو و شتاب گیری ممکن شود.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

همانطور که در نمودار مقایسه شتاب گیری بر روی آسفالت معمولی و پیست درگ ریس مشاهده می‌کنید اختلاف در حداکثر میزان خود برابر با یک دهم ثانیه است.

نکته جالب توجه این است که گراف از صفر شروع نمی‌شود که دلیل آن نحوه اندازه گیری شتاب به روش آمریکایی است. در روش آمریکایی شتاب گیری با احتساب ۱ فوت مسافت استارت اعلام می‌شود. این ۱ فوت در واقع مدت زمان و مسافتی است که خودرو نیاز به جهیدن از حالت سکون دارد.

زمان سنج درحالی آغاز به کار می‌کند که خودرو ۱ فوت را طی کرده و سرعتی برابر با ۹.۶ کیلومتر بر ساعت بر روی پیست درگ و ۸ کیلومتر بر ساعت بر روی آسفالت معمولی داشته است. در نتیجه نمودار بالا نشان دهنده میزان شتاب گیری خودرو در صورت حذف ۱ فوت مسافت طی شده اولیه است.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

این اعداد با فرکانس ۲۰Hz ثبت شده است که به معنای ضبط  ۲۰ بار در ثانیه است. در نتیجه به ازای ۲ ثانیه امکان ایجاد ۴۰ نقطه بر روی گراف سرعت وجود دارد.

در نهایت تسلا مدل S Plaid در عرض ۱.۹۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که گرد شده این عدد برابر با ۲ ثانیه است. بر روی آسفالت معمولی نیز عدد ۲.۰۷ ثانیه را به ثبت رسانده است که با گرد کردن آن برابر با ۲.۱ ثانیه می‌شود.

با ثبت این اعداد، تسلا مدل S Plaid سریع ترین خودرویی است که در طول تاریخ ۷۴ ساله مجله موتورترند تست شده است.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

در حالت عادی بدون احتساب ۱ فوت، بر روی آسفالت معمولی و تنها با تخته کردن پدال گاز این خودرو به ۲.۴۵ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد.

تسلا در حدود ۱.۳۰ نیروی جی در سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت به شما وارد می‌کند که بیش از هر خودروی تولید انبوه دیگری است.

مدل S Plaid بر روی پیست، مسیر درگ یا ۴۰۷ متر را در عرض ۹.۲۵ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

بر روی آسفالت معمولی نیز تسلا مسیر ۴۰۷ متری را در عرض ۹.۳۴ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

این اعداد به معنای آن است که تسلا مدل S Plaid رکورد قبلی که مجله موتورترند با مدل فراری لفراری در پیست فیورانو ایتالیا به ثبت رسانده بود را شکسته است.

پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی، موتورترند توانست زمان ۲.۲۸ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و طی کردن مسیر ۴۰۷ متری در عرض ۹.۷۴ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را با لفراری به ثبت برساند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

در پایان تسلا مدل S Plaid با برچسب قیمت پایه ۱۳۰ هزار دلاری که در نمونه با تمامی امکانات قیمتی برابر با ۱۵۰ هزار دلار دارد در حدود ۱۵ هزار دلار از پورشه تایکان توربو S قیمت کمتری دارد. از نظر سطح آرامش و راحتی در حد و اندازه بهترین سدان های لوکس بازار ظاهر می‌شود و در زمینه شتاب گیری نیز از بوگاتی شیرون میلیون دلاری سبقت می‌گیرد.

در نتیجه به نظر می‌رسد که تسلا با عرضه مدل S Plaid یک گام اساسی به سمت کمال برداشته است و نکته حائز اهمیت این است که تمامی این دست آوردها در کمتر از یک دهه اتفاق افتاده است.

 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا مدل S plaid






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد