تسلا مدل اس در تصادفی مرگبار؛ خودروی خودران جان دو نفر را گرفت

 

بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 
یک اتومبیل تسلا مدل اس درحالی‌که کسی در صندلی راننده حضور نداشت، با سرعت بالا با درخت کنار جاده تصادف کرد و دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
 
امروز بار دیگر سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا زیر سؤال رفت و دلیل آن، رخ دادن یکی از مرگبارترین تصادف‌ها با تسلا مدل اس بود؛ در این تصادف کسی پشت فرمان قرار نداشت و اتومبیل به‌صورت خودران هدایت می‌شد.
 
به نقل از انگجت، یک دستگاه تسلا مدل اس به درختی در شمال هیوستون برخورد کرد و در این تصادف مرگبار دو مرد جان خود را از دست‌ دادند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، یکی از سرنشینان این خودرو روی صندلی کنار راننده قرار داشت و سرنشین دیگر روی صندلی عقب نشسته بود.
 
البته هنوز هیچ مدرکی منتشر نشده است که فعال بودن حالت خودران اتومبیل مدل اس را تأیید کند. هویت افراد کشته‌شده در این تصادف مشخص نیست؛ اما اعلام شده که یکی از این افراد ۵۹ سال و دیگری ۶۹ سال داشته است. تسلا هنوز واکنشی به این تصادف نشان نداده است.
 
اگر عامل تصادف واقعا سیستم خودران تسلا مدل اس باشد، قطعا شک بزرگی در صاحبان این خودرو نسبت به حالت خودران یا راننده خودکار ایجاد خواهد کرد.
 
این نگرانی همیشه وجود داشت که تکنولوژی خودران اتومبیل‌های تسلا دست بالا گرفته می‌شود و خیلی از مردم فکر می‌کنند اگر دست خود را از روی فرمان بردارند، حالت خودران هدایت اتومبیل را بدون هیچ مشکلی به دست می‌گیرد و راننده می‌تواند کنترل اتومبیل را رها کند و روی صندلی دیگری بنشیند.
 
سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا هیچ‌وقت به‌صورت کامل کنترل اتومبیل را به دست نمی‌گیرند و راننده همیشه باید روی کنترل اتومبیل تمرکز کامل داشته باشد. اتومبیل همیشه از راننده درخواست می‌کند که فرمان خودرو را در دست داشته باشد و هیچ‌وقت برای مدت‌زمان طولانی فرمان را رها نکنند.
 
از طرف دیگر این تصادف بار دیگر به تیم‌های اورژانس و پزشکی یادآوری کرد که استفاده از باتری‌های بزرگ لیتیومی در اتومبیل‌های برقی می‌توانند حادثه‌ی بزرگی خلق کند. به گزارش ورج، اتومبیل تسلا مدل اس در این تصادف نزدیک به ۴ ساعت در حال سوختن بود و برای خاموش کردن آن از ۳۰ هزار گالن آب استفاده شد.
 
دلیل طولانی شدن مدت‌زمان آتش‌سوزی این خودرو استفاده از باتری لیتیومی اعلام شده است که روند آتش‌سوزی را تجدید می‌کرد. گفته شده است مقامات محلی برای خاموش کردن آتش با تسلا هم تماس گرفته‌اند تا شاید شیوه‌ای دیگر برای خاموش کردن آتش پیدا کنند.
 
البته تسلا راهنمایی برای خاموش کردن آتش باتری‌های لیتیومی منتشر کرده است؛ اما این باتری‌ها توانایی شعله‌ور کردن مجدد آتش دارند و دلیل آن، انرژی ذخیره‌شده در باتری‌ است. تسلا اعلام کرده است که در این لحظه، به‌ جای تلاش برای خاموش کردن آتش باید باتری را به حال خود رها کرد تا انرژی آن به پایان برسد.
 
گزارش‌های اولیه به این موضوع اشاره دارند که این اتومبیل تسلا با سرعتی بسیار زیاد در حال حرکت بوده و کنترل خود را در لحظه رسیدن به پیچ جاده از دست‌ داده و با درخت‌ کنار جاده برخورد کرده است.
 
تا این لحظه ۲۳ حادثه برای اتومبیل‌های تسلا پیش‌ آمده است که در تمام آن‌ها، حالت رانندگی خودکار نقش مهمی ایفا کرده و تحقیقات درباره این تصادف‌ها ادامه دارد.
 
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درگذشته پیشنهاد استفاده از تکنولوژی‌های نظارتی در خودرو برای عملکرد بهتر سیستم خودران را رد کرده بود. مهندسان تسلا پیشنهاد داده بودند که در خودروهای این شرکت از دوربین‌های دنبال‌کننده حرکت چشم و حسگرهایی روی فرمان استفاده کنند؛ اما ماسک استفاده از این تکنولوژی‌ها را بی‌تأثیر دانست.
 
ماسک در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که تسلا باید به‌صورت مرتب اطلاعات امینی مربوط به خودروهای خودران خود را منتشر کند؛ اما نظر منفی رسانه‌ها هم دلیل دیگری بر بی‌علاقگی مردم از حالت رانندگی خودران خواهد بود.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا مدل اس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عرفان ۱ اردیبهشت : برا چی برا ما ک دعوتنامه اردیبهشت اومده تحویلمون اسفند بوده تاخیر از سمت اونا بوده ما باید ۴۲۳۷۰۰ میدادیم اسفندیا ۳۸۰ رو چه حساب اینجوری کردن
Puya : دوستان من تازه متن دعوتنامه را مطالعه کردم قیمت جدید خودرو ۲.۱۵۷ هست که چون پرداخت اولیه ۷۱۰ بوده بخاطر ماده ۴۷۳ قانون حمایت ۱۲۳ تومن تخفیف گرفته و ۶ تومن هم جریمه تاخیر لحاظ شده که جمعا مبلغ پرداختی به شرکت ۲.۰۲۸ (۷۱۰+۱.۳۱۸) می‌باشد.
ری را اسفند : مشخصه که به پای 2008 نمیرسه موتورش همونی که توی تارا استفاده شده
قلی نیا : دروغ هیچوقت این کارو نمیکنن شاید بیان جاش حتی کوییک بدن هیچوقت مدل بهتر نمیدن اگر قرار بود بدن شاهین اتومات میدادن پس به دروغ مردم رو امید وار نکنید هرکی میخواد امید واهی بده بدروغ وقت بخره خدا به زمین گرم بزنتش
Puya : متاسفانه طبق ماده ۴۷۳ قانون حمایت از مصرف کننده عمل نکردند. ۷۱۰ اول ثبت‌نام پول گرفتند، حالاهم ۱.۳۱۸ جهت تکمیل وجه میخوان. امکان افزودن آپشن هم نیست
بهار : ولا الکیه هیچکی فاکتور نشده ،هرکسی عکس میزاره تو سایت میگه فاکتور شده همه چیزشو پاک میکنه شماره پذیرشو اسمو مال قدیم میذارن،فقط میخوان سرگرم شیم
نریمان : سلام اینا باتلفن جواب نمیدن اول اسفند j7 ثبت نام کردم برام فاکتور نکردندشنبه رفتم دفتر مرکزی خیابان نخل شروع کردم داد و بیدادبعد ازکلی هوچی بازی شماره قراداد را گرفتن گفت تا یه هفته برات ردیف می کنیم امروز برام شاسی زدن حالا نمی دونم می خوان صدای من را بخواباند یا واقعیت هست فقط بعد شاسی خوردن چند روز بعد تحویل باید بشه که دوباره برم انجا
شاهین6 اردیبهشت : اسفندیا 418 واریز کردن یارو داره اطلاعات غلط میده
شاهین6 اردیبهشت : اسفندیا 418 واریز کردن یارو داره اطلاعات غلط میده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : دوستان تبدیل به رینگ نیومده واسه شهریور؟ خواهشا اگه امد همینجا خبر بدین ماهم بزنیم زودتر تحویل بدن
207 پانا تحویل مرداد رینگ پیش فروش : سلام برا منم امروز رفتم برا اسناد کاش تا اخر هفته حمل بشه
فوق 23بهمن : عزیزان اگه فوق العاده ها کسی فاکتور شد بگه خاهشا
امیر شیراز : ?سلام رنگ ماشینت چیه زمان فاکتور زده
مسعود : سلام 28 مهر تکمیل وجه کردم 18 برج 4 فاکتورشد ولی هنوز تحویل ندادن معلوم نیست چه خبره
پیش فروش : سلام دوستان من تکمیل وجه 9 اسفند بودم چن روز پیش فاکتور شدم امروز تماس گرفتن از نمایندگی برم تحویل بگیرم
فرسوده 12 مرداد : منم فرسوده فوق العاده بودم،12 مرداد پانا فولادی ولی هنوز فاکتور نشدم
کوئیک آر اس : سخات دیر ثبت شده
زخمی : دوست گرامی،چه ساعتی تکمیل وجه کردی؟
S.207 : مرسی آریانا جان🥰 ممنون از انرژی خوبت.🌷🌷 کامنتا واقعا کمک میکنه ک این روزای انتظار رو راحت تر طی کنیم🥲