چرا بی ام و i4 رقیبی مهم برای محصولات تسلا است

 

چرا بی ام و i4 رقیبی مهم برای محصولات تسلا است

 
خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i4 تا اواخر سال جاری میلادی راهی بازار می‌شود و به احتمال زیاد دارای شعاع حرکتی ۵۹۰ کیلومتر با یک ‌بار شارژ خواهد بود که قابل مقایسه با تسلا مدل ۳ است.
 
تا به حال علاقه‌مندان به رانندگی که می‌خواستند خودروی الکتریکی خریداری کنند، واقعاً دامنه‌ی بسیار محدودی از وسایل نقلیه برای انتخاب داشتند. بهترین انتخاب برای چنین رانندگان مشتاقی که به‌ دنبال خرید خودروی برقی هستند، پورشه تایکان است؛ اما قیمت بسیار بالایی دارد (البته در مدل پایه RWD با قیمت معقول‌تر و پایین‌تری عرضه می‌شود) تسلا مدل ۳ نیز رانندگی نسبتاً خوبی دارد؛ اما لزوماً برای جلب رضایت علاقه‌مندان به رانندگی طراحی نشده است.
 
به گزارش insideevs، تسلا مدل ۳ ‌بهترین گزینه برای کسانی است که رانندگی سریع و پرجنب‌وجوش را دوست دارند اما از انتشار گازهای خروجی آینده متنفر هستند و البته امکان خرید پورشه تایکان هم ندارند. ‌اکنون خودروی جدیدی در این کلاس وجود دارد که می‌تواند سلسله مراتب را بر هم بزند. بله، ما درباره‌ی بی‌ام‌و i4 صحبت می‌کنیم؛ نسخه کاملاً برقی و چهاردر بی‌ام‌و سری ۴ که به‌تازگی رونمایی شده است.
 
تمام آنچه ما در اختیار داریم، برآورد اولیه درباره‌ی ظرفیت پیمایش آن است. انتظار می‌رود جدیدترین خودروی الکتریکی بی‌ام‌و بتواند از نظر تئوری، مسافت ۵۹۰ کیلومتر (۳۶۷ مایل) را طبق استاندارد WLTP یا  ۴۸۲ کیلومتر (۳۰۰ مایل) طبق استاندارد EPA با یک ‌بار شارژ بپیماید که تقریبا با شعاع حرکتی تسلا مدل ۳ برابری می‌کند. البته ممکن است بی‌ام‌و بیش از یک گزینه برای بسته باتری این خودرو ارائه بدهد. حال باید منتظر بمانیم؛ زیرا خودروساز آلمانی چند نسخه با خروجی متفاوت دارد (اگر بسته‌های باتری نیز از نسخه‌ای به نسخه‌ی دیگر متفاوت باشد، این اتفاق دور از ذهن نخواهد بود).
 
برای مقایسه، بد نیست بدانید تسلا مدل ۳ به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب بی‌ام‌و i4 در شرایط کنونی، در نسخه‌های دوربرد می‌تواند با یک ‌بار شارژ مسافت بیشتری بپیماید. شعاع حرکتی مدل دوربرد AWD طبق استاندارد EPA حدود ۵۶۸ کیلومتر (۳۵۳ مایل) یا ۵۸۰ کیلومتر (۳۶۰ مایل) طبق استاندارد WLTP است. احتمالاً تسلا مدل ۳ که وزن آن در همان پیکربندی دوربرد AWD حدود ۱۸۴۷ کیلوگرم است، کمی سبک‌تر از خودروی برقی جدید بی‌ام‌و باشد و پیش‌بینی می‌کنیم در نهایت وزن i4 از مرز ۲ تن عبور کند یا به وزن مدل ۳ بسیار نزدیک شود.
 
قدرتمندترین نسخه‌ی بی‌ام‌و i4 حدود ۵۲۳ اسب ‌بخار قدرت خواهد داشت و می‌تواند در کمتر از ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ البته بی‌ام‌و هنوز رقم نهایی را ارائه نداده است. سریع‌ترین نسخه‌ی تسلا مدل ۳ یعنی پرفورمنس، ۴۵۰ اسب ‌بخار قدرت دارد و در ۳٫۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما حتی اگر i4 سنگین‌تر باشد، قدرت اضافه باعث شتاب‌گیری سریع‌تر آن می‌شود که حداقل نزدیک به تسلا مدل ۳ است (بی‌ام‌و با تخمین زمان کمتر از ۴ ثانیه، احتمالاً در این زمینه محافظه‌کار است).
 
انتظار داریم بی‌ام‌و i4 به همراه باتری ۸۰ کیلووات ساعتی ارائه شود و می‌توان آن را از طریق شارژر سریع DC تا ۱۵۰ کیلووات شارژ کرد. این خودرو می‌تواند شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) را با شارژ باتری در مدت‌زمان ۶ دقیقه در اختیار قرار بدهد یا در حدود ۳۰ دقیقه شارژ حدود ۸۰ درصد از ظرفت باتری آن پر می‌شود. برای مقایسه، بد نیست بدانید بزرگ‌ترین بسته باتری تسلا مدل ۳ بسته ۷۵ کیلووات ساعتی است؛ اما به لطف سلول‌های جدید با ۵ درصد چگالی انرژی بهتر، ظرفیت آن به بیش از ۸۰ کیلووات ساعت رسیده است؛ بنابراین با ظرفیت باتری تسلا با بی‌ام‌و کاملاً برابری می‌کند (یا حتی از آن عبور می‌کند). در زمینه‌ی شارژ، حداکثر توان شارژر باتری تسلا مدل ۳ به ۲۵۰ کیلووات می‌رسد.
 
