سبقت خودروسازان برای رسیدن به دره/ وقتی تولید خودرو در زیان تکلیف می شود

 

سبقت خودروسازان برای رسیدن به دره/ وقتی تولید خودرو در زیان تکلیف می شود

 
وزارت صنعت معدن و تجارت سالهاست که به صورت تکلیفی در برنامه ریزی و سیاست گذاری خودروسازان دخالت می کند، دخالتی که گاهی بدون هیچ نگاه کارشناسی و منطقی ای صورت می گیرد.
وزارت صنعت معدن و تجارت باز هم طبق عادت غلط هرساله در برنامه تولید خودروسازان بازنگری کرده و به صورت تکلیفی از آنها خواسته تا تولید خود را افزایش دهند، افزایش تولید در زمانی که به دلیل قیمت گذاری تکلیفی اکنون بسیاری از خودروها با زیان تولید‌ می شوند.
 
حال این سوال مطرح می شود که در این شرایط که خودروسازان اکثر‌ خودروهای خود را با زیان تولید میکنند، افزایش تولید چقدر با منطق تطبیق دارد.
 
در همین رابطه سعید مدنی مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا گفت: از دیرباز خودروسازان درگیر قیمت گذاری دستوری بوده و هستند و در کنار آن وزارت صنعت هم اقدام به تغییر در برنامه تولید خودروسازان می کند و از شرکتهای خودرویی می خواهد که برای کنترل قیمت ها در بازار هم که شده افزایش تولید را در خودروهای مختلف در دستور کار قرار دهند.
 
 
بر اساس این گزارش حال این سوال مطرح می شود که با وجود تولید بسیاری از خودروهای پرتیراژ با زیان، با چه دیدگاه کارشناسی ای این تکلیف به خودروسازان داده می شود و از آن قابل تامل تر اینکه خودرویی ها با چه منطقی در تولید خودروهای در زیان از همدیگر سبقت می گیرند و به تولیدات بیشتر خود در این شرایط می بالند؟!
 
آنچه ملسم است برای کنترل قیمت ها در بازار و افزایش رضایت مشتریان باید هم در کنار افزایش تولید، ارتقا کیفیت را هم در دستور کار قرار دهند و از سوی دیگر با باز کردن قفل قیمت گذاری دستوری از پای پر پینه خودروسازان شرایط را برای نفس کشیدن این صنعت مهم و حیاتی در اقتصاد کشور‌ فراهم کرد.
 
صنعتی که اگر نتواند درست به حرکت خود ادامه دهد قطعا صنایع پایین دستی بسیاری را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد و در سال تولید و پشتیبانی ها درگیر این مانع زدایی ها خواهد ماند.
 

منبع

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه‌سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

حسن
0

ای کاش خودروسازی از انحصار در میومد و قیمت گذاری ایران خودرو و سایپا آزاد میشد که ماشینهاشون رو میلیاردی کنن اونوقت ببینم کسی ماشین خارجی رو ول میکنه بیاد آشغاله اینارو بخره؟ حیف که تحت حمایت شدید دولت و مجلس هستن و شما هم ازشون طرفداری میکنین اینا که هر قیمتی دلشون میخواد میزنن میلیاردی هم بشه بازم میگن ما زیانده هستیم.
05:06  1400/02/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد