خروج خودروسازان از زیاندهی با اجرای بسته جهش تولید/ تحقق جهش تولید در گرو اصلاح ساختار صنعت خودرو

 

خروج خودروسازان از زیاندهی با اجرای بسته جهش تولید/ تحقق جهش تولید در گرو اصلاح ساختار صنعت خودرو

 
وزارت صمت و ایدرو به دنبال آن هستند تا با اصلاح ساختار خودروسازان و همچنین اجرای بسته جهش تولید ضمن تحقق اهداف پیش بینی شده در زمینه رشد تولید خودرو، نسبت به جبران زیان انباشته خودروسازان با تکیه بر اقدامات تعریف شده اقدام کنند از این رو این بسته در جلسه شورای جهش تولید در دست بررسی است.
 
زیاندهی خودروسازان که در سال گذشته با تجدید ارزیابی تا اندازه ای جبران شده بود به دلیل عدم آورده نقدی و همچنین تداوم قیمت گذاری دستوری که منجر به تولید با زیان شده بود، در سال جاری در حال رکوردزنی است به طوری که بررسی صورت های مالی نشان می دهد که زیان انباشته این دو خودروساز در سال جاری در حال نزدیک شدن به 20 هزار میلیارد تومان است.
 
این شرایط در حالیست که وزارت صمت با تعریف برنامه جهش تولید در تلاش برای تحقق رشد 50 درصدی تولید خودرو است که به طور قطع این میزان رشد برای خودروسازان که ادعا می کنند بر روی هر محصول تا حداکثر 50 میلیون تومان در حال زیاندهی هستند، زیان انباشته بیشتری به همراه دارد.
پیش از این نیز برنامه جهش تولید در ستاد مربوطه ارایه شد اما مشخص نیست که در کنار این برنامه، راهکارهایی برای جبران زیان انباشته و کاهش آن تعریف شده است یا خیر؟
 
در این شرایط این پرسش مطرح می شود که آیا وزارت صمت به عنوان متولی تدوین برنامه جهش تولید برای جبران این زیان تدبیری اندیشیده و یا تنها به دنبال افزایش میزان عرضه با تکیه بر تولید بیشتر است؟
 
محسن صالحی نیا، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به پیش بینی بسته ای با هدف جبران و کاهش زیاندهی خودروسازان می گوید: در بسته پیش بینی شده اصلاح فرایندهای مربوط به تامین قطعه در قالب قیمت تمام شده پایین، تامین مواد اولیه مناسب، تامین مالی برای زنجیره تامین نظیر اوراق گام و و اوراق مرابحه و همچنین افزایش سقف تسهیلات مورد تاکید قرار گرفته تا با تکیه بر این موارد ضمن جهش تولید، نسبت به جبران زیان خودروسازان اقدام شود.
 
وی می افزاید: در این بسته باید بتوانیم بخشی از این زیان را از طریق کاهش قیمت تمام شده و بخشی را نیز از طریق اصلاح قیمت برخی خودروها جبران کنیم و در عین حال نیز از زیان بیشتر جلوگیری کنیم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که  این بسته فرازهای مختلفی دارد، تصریح می کند: این بسته در جلسه هفته گذشته شورای جهش تولید ارایه و مقرر شد تا در دو جلسه کارشناسی دیگر بیشتر به آن پراخته و موارد آن نهایی شود.
 
صالحی نیا ادامه می دهد: بر این اساس دومین جلسه در مورد این بسته نیز هفته گذشته برگزار شد که بر اساس این بسته سعی شده تا مجموعه ای از اقدامات به صورت مجموعه ای اجرایی شود تا هم مخاطبان از منظر مصرف کنند گان و هم شرکت های تولیدی و قطعه سازان قادر به عرضه تولیدات خود در زنجیره تامین باشند.
 
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این که با وجود این میزان زیاندهی خودروسازان، وزارت صمت چه اصراری بر تحقق جهش تولید دارد، اظهار می کند: به طور قطع باید ساختار خودروسازان اصلاح شود تا جلوی زیاندهی فعلی گرفته شود بدون شک در صورت عدم اصلاح ساختار، جهش تولید محقق نمی شود بنابراین باید جلوی زیاندهی را گرفت تا جهش تولید محقق شود.
 

منبع

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان جهان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟
سارا : 14خرداد
بهنام : سلام ببخشید موعد تحویلت کی بوده ؟
اپشنال : منم خردادم نشده
بهار 403 : سلام لطفاً کسی ک شرایطش مشابه منه راهنمایی کنه من 207 سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودم یکبار پارسال دعوت نامه پیشنهادی پانا برام اومد واریز نکردم از اون موقع تا الان خبری نشده کسی اطلاعی نداره از کجا پیگیری کنم
فرشیدخاطری : Arizo 6پرو من مهرماه اقساطی آریزو 6پرو ثبت نام کردم برج 9فاکتور شده پلاک شده مدارکش اومده تازه درخواست کارت سوخت هم دادم کارت سوختش آمد ولی هنوز ماشین مجوز خروج نگرفته هرچی هم زنگ میزنم صدای مشتریان میگه دست ما نیست دولت مجوز خروج نمیده اگه دولت مجوز خروج نمیده چرا مجوز صدور پلاک میدن خلاصه گول تبلیغات الکی مدیران خودرو رو نخورید من وقتی ثبت نام کرم گفتن قبل ازعید ماشینو تحویل میگیری