باید منتظر نتایج واقعی درباره‌ی شعاع حرکتی نهایی بی‌ام‌و i4 باشیم؛ از آنجا که i4 با باتری تقریباً یکسان (طبق استاندارد EPA) مسافت کمتری می‌پیماید، به نظر می‌رسد تسلا مدل ۳ از انرژی برق و الکترون‌های خود کمی کارآمدتر استفاده می‌کند. تسلا ادعا می‌کند که نسخه‌ی دوربرد AWD تسلا مدل ۳ فقط ۲۹ کیلووات ساعت در ۱۰۰ مایل مصرف می‌کند و اگرچه ما هیچ آمار دقیقی نداریم، بر اساس تخمین شعاع حرکتی و شایعات احتمال می‌دهیم که i4 دارای باتری ۸۰ کیلووات ساعت و کمی با ظرفیت بالاتر نسبت به تسلا باشد.
 
بی‌ام‌و به‌تدریج اطلاعات مربوط به i4 را در رسانه‌ها منتشر خواهد کرد و هنگامی که تمام این مشخصات را داشته باشیم، دوباره این دو خودروی برقی را بررسی خواهیم کرد. اگر اطلاعاتی که گفتیم درست باشند، کاملاً واضح است که بی‌ام‌و i4 با تسلا مدل ۳ تقریبا برابری می‌کند؛ اما مسئله این است که اگر رانندگی جذاب به‌عنوان معیار اصلی انتخاب مورد نظر باشد، برخی از خریداران بالقوه هنوز هم بی‌‌ام‌و را ترجیح می‌دهند؛ حتی اگر خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ ظرفیت پیمایش بالا و فناوری نیمه خودران داشته باشد.
 
احتمالاً بهترین قسمت در مورد بی‌ام‌و i4 قیمت رقابتی مشابه تسلا مدل ۳ است. انتظار می‌رود قیمت i4 در محدوده ۵۰ هزار دلار باشد؛ درحالی‌که نسخه لانگ رنج تسلا مدل 3، آستانه قیمت ۴۷ هزار دلار دارد. آیا بی‌ام‌و i4 رقیبی جدی برای تسلا مدل ۳ خواهد بود یا فقط تلاشی نیمه‌کاره از خودروساز آلمانی است که حتی زحمت استفاده از پلتفرم اختصاصی برای این محصول به خود نداده است؟
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهراد : اره خودشه برا هیچ کس فاکتور نشده خیلی دروغ میگه فک کنم اصلا شاهین پلاس ثبت نام نکرده یا پول نداره
تارامارا : بعد سه روز، همچنان منتظر حمل خودرو
میثم : مچکرم انشاالله قسمت شما و همه دوستان بشه در جواب سوال بعضی از دوستان اینه ها برقی نیستن ولی نسبت به مدلی های قبلی مثل ۵ دنده ها خییییلی بهتر شده مخصوصا دنده کشی عالی شده من ۵ دنده سوار شدم انگار گیربکس دنده کشی مشکل داشت دنده جا نمیخورد این عالی عالی شده دنده عقب هم مانیتور داره خطر عقب هم جدید گزاشتن دکمه ها شیشه بالابر هم از کنسول وسط گزاشتن رو تو دری ها که هم عالی شده
مهدی شاهین پلاس اسفندی : آقا منم تکمیل وجه کردم دیروز سخا ثبت شده ولی تکمیل وجه چراغش روشن نشده
تارا v4 تیتا نیوم : یا کارت ملی رفتم درخواست نوشتم ، تهران تو خود نمایندگی ، که سرامیک نمی خوام، خود نمایندگی باید پیگیری کنه
ابراهیم : سلام دوستان ...تحویل اسفند از کسی تا کنون فاکتور شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟ کاربری بنام امید شمال ادعای فاکتور شدن شده ...فکر کنم همان شقایق است
ابراهیم : سلام جدی یا شوخی ..واقعا تحویل اسفند فاکتور شد
تارادستی‌فرسوده : منم‌طرح فرسوده‌تحویل فروردین‌هستم‌زنگ‌زدم‌گفتن‌توسیستم‌زده‌تاخیرداده‌تحویل‌شما میره‌۹ام‌خرداد
تارا : مبارک باشه اتومات یا دستی؟
ریرا سفید : من قبلا گفتم که از ایران‌خودرو مطالبه گری دارم ، خوشبختانه به این نتیجه رسیدم که این تاخیر ارزش داره که حداقل یک خودرو خوب تحویل می گیریم، پس در حال حاضر هیچ مطالبه ای ندارم و از شرکت محترم ایران‌خودرو سپاسگزارم، با تشکر فراوان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کراس اتو : امیدوارم واقعا
علی ج : سلام بی زحمت جواب بدین اگه درخواست تحویل مستقیم خودرو بدیم مبلغی بر می گردانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساینا 4 اسفند : شمس. 24 شماره پلاک آنلاین شدی 27 فیزیک پلاک چاپ شده.
14 بهمن : پول اولیه 22 اردیبهشت تکمیل وجه 14 بهمن 16 تحویل سخا دیروز هم از حالت تخصیص رفت حالت تکمیل وجه
دنا 6 دنده : سلام . دنا شش دنده تکمیل وجه 11 دی . فاکتور 2 اردیبهشت و پلاک 6 اردیبهشت . پیامک تحویل حضوری آمد .
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
ساینا : من 11 اسفند دارم طرح مادران هنوز فاکتور نشده
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سپیده x : دوستان تا میتونید به صدای مشتری زنگ بزنید. من امروز زنگ زدم میگفت ما آمار روزانه تماس درمورد مجوزها رو به شرکت میدیم و این روزا خیلی بیشتر شده و همه ناراضی ان و احتمالا یه بازخوردی داره